8 اقامتگاه بوم گردی در تربت حیدریه افتتاح می گردد

به گزارش مجله توسعه دهنده، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه از افتتاح هشت اقامتگاه بوم گردی در این شهر، تا انتها امسال اطلاع داد.

8 اقامتگاه بوم گردی در تربت حیدریه افتتاح می گردد

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی خراسان رضوی، علی محمدی امروز سه شنبه سوم تیرماه 1399 با بیان این مطلب اضافه کرد: توسعه اقامتگاه های بوم گردی یکی از اولویت های اداره تربت حیدریه است، معتقدیم انتخاب جهانگرد از شهرگردی به بوم گردی و روستاگردی است، از این رو آماده سازی زمینه توسعه و خدمات مطلوب به این جهانگردان به ویژه در روستاهای جهانگردپذیر جزو ضروریات است.

او اضافه کرد: هم زمان با توسعه اقامتگاه های بوم گردی در روستاها، توجه به بافت های روستایی و محیط زیست و حفظ و احیای میراث معنوی روستاها نیز مدنظر قرار می گیرد.

رئیس میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی تربت حیدریه اظهار کرد: اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای رودمعجن، بسک، سرخ آباد، صنوبر، بکاول، بیسقفیزن، سیوکی، حاج بیگی کدکن با اعتباری بیش از 12 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در مراحل نهایی تکمیل قرار دارند و بیشتر آن ها تا پایان تابستان امسال به بهره برداری خواهند رسید.

او گفت: فراوری اشتغال بومی، ایجاد رونق مالی در جوامع محلی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها از دیگر دستاوردهای احداث اقامتگاه های بوم گردی است که می تواند در مراحل بعد به مهاجرت معکوس نیز منجر گردد، این امر به طور یقین یک برد اجتماعی است چراکه از حاشیه نشینی در شهرها جلوگیری شده و از همه مهم تر شأن و صندلی رفیع روستاییان حفظ می گردد.

شهرستان تربت حیدریه در فاصله حدود 140 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی واقع شده است و دارای 320 جاذبه جهانگردی است و 52 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1188

به "8 اقامتگاه بوم گردی در تربت حیدریه افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 اقامتگاه بوم گردی در تربت حیدریه افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید