طراحی سایت: 6 سایت رایگان برتر برای انتقال فایل بدون ایمیل یا نرم افزار

به گزارش مجله توسعه دهنده، احتمالا برای شما هم پیش آمده که برای فرستادن فایلی در ایمیل با محدودیت حجم آن روبه رو شدید یا سعی نموده اید که با نصب نرم افزار های محتلف بر روی گوشی هوشمند یا سیستم خود امکان انتقال فایل های پرحجم برای دیگران را با سرعت بالا فراهم کنید، اما این طور نشده است. اگر شما جزء این دسته از کاربران هستید، پیشنهاد می گردد این مقاله را از دست ندهید، زیرا ما در این مطلب قصد داریم تا 6 سایت کاربردی رایگان برای انتقال فایل را به شما معرفی کنیم تا روشی راحت تر برای اشتراک گذاری و ارسال فایل های پرحجم بدون نصب اپلیکیشن یا برنامه خاصی در اختیار داشته باشید.

طراحی سایت: 6 سایت رایگان برتر برای انتقال فایل بدون ایمیل یا نرم افزار

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

ممکن است این سؤال در فکر شما مطرح گردد که چرا در اینترنت برنامه های مختلفی برای انتقال آسان فایل ها بین کاربران وجود دارد که از جمله آن ها می توان به Dropbox ،Google Drive ،WeTransfer یا Jumpshare اشاره نمود. طبیعتا انتقال و اشتراک گذاری فایل ها یکی از متداول ترین فعالیت هایی است که انجام می دهیم و هرکسی برای انجام آن احتیاجمندی های متفاوتی دارد. برای بعضی ها سرعت و رمزگذاری فایل مهم است، بعضی دیگر فضای امنی برای اسناد اداری خود می خواهند و تعدادی هم احتیاج به ارسال فایل هایی با حجم زیاد دارند. در این مقاله سعی داریم تا با معرفی 6 سایت کاربردی رایگان برای انتقال فایل ها، خیال شما را برای انتقال فایل ها و مسائل احتمالی آن راحت کنیم. پس تا خاتمهی مقاله با ما همراه باشید.

1. وب سایت Wormhole: سریع ترین سایت رمزگذاری شده انتقال فایل

اگر می خواهید فایل های پرحجم خود را در سریع ترین زمان ممکن ارسال کنید، Wormhole سریع ترین سایت انتقال فایل در اینترنت است. این وب سایت بعلاوه برخلاف سرویس های ابری مانند Dropbox، تمام اطلاعات شما را رمزگذاری می نماید. بنابراین می توانید با خیالی راحت و با بالاترین سرعت ممکن فایل های خود را برای دیگر کاربران بفرستید. هر فایل تنها 24 ساعت در فضای وب باقی می ماند و هیچکس نمی تواند اطلاعات ذخیره شده شما را باز کند.

تمرکز اصلی این سایت، روی مقوله سرعت انتقال فایل است. سرعت این سرویس به قدری بالاست که شما بلافاصله پس از آپلود فایل خود، حتی قبل از به خاتمه رسیدن فرایند آپلود لینک آن را دریافت خواهید کرد. با اشتراک گذاری این لینک، دوستان و سایر کاربران قادر خواهند بود تا با استفاده از پروتکل های شبکه اشتراک گذاری همتا به همتا (P2P) مبتنی بر مرورگر، دانلود فایل را قبل از آپلود کامل آن آغاز نمایند. این قابلیت ویژه در مقابل سایر سایت ها که باید منتظر بمانید تا آپلود فایل تمام گردد و بتوانید لینک آن را به اشتراک بگذارید، بسیار جالب توجه است و در زمان صرفه جویی خواهد نمود.

با استفاده از سایت Wormhole می توانید فایل هایی با حجم حدبیشتر 5 گیگابایت آپلود کنید، لینک آن را به اشتراک بگذارید و تب آن را ببندید. برای فایل های بزرگ تر از 5 گیگابایت، باید تب را باز نگه دارید زیرا Wormhole از شبکه اشتراک گذاری همتا به همتا برای انتقال داده ها بین شما و گیرنده آن استفاده می نماید.

2. وب سایت Drop.lol: انتقال و اشتراک گذاری فایل ها در یک شبکه

سایت Drop.lol می تواند ابزاری مفید برای برای انتقال فایل بین گوشی هوشمند و رایانه شما یا هنگامی که شما و دیگر کاربران از یک شبکه وای فای استفاده می کنید، باشد. نحوه استفاده از این وب سایت بدین صورت است که اولین کاربر باید Drop.lol را باز کند تا به طور اتوماتیک یک اتاق ایجاد کند و سپس لینکی را با دیگران برای پیوستن به آن اتاق به اشتراک بگذارد. کاربران حتی می توانند به جای لینک، از اسکن یک کد QR برای متصل شدن به آن اتاق استفاده نمایند.

هر کاربری که با استفاده از لینک یا اسکن کد وارد اتاق گردد یک نام به او تعلق می گیرد. کاربران می توانند با کشیدن و رها کردن فایل ها، آن را بین کاربران موجود در اتاق به اشتراک بگذارند. بعلاوه یک پنل چت ساده برای ارسال پیغام در صورت احتیاج وجود دارد. برای انتقال فایل ها باید صفحه را باز نگه دارید. به راحتی می توانید از این سایت برای انتقال فایل های خود با دوستانتان بهره ببرید.

3. وب سایت Dropall: اشتراک گذاری فایل ها بدون محدودیت

سایت Dropall یکی از ساده ترین و آسان ترین سرویس های اشتراک گذاری فایل برای استفاده در مرورگر است. شما احتیاجی به نصب هیچ برنامه یا ثبت نام برای یک حساب کاربری ندارید، تنها چیزی که احتیاج دارید یک مرورگر وب مدرن است. از آنجایی که این انتقال فایل ها در شبکه همتا به همتا (P2P) است، هیچ محدودیتی در میزان فایل و تعداد فایل هایی که می توانید به طور همزمان انتقال دهید، وجود ندارد. شبکه همتا به همتا یک مدل ارتباطاتی و اشتراک گذاری فایل غیر متمرکز است که در آن هر طرف از قابلیت های مشابه ای بهره می برد و هر کدام از طرفین می تواند یک جلسه ارتباطی را آغاز کند.

برای انتقال فایل در این سایت، ابتدا اتاقی را با نام کاربری و رمز عبور اختیاری ایجاد کنید. سپس، لینک این اتاق را با گیرندگان به اشتراک بگذارید. خود اتاق تمام فایل هایی را که آپلود نموده اید را نشان می دهد و برای فایل هایی با فرمت رایج، حتی یک پیش نمایش هم در اختیار کاربران قرار می گیرد. برای مثال، در فایل های متنی تکه ای از متن و در فایل های تصویری، کاور آن به عنوان پیش نمایش ظاهر می شوند. شما قادر خواهید بود فایل دلخواه را دانلود و سپس آن را باز کنید.

فرایند کار شبیه به تورنت است. سایت Dropall البته محدودیت هایی دارد. هنگامی که گیرنده انتخاب می نماید یک فایل با حجم زیاد را دانلود کند، آپلود نماینده باید آنلاین و در اتاق بماند تا انتقال کامل گردد. انتقال داده کاملا بدون استفاده از سرور انجام می گردد و فعالیت شما را ایمن و خصوصی نگه می دارد. توجه کنید که برای انجام کار صفحه را تا خاتمه باز نگه دارید.

4. وب سایت SendBig: انتقال رایگان فایل های بزرگ تا 30 گیگابایت

بیشتر سرویس های انتقال فایل، حجم فایل ها را به 2 تا 5 گیگابایت محدود می نمایند. برای انتقال فایل های بزرگ تر، معمولا باید پول پرداخت کنید. در این زمینه برترین سایتی که امکان انتقال رایگان فایل را تا حجم 10 گیگابایت فراهم می کرد، PixelDrain بود. اما اکنون سایت SendBig با محدودیت 30 گیگابایتی خود برای انتقال رایگان فایل، انتخاب بسیار مناسبی برای کاربران خواهد بود.

برای استفاده از محدودیت حجم ارسال فایل 30 گیگابایتی، باید یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید اما به غیر از این هیچ شرط دیگری ندارد. بعلاوه این سرویس، یکی از بزرگ ترین مسائل ارسال فایل ها یعنی آپلود ناموفق را هم حل نموده است. اگر اینترنت شما قطع گردد یا به هر علتی نتوانید آپلود خود را به خاتمه برسانید، SendBig دفعه بعد که دوباره به سرویس متصل می شوید، آن را از سر می گیرد (تا زمانی که فایل اصلی را داشته باشید) و فرایند بارگذاری از محل قطع اتصال ادامه پیدا خواهد نمود. این یک قابلیت فوق العاده مهم و کاربردی برای انتقال فایل های پر حجم به شمار میرود.

جدای از آن، SendBig تمام ویژگی هایی را که از سرویسی مانند این انتظار دارید به شما ارائه می دهد. شما قادر خواهید بود تا برای فایل های ارسالیتان رمز عبور، تعداد دفعات دانلود و تاریخ انقضای حذف آن را هم معین کنید. بعلاوه می توانید از سرویس SendBig Snap بهره ببرید که فایل آپلود شده با یک بار دانلود به صورت اتوماتیک حذف می شوند.

5. وب سایت TransferKit: انتقال غیرمتمرکز فایل برای کاربران

سایت TransferKit سعی می نماید مزایای شبکه های ذخیره سازی غیرمتمرکز را بدون احتیاج به حساب های Blockstack یا دانش فنی خاص در دسترس هر کاربر عادی قرار دهد. فرآیند اشتراک گذاری فایل ها که روی شبکه فایل کوین ساخته شده، به سادگی سرویس انتقال فایل سایت های دیگر است. بدین صورت که فایل های لازم خود را تا حجم 32 گیگابایت آپلود کنید و سپس لینک آن را برای دانلود در اختیار دوستان و سایر کاربران قرار دهید.

مزیت شبکه های ذخیره سازی غیرمتمرکز این است که از خراب شدن سخت افزار یا حملات سایبری محافظت می شوید. فایلی که در شبکه ذخیره سازی غیرمتمرکز آپلود شده، به علت ماهیت آن قابل حذف نیست. بنابراین داده های شما برای همواره در آنجا باقی خواهند ماند.

6. وب سایت SendFileOnline: ارسال و اشتراک فایل ها با کد 6 رقمی

برای امنیت بیشتر هنگام به اشتراک گذاری فایل ها به صورت آنلاین، سایت SendFileOnline راهکار جالبی ارائه می دهد. وقتی فایل ها را در این سایت آپلود می کنید بعد از اتمام فرایند آپلود، یک کد 6 رقمی منحصربه فرد به شما می دهد. شما تنها کافی است تا این کد را در اختیار دوستان و کاربرانتان قرار دهید که آن ها به راحتی بتوانند از فایل ارسالی شما استفاده نمایند.

اگر شخص دیگری پیغام را مطالعه کند، متوجه فرایند کار نخواهد شد. البته که قبل از ارسال کد، دوست خود را در جریان بگذارید. این کد 6 رقمی در واقع یک کلید برای بازکردن فایل محسوب می گردد. علاوه بر این، می توانید تنظیم کنید که فایل ها پس از 24 ساعت یا یک هفته حذف شوند.

گفتنی است که با وجود این سرویس ها شما دیگر احتیاجی به استفاده از ایمیل برای ارسال فایل نخواهید داشت. علاوه بر این 6 سایت معرفی شده، سایت های بی شماری این سرویس را به طور رایگان در اختیار شما قرار می دهند تا دیگر شما دغدغه پر شدن فضای گوگل درایو خود را نداشته باشید. بنابراین فضای ذخیره سازی حساب ایمیل را برای چیزهای مهم تر ذخیره کنید.

گوگل درایو یکی از محبوب ترین سرویس های گوگل است، که بر پایه رایانش ابری فعالیت می نماید و امکان ذخیره سازی هر نوع فایل دیجیتال را به کاربران می دهد، اما کاربران را با محدودیت 15 گیگابایتی برای ذخیره فایل هایشان روبه رو می نماید. پس منطقی است که از این فضای محدود برای کارهای مهم تری بهره ببریم.

در این مقاله ما به معرفی و آنالیز 6 نمونه از برترین سایت های رایگان انتقال و اشتراک گذاری فایل ها پرداختیم و سعی کردیم که ویژگی های هر سایت را به صورت کاملا ساده و کاربردی برای شما کاربران توضیح دهیم. امیدواریم معرفی این سرویس ها برای شما کاربردی باشد. اگر شما هم تجربه استفاده از این سایت ها یا دیگر سایت های انتقال فایل را دارید، در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید.

منبع: Makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 آذر 1400 بروزرسانی: 8 آذر 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1989

به "طراحی سایت: 6 سایت رایگان برتر برای انتقال فایل بدون ایمیل یا نرم افزار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: 6 سایت رایگان برتر برای انتقال فایل بدون ایمیل یا نرم افزار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید