سفیر آمریکا در روسیه به واشنگتن بازگشت

به گزارش مجله توسعه دهنده، به دنبال اخراج دیپلمات های آمریکایی از روسیه، سفیر واشنگتن از مسکو به آمریکا بازگشت.

سفیر آمریکا در روسیه به واشنگتن بازگشت

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ، سفارت آمریکا در روسیه امروز (پنج شنبه) اظهار داشت جان سالیوان سفیر واشنگتن در مسکو، به آمریکا باز خواهد گشت.

این اقدام به دنبال اخراج 10 دیپلمات آمریکایی از روسیه اجرا شده و اکنون سالیوان سفارت آمریکا را به مقصد واشنگتن ترک نموده است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، پیشتر اعلام نموده بود به سالیوان ابلاغ شده برای رایزنی درباره روابط دوجانبه به واشنگتن سفر کند.

ریانوستی نیز در این باره اظهار داشت: سالیوان برای ملاقات با خانواده و رایزنی با دولت آمریکا سفری کوتاه به واشنگتن خواهد داشت و در هفته های آینده به مسکو بازخواهد گشت.

هفته گذشته آمریکا تحریم هایی علیه 12 فرد روس و 20 نهاد این کشور با اتهام مداخله در انتخابات و حملات سایبری از سوی مسکو اعمال کرد.

آمریکا علاوه بر تحریم های جدید، 10 دیپلمات روس را از خاک این کشور اخراج کرد؛ این دیپلمات ها به جاسوسی متهم شده اند.

پس از آن ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه، تحریم های آمریکا علیه این کشور را مخل روابط دو کشور خواند و گفت: تحریم های اخیر آمریکا، امکان ملاقات پوتین و بایدن را به تردید می اندازد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه، نیز گفت: مسکو در واکنش به تحریم های احتمالی آمریکا بر اساس اصل اقدام متقابل عمل خواهد نمود و این تحریم ها را غیرقانونی می داند..

اما بایدن با تکرار ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا مدعی شد: زمانی که از مداخله روسیه در انتخاباتمان آگاه شدم، تصمیم گرفتم که باید به این اقدام واکنش نشان دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1718

به "سفیر آمریکا در روسیه به واشنگتن بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا در روسیه به واشنگتن بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید