4 روش ساده برای کوتاه کردن رزومه

به گزارش مجله توسعه دهنده، خیلی بیشتر از یک صفحه حرف برای گفتن دارید؟ در این مطلب به شما خواهیم گفت که چه کاری انجام دهید .

4 روش ساده برای کوتاه کردن رزومه

وقتی برای شغلی درخواست می دهید، اولین برداشت مدیر استخدام رزومه شما است. مسلماً خواسته شما این است که رزومه (https://karboom.io/cv-builder) تصویری از برترین اطلاعات شما را ارائه دهد؛ و در صورتی که تجربه کاری شما سه دهه باشد، احتمالاً اطلاعات زیادی برای نوشتن دارید. اما اگر رزومه ای طولانی داشته باشید، ممکن است درخواست شما نادیده گرفته شده یا رد گردد .

در حال حاضر که بیشتر درخواست های شغلی آنلاین ارسال می گردد، مدیران استخدامی با سیلی از رزومه ها روبه رو می شوند. اغلب آن ها حتی وقت این را ندارند که تمام رزومه یک شخص را بخوانند. بنابراین اگر اجازه دهید که سوابق شغلی، تحصیلات و مهارت هایتان به صورت مختصر تمام حرف شما را بیان نمایند، شانس بالاتری برای استخدام خواهید داشت .

مشاهده نمونه رزومه گروه های شغلی مختلف در وب سایت کاربوم.

در ادامه چهار نکته ساده برای مختصر کردن رزومه تان ارائه شده است :

1. مرتبط ترین اطلاعات را معین کنید.

اولین قدم برای کوچک کردن رزومه این است که از خودتان بپرسید کدام مهارت ها و سوابق شغلی من بیشتر مرتبط به کاری است که می خواهم برای آن درخواست دهم .

اگر شما شغلتان را 15 سال پیش عوض کردید، احتمالا کار ابتدایی شما برای گرفتن این شغل چندان مهم نباشد. به طور مشابه، اگر در بیست سال گذشته شغل کوتاه مدتی داشته اید، اما 10 سال هم تجربه کار در حوزه جدیدی دارید، اطلاعات شغل کوتاه مدت خود را حذف کنید. به یاد داشته باشید که اگر برای مصاحبه دعوت شدید، می توانید هرچیزی را که در رزومه تان فهرست نشده برای کارفرما بیان کنید .

  • نحوه نوشتن رزومه کاری در وب سایت کاربوم

2. استفاده از رزومه خود را برای گزینش گر رزومه آسان کنید.

بیشتر شرکت هایی که 50 کارمند یا بیشتر دارند، برای فیلتر متقاضیان شغل از گزینش گرهای رزومه (که به عنوان سیستم های رهگیری متقاضی نیز شناخته می گردد) استفاده می نمایند. وقتی که رزومه خود را به صورت آنلاین ارسال می کنید، سیستم رهگیری متقاضی تمام اطلاعات رزومه شما را در پروفایل داوطلب قرار می دهد. پس از آن مدیر استخدام می تواند با جستجوی کلمات کلیدی بفهمد که آیا شما گزینه مناسبی هستید یا خیر. به همین علت است که کلمات کلیدی و مهارت های رزومه شما بسیار مهم هستند. شغل درخواستی خود را به دقت آنالیز کنید تا مهم ترین کلمات کلیدی آن را پیدا کنید؛ مطمئن شوید که این کلمات در رزومه شما قرار دارند و هرچیز دیگری که می توانید را حذف کنید .

3. ابزارهای ساخت رزومه را آنالیز کنید.

حتی اگر رزومه ای دارید که کاملاً از آن مطمئن هستید، رزومه ساز می تواند به شما یاری کند که اطلاعات اضافی را پیدا کنید. با استفاده از رزومه ساز برای خود رزومه جدیدی بسازید و پس از آن نتیجه نهایی را در کنار رزومه اصلی خود قرار دهید .

رزومه اصلی شما چه چیزهایی را دارد که رزومه ساز آن ها را درخواست نکرد؟ احتمالاً این اطلاعات اضافی هستند و می توان آن ها را حذف کرد .

4. نظر دیگران را بخواهید.

کوچ های شغلی (career coach) کارشناس نوشتن رزومه هستند. اگر هزینه های مالی اجازه می دهد که از یاری آن ها بهره ببرید، ارزشش را دارد که وقت و پول خود را صرف آن کنید .

در غیر اینصورت، از یکی از دوستان خود بخواهید که رزومه شما را آنالیز کند. به او شرح دهید که می خواهید آن را خلاصه کنید و فقط اطلاعات مهم را نگه دارید. روش خوبی است که دیدگاه یک فرد بی طرف را در خصوص جنبه حرفه ای خود بدانید .

لازم نیست که تمام پیشنهادها کوچ یا دوست خود را در نظر بگیرید، فقط تغییراتی را اعمال کنید که به نظر شما منطقی می آید .

منبع: کجارو
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2158

به "4 روش ساده برای کوتاه کردن رزومه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 روش ساده برای کوتاه کردن رزومه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید