3 علت برای خریدن ردمی نوت 12 پرو 4G (و 2 علت برای نخریدن)

به گزارش مجله توسعه دهنده، شیائومی حدود 4 ماه قبل از گوشی ردمی نوت 12 پرو 4G رونمایی کرد و با وجود اینکه مدت زیادی از عرضه آن در بازار ایران نمی گذرد، ولی مورد استقبال گسترده کاربران ایرانی قرار گرفته است و مثلا 88 درصد از خریداران این گوشی در خبرنگاران ، خرید آن را به دیگر کاربران توصیه نموده اند. این گوشی میان رده طراحی مجذوب کننده و قیمت مناسبی دارد ولی بدون شک یک میان رده بی نقص نیست. بنابراین با وجود محبوبیت زیاد این گوشی در بازار، در این مطلب به 3 علت برای خریدن و 2 علت برای نخریدن ردمی نوت 12 پرو 4G می پردازیم تا در این زمینه بتوانید بهتر تصمیم گیری کنید.

3 علت برای خریدن ردمی نوت 12 پرو 4G (و 2 علت برای نخریدن)

دلایل برای خریدن ردمی نوت 12 پرو 4G

نمایشگر باکیفیت

ردمی نوت 12 پرو 4G بدون شک از نمایشگر مجذوب کنندهی بهره می برد و در این زمینه شک و تردیدی وجود ندارد. شیائومی برای این گوشی از نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED استفاده نموده که مبتنی بر رزولوشن 1080 در 2400 و رفرش ریت 120 هرتز است. این نمایشگر از استاندارد دالبی ویژن هم پشتیبانی می نماید و حدبیشتر روشنایی 1100 نیت را ارائه می دهد. البته این مقدار نمایشگر روشنایی هنگام نمایش محتوای HDR ارائه می گردد و در شرایط عادی، حدبیشتر روشنایی حدود 700 نیت است. بنابراین زیر نور خورشید عملکرد فوق العاده ای ندارد ولی مشکل ساز هم نیست.

اطراف این نمایشگر حاشیه های باریکی واقع شده است و در کل 86 درصد از پنل جلویی را تشکیل داده است. این نمایشگر به طور خلاصه می تواند انواع رنگ ها را با دقت و مجذوب کنندهیت بالایی نمایش دهد و از نظر کنتراست هم عملکرد بسیار خوبی دارد. روی هم رفته اگر کیفیت نمایشگر در یک گوشی میان رده اهمیت زیادی برای شما دارد، این گوشی می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.

دوربین های همه فن حریف

در پنل پشتی در کل با 4 دوربین روبرو هستیم. دوربین اصلی از سنسور 108 مگاپیکسلی بهره می برد و در کنار آن اولترا واید 8 مگاپیکسلی، ماکرو 2 مگاپیکسلی و تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی واقع شده است. با دوربین اصلی می توانید عکس های خیلی خوبی بگیرید و عکس های ثبت شده، از گستره دینامیکی بسیار خوبی بهره می برند.

اگر هم به حالت پرتره علاقه زیادی دارید، این گوشی در این زمینه حرف زیادی برای گفتن دارد. البته گاهی اوقات سنسور تشخیص عمق کار خود را به خوبی انجام نمی دهد ولی در بیشتر مواقع، سوژه به خوبی از پس زمینه جدا می گردد. اولترا واید طبیعتا نسبت به سنسور اصلی کیفیت پایین تری دارد ولی رنگ های ثبت شده با آن، مطابق با دوربین اصلی است. دوربین ماکرو بسیاری از گوشی ها عملا حرفی برای گفتن ندارند ولی در این مورد، می توانید واقعا عکس های ماکرو خیلی خوبی ثبت کنید.

ظرفیت مناسب باتری و شارژ پرسرعت

شیائومی برای این گوشی از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده نموده است. معمولا بیشتر میان رده های موجود در بازار از چنین ظرفیتی برای باتری خود استفاده می نمایند و در این زمینه مزیت خاصی ندارد. اما در کل همین باتری برای استفاده معمولی می تواند حدود یک روز دوام بیاورد که این یعنی با عمر باتری استانداردی طرف هستیم. اما این باتری از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می نماید و این یعنی برای شارژ کردن آن لازم نیست مدت زیادی منتظر بمانید. به طور معین این شارژر می تواند باتری را در عرض حدود 50 دقیقه به طور کامل شارژ کند.

دلایل برای نخریدن ردمی نوت 12 پرو 4G

همان ردمی نوت 10 پرو با تغییرات جزئی

با وجود اینکه ردمی نوت 12 پرو 4G در ظاهر یک گوشی نو محسوب می گردد که فقط چند ماه از عرضه آن می گذرد، اما در واقعیت این گوشی تفاوت زیادی نسبت به ردمی نوت 10 پرو دارد که دو سال قبل راهی بازار شده است. در گوشی نو فقط طراحی تغییر نموده، وزن بیشتر شده، نمایشگر با بهبود نسبی روبرو شده است و به جای شارژ 33 وات، شیائومی شارژ 67 وات را ارائه نموده است. به همین دلیل با خرید یک گوشی نو، عملا یک گوشی مربوط به دو سال قبل نصیب شما می گردد.

به علت همین موضوع، ردمی نوت 12 پرو 4G با اندروید 11 به دست شما می رسد که البته همان ابتدا می توانید اندروید 13 را نصب کنید. ولی معین نیست که آیا آپدیت های بعدی اندروید هم برای آن ارائه می گردد یا نه. از سوی دیگر باید به بهره گیری از چیپست قدیمی اسنپدراگون 732G اشاره کنیم که اگرچه همچنان حرف زیادی برای گفتن دارد، ولی نمی توانیم قدیمی بودن آن را کتمان کنیم. به علت همین قدیمی بودن چیپست، این گوشی از اینترنت 5G پشتیبانی نمی نماید. البته بدون شک این گوشی نسبت به ردمی نوت 10 پرو ارزش خرید بیشتری دارد. زیرا تقریبا با همان قیمتی که برای مدل 6/128 گیگابایتی ردمی نوت 10 پرو بپردازید، می توانید مدل 8/256 گیگابایتی ردمی نوت 12 پرو 4G را بخرید.

وجود یک رقیب مجذوب کننده: گلکسی A34

گلکسی A34 حدود دو هفته بعد از ردمی نوت 12 پرو 4G معرفی شده و با وجود قیمت مشابه، نسبت به آن از جهات مختلف گزینه مجذوب کننده تری است. این گوشی از نمایشگر 6.6 اینچی سوپر AMOLED بهره می برد و رزولوشن 1080 در 2340 و رفرش ریت 120 هرتز را ارائه می دهد. اما کیفیت این نمایشگر در کل بالاتر از رقیب خود است. از دیگر مزایای این گوشی باید به عرضه با اندروید 13 اشاره کنیم و ضمناً قرار است 4 نسخه بعدی را هم دریافت کند. چیپست استفاده شده در بدنه Dimensity 1080 است که نسبت به اسنپدراگون 732G در کل عملکرد بهتری دارد.

در پنل پشتی با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، اولترا واید 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی روبرو هستیم. این دوربین ها عکس های نسبتا بهتری نسبت به ردمی نوت 12 پرو 4G ثبت می نمایند ولی تفاوت بین آن ها زیاد نیست. باتری استفاده شده در این گوشی 5000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و از شارژ 25 وات پشتیبانی می نماید. بنابراین از جهت نمایشگر، چیپست، آپدیت نرم افزاری و تا حدی دوربین، این گوشی گزینه بهتری برای خریدن است.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 تیر 1402 بروزرسانی: 28 تیر 1402 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2384

به "3 علت برای خریدن ردمی نوت 12 پرو 4G (و 2 علت برای نخریدن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 علت برای خریدن ردمی نوت 12 پرو 4G (و 2 علت برای نخریدن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید