شروع طرح ارزیابی تخصصی و رتبه بندی برندهای گردشگری شهری در کشور

به گزارش مجله توسعه دهنده، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گردی و دنیا گردی از شروع اجرای طرح ارزیابی تخصصی و رتبه بندی برندهای گردشگری شهری توسط این شرکت و تحت نظارت معاونت گردشگری و اداره کل مطالعات و آموزش گردشگری اطلاع داد.

شروع طرح ارزیابی تخصصی و رتبه بندی برندهای گردشگری شهری در کشور

تسنیم: خشایار نیکزادفر گفت: هدف از رقابت پذیری توریستی، شناسایی و تنوع سازی محصولات توریستی

و رسیدن به فزونی رقابتی در منطقه و دنیا است و یک مقصد توریستی زمانی رقابت پذیر است

که بتواند جذابیت ها و تجربیات کیفی بهتری را برای محصولات توریستی ارائه کند.

او افزود: در دنیای متحول کنونی که شاهد رقابت شدید در بین بازیگران فعال در عرصه توریستی هستیم لازم است

مدیریت مقاصد توریستی کشور، فزونی های رقابتی جدیدی خلق نمایند.

تا این زمان با وجود منابع بکر و ظرفیت های منحصر به فردتوریستی در مناطق شهری و روستایی،

برای شناسایی بهترین ها و برنامه ریزی برای ارتقای توانمندی های کشور،

هیچ گونه شاخص مدونی برای اندازه گیری توان رقابتی توریستی و معیاری برای توزیع بهینه منابع و تسهیلات این صنعت در کشور وجود نداشت.

نیکزادفر افزود: به همین منظور و حسب تأکید مونسان وزیر میراث فرهنگی،توریستی و صنایع دستی

و به استناد تصویب نامه شماره 183983 ت 52207 هـ هیئت دولت مبنی بر ایجاد برندهای ملی،

معاونت توریستی هم راستا با پروژه طراحی و ایجاد برند ملی توریستی، با پایه ریزی و استقرار مدلی

جامع و بومی در چارچوب مستدل علمی و استاندارد برای

ارزیابی تخصصی و رتبه بندی برندهای توریستی شهری (شهر توریست)

به صورت مستمر در سطح کشور اقدام و حسب تبصره 2 ماده یک قانون ایجاد سازمان وقت میراث فرهنگی،

صنایع دستی و توریستی این مهم را به شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گردی و دنیا گردی واگذار نموده

تا با همکاری و نظارت اداره کل مطالعات و آموزش توریستی طرح مذکور را عملیاتی سازد.

او افزود: اجرای این طرح علاوه بر ایجاد مبنایی برای رتبه بندی کلی شهرها به صورت دوره ای،

اطلاعات جامعی برای جهت دهی به تصمیم های مدیران شهری برای اقدامات توسعه ای و ترویجی شهرهای کشور

از منظر توریستی ارائه خواهد داد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران گردی و دنیا گردی، افزود:

ضمن اینکه برای نخستین بار شهرهای کشور از حیث قدرت برند توریستی شهر، تجربه توریستان،

ادراک توریستان و نگرش جامعه محلی نسبت به توسعه توریستی مورد ارزیابی و مقایسه قرار خواهند گرفت،

ظرفیت های متمایز توریستی شهرها و روستاهای سراسر کشور به صورت تخصصی شناسایی و در سطح ملی و بین المللی معرفی خواهند شد.

نیکزادفر اظهار داشت: در حال حاضر این طرح به صورت آزمایشی برای شهرهای اردبیل، شیراز، یزد و کرمان اجرا شده

و برنامه ریزی برای سایر شهرهای دیگر در سطح کشور صورت گرفته است

و بر اساس اولویت درخواست های واصله از سوی مسئولان استانی و شهری عملیاتی خواهد شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1237

به "شروع طرح ارزیابی تخصصی و رتبه بندی برندهای گردشگری شهری در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع طرح ارزیابی تخصصی و رتبه بندی برندهای گردشگری شهری در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید