4 جاذبه گردشگری باشکوه در اسپانیا

به گزارش مجله توسعه دهنده، اسپانیا از کشورهای گردشگرپذیر اروپایی به شمار می رود که در سال 2022 تقریبا 59 میلیون نفر به وسیله پروازهای هوایی به آن سفر کردند. این رقم در مقایسه با سال 2021 رشد قابل توجهی را نشان می دهد. علت عمده رشد روزافزون گردشگری در اسپانیا فرهنگ غنی، آثار باستانی، معماری زیبا، سواحل دلپذیر و هنر این کشور است.

4 جاذبه گردشگری باشکوه در اسپانیا

در این گزارش بعضی آثار تماشای اسپانیا معرفی شده است.

معبد کفاره ساگرادا فامیلیا

اسپانیا یکی از کشورهای پر معبد است و به همین علت گردشگران زیادی جذب آن می شوند. ساگرادا فامیلیا که به اختصار ساگرادا هم نامیده می گردد، یک کلیسای کاتولیک رومی در بارسلون است. کار ساخت این معبد به وسیله آنتونی گائودی، معمار بزرگ اسپانیایی در سال 1882 شروع شد و همچنان نیمه کاره است! اما با این وجود، هر ساله نزدیک به 2.5 میلیون نفر از آن تماشا می نمایند. این اثر یکی از شاهکارهای گائودی شناخته می گردد و زیبایی خاصی دارد.

کاخ سلطنتی اسپانیا

یکی از جاذبه های تماشای کشور اسپانیا، کاخ سلطنتی است که در شهر ماردید واقع شده است. این کاخ تنها در مراسمهای دولتی مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا این کاخ در طول روز باز است؛ مگر در صورتی که این محل برای تجارت رسمی مورد استفاده قرار گیرد. این کاخ سلطنتی بالغ بر 2000 اتاق دارد که از جمله تماشای های آن اتاق تخت شاه، اسلحه خانه سلطنتی و باغ های ساباتینی است. بازدید از این کاخ در تور اسپانیا گنجانده شده است.

موزه ملی پرادو

موزه ملی پرادو در بخش مرکزی شهر مادرید قرار گرفته و سالانه گردشگران زیادی از آن تماشا مینمایند. ساختمان این موزه مجذوب کننده مربوط به قرن 18 میلادی است و به علت سبزه زار و درختانی که در اطراف آن قرار گرفته، به نام پرادو- در زبان اسپانیایی علفزار- شناخته می گردد. این موزه محل نگهداری انواع مجسمه، قالب مهرزنی، نقاشی و اشیای گرانبها است. براساس آمار منتشر شده در سال 2017 بالغ بر 35 هزار اشیای گرانبها و قدیمی در این موزه وجود دارد و تماشای آن برای علاقهمندان آثار هنری اروپایی بسیار مجذوب کننده خواهد بود.

شهر روندا

یکی دیگر از جاذبه های اسپانیا شهر روندا نام دارد که در دوره سلت ها پایه گذاری شد. این شهر کوچک روی صخره عظیمی قرار گرفته و یک پل باشکوه دارد. این شهر قدیمی به علت داشتن حلقه گاو نر در اسپانیا و حمام های رومی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در حال حاضر بالغ بر 35 هزار نفر در روندا زندگی و هر ساله گردشگران زیادی از این شهر تماشا می نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 26 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1403 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2420

به "4 جاذبه گردشگری باشکوه در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 جاذبه گردشگری باشکوه در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید