اتباع بازداشتی روسیه در بلاروس به اقدام تروریستی متهم شدند

به گزارش مجله توسعه دهنده، مسئولان دولتی بلاروس مدعی هستند اتباع روسی که روز گذشته در این کشور بازداشت شدند، قصد داشتند عملیات تروریستی انجام دهند.

اتباع بازداشتی روسیه در بلاروس به اقدام تروریستی متهم شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه فشار کشورهای اروپایی به روسیه در راستای سیاست های آمریکا، مسئولان بلاروس امروز دلیل بازداشت اتباع روسی را اعلام کردند.

آندری رائوکف دبیر شورای امنیت بلاروس امروز (پنجشنبه) مدعی شد اتباع روسی که روز گذشته در این کشور بازداشت شدند، در حال برنامه ریزی برای اقدامات تروریستی در داخل بلاروس بودند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، رائوکف طی نشست خبری همچنین اضافه کرد که بیش از 200 تبعه روسی عضو یک گروه شبه نظامی در بلاروس حضور دارند که مأموران امنیتی در حال جست وجو برای یافتن آنها هستند.

روز چهارشنبه بود که رسانه های دولتی بلاروس از بازداشت 33 نفر به اتهام عضویت در شرکت نظامی خصوصی روسی واگنر، خبر دادند. (جزئیات بیشتر)

خبرگزاری دولتی بلاروس بلتا با اعلام این خبر، ادعا کرد: احتمالاً حدود 200 مزدور روس به خاک ما آمده اند تا شرایط را در طول انتخابات بی ثبات نمایند.

ادعا شده که این افراد هنگام بازداشت گذرنامه های روسی، پول نقد به دلار، لوازم تاکتیکی، نشان های نظامی و متنی به زبان عربی به همراه داشته اند.

رقابت های انتخاباتی بلاروس که در آن الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس برای پیروزی در دور پنجم رقابت می نماید، بعد از آن که یکی از رقبای اصلی وی ویکتور باباریکو، بانکدار 56 ساله به پولشویی و سایر جرایم متهم شد، پرتنش شده است.

یکی دیگر از رقبای لوکاشنکو هم هفته گذشته از بلاروس به روسیه گریخت و گفت بازداشتش نزدیک بوده است. او هم مانند باباریکو از رقابت در انتخابات منع شده بود. گفته می گردد لوکاشنکو هم هشدار داده نیروهای خارجی و گروه های مخالفش در بلاروس با راه اندازی اعتراضات گسترده علیه او به دنبال تضعیف آرای وی در انتخابات 9 اوت هستند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1254

به "اتباع بازداشتی روسیه در بلاروس به اقدام تروریستی متهم شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتباع بازداشتی روسیه در بلاروس به اقدام تروریستی متهم شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید