مسائل پرچمداران جدید اپل

به گزارش مجله توسعه دهنده، یکی از دارندگان آی فون 12 پرو نیز در همین رابطه بیان کرد که حدود یک ماه بود که گوشی وی به سختی آنتن می داد، اما ناگهان و بدون آنکه هیچ اقدامی از طرف وی انجام گردد، مشکل رفع شد.

مسائل پرچمداران جدید اپل

اپل سال جاری سه رویداد برای معرفی محصولات جدید برگزار و در یکی از این رویداد ها از سری جدید گوشی های آی فون یعنی آی فون های 12 رونمایی کرد.

با آنکه این شرکت مانور زیادی روی ویژگی های خاص این دستگاه داد و قیمت این گوشی ها نیز چندان ارزان نیست، اما در همین مدت کوتاه که از عرضه سری 12 آی فون می گذرد، کاربران زیادی به مسائل سخت افزاری و نرم افزاری متعدد این گوشی ها اشاره نموده اند.

مسائل باتری و آنتن دهی

یکی از مهم ترین مسائلی که کاربران آی فون های سری 12 با آن روبروند، مسائل باتری و آنتن دهی این گوشی هاست. این شکایت ها تنها مربوط به آی فون 12 نیست و در هر چهار مدل از گوشی های سال جاری اپل مشاهده شده است.

از ماه اکتبر، کاربران در صفحه انجمن آنلاین پشتیبانی وب سایت اپل، گله هایی را درخصوص طول عمر باتری و خالی شدن سریع شارژ در آی فون 12 مطرح می کردند. در پیغامی که توسط یکی از کاربران منتشر شده، آمده است که میزان شارژ باتری در گوشی آی فون 12، هر یک ساعت حدود 4 درصد کم می گردد.

به دنبال انتشار این پست، کاربران زیادی نیز از مشاهده این مشکل در گوشی های خود خبر دادند و حتی بعضی از کاربران مطرح کردند که به رغم غیبرطرفال کردن اپلیکیشن های بک گراند، بازهم شارژ گوشی آن ها با سرعت زیادی خالی می گردد به طوری که در شب، حدود 40 درصد از شارژ کم می گردد.

تعدادی از کاربران نیز از اپل خواستند تا به وسیله دسترسی از راه دور، وارد گوشی آن ها شده و مشکل مذکور را مورد برررسی و عیب یابی قرار دهد.

به نظر می رسد که آی او اس 14، مسئله ای را برای باتری بعضی از دارندگان گوشی های آی فون 12 به وجود آورده است. البته این مشکل، در تمامی گوشی ها گزارش نشده و تنها برای تعدادی از مدل های آی فون 12 چنین مساله ای پیش آمد.

گزارش دیگری نیز حاکی از آن است که گوشی آی فون 12 مینی در حین اتصال به شارژر وایرلس مگ سیف نسبت به دیگر مدل های گوشی آی فون 12، با سرعت کمتری شارژ می گردد. براساس گزارشی که در وب سایت MacRumors منتشر شده، گوشی های آی فون 12، آی فون 12 پرو و آی فون پرو پلاس به وسیله شارژر های مگ سیف، با سرعت 15 وات شارژ می شوند، اما این عدد برای گوشی آی فون 12 مینی 12 وات عنوان شده است.

اگرچه ممکن است این تاخیر در زمان شارژ نسبت به دیگر مدل های آی فون 12، دلخوری بعضی از کاربران این گوشی را به دنبال داشته باشد، اما با همین سرعت شارژ، بالاتر از سرعت 5/ 7 واتی است که در حین استفاده از شارژ های وایرلس Qi به دست می آید.

اما این تنها مشکل کاربران آی فون 12 نبود و تعدادی از دارندگان جدیدترین آی فون اپل، اظهار داشتند که با مشکل آنتن دهی روبرو اند.

یکی از کاربران در این خصوص نوشت که دست کم در 50 درصد از تماس های وی به وسیله آی فون 12 پرو مکس، گوشی به خوبی آنتن نمی دهد. وی گفت: نمی دانم که مشکل از گوشی من است یا اپراتوری که این گوشی را از آن خریداری کردم یا گوشی شخص مقابل من؟ هنوز معین نیست و این مشکل برای چندین نفر اتفاق افتاده است.

یکی از دارندگان آی فون 12 پرو نیز در همین رابطه مطرح کرد که حدود یک ماه بود که گوشی وی به سختی آنتن می داد، اما ناگهان و بدون آنکه هیچ اقدامی از طرف وی انجام گردد، مشکل برطرف شد.

مسائل فیزیکی

در معرفی آی فون های سری 12 بر استحکام فیزیکی این گوشی ها به واسطه داشتن شیلد سرامیکی خاص مانور زیادی داده شد که البته تست های فیزیکی متعددی که توسط سایت های نقد و آنالیز مختلف انجام شد، صحت این ادعا و استحکام فوق العاده این گوشی ها را تایید کرد.

با این حال بعضی کاربران در فروم ها و شبکه های اجتماعی، به وجود بعضی مسائل فیزیکی و سخت افزاری در این گوشی اشاره نموده اند.

مسائل مربوط به نمایشگر یکی از پرتکرارترین مسائل ذکر شده از سوی کاربران گوشی های آی فون سری 12 بوده است که البته براساس گزارش MacRumors، شرکت اپل این مسائل را تایید نموده است. بسیاری از کاربران این مدل گوشی ها به وجود هاله ای سبز، خاکستری و گاهی زرد بر صفحه نمایش گوشی های خود اشاره نموده اند.

با این حال این شرکت اظهار داشت که مراکز خدماتی اپل از تعمیر فیزیکی گوشی های دارای این مشکل خودداری نمایند که این امر می تواند حاکی از احتمال برطرف این مشکل در ارائه به روزرسانی های جدید سیستم عامل این گوشی ها باشد.

یکی از کاربران توییتر در توییتی اظهار داشت که در پنل پشتی گوشی وی بدون اینکه ضربه ای خورده یا سقوط نموده باشد، ترک بزرگی ایجاد شده است.

در گزارشی نیز که توسط بلاگری به نام لی فنگ منتشر شد، تصاویری از گوشی های آی فون 12 موجود در فروشگاه های اپل به چشم می خوردند که رنگ بدنه آن ها در بعضی قسمت ها دچار پریدگی شده بود. با آنکه به نظر می رسد این امر به دلیل استفاده زیاد مراجعان فروشگاه از این گوشی ها باشد، اما این امر برای دوستداران آی فون چندان خوشایند نیست.

تعداد زیادی از کاربران آی فون 12 مینی نیز اعلام نموده اند که نمایشگر گوشی آن ها در حالت قفل، به لمس نمایشگر پاسخ نمی دهد و این امر باعث می گردد که نتوانند از دوربین و بعضی دیگر امکانات عمومی این گوشی در حالت قفل صفحه نمایش استفاده نمایند.

بعضی دیگر از کاربران این گوشی نیز اعلام نموده اند که هنگام اتصال هدفون به گوشی، قطعی صدا و نویز را تجربه نموده اند که به نظر می رسد این مشکل ناشی از عدم اتصال صحیح به وسیله بلوتوث گوشی و بروز مشکل همگام سازی هدفون با گوشی است.

مسائل نرم افزاری

یکی از رایج ترین مسائل نرم افزاری که کاربران آی فون های سری 12 به کرات به آن اشاره نموده اند، مسائل پیغام رسانی در اپلیکیشن messages است.

موارد مطرح شده در این مورد، طیف وسیعی از مسائل پیغام رسانی، از مشکل در ارسال و دریافت پیغام ها یا عدم دریافت بعضی نوتیفیکیشن ها تا نرسیدن بعضی پیغام ها در چت های گروهی را شامل می گردد. هرچند این مشکل در بعضی مدل های قدیمی تر این گوشی ها نیز مشاهده شده است.

با آنکه اپل هنوز به بعضی از این مسائل واکنشی نشان نداده است، به نظر می رسد بسیاری از این باگ ها در به روزرسانی های بعدی ios برطرف شوند.

منبع: فرادید
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1482

به "مسائل پرچمداران جدید اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل پرچمداران جدید اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید