گرافیک های سری RX 7000 شرکت AMD احتمالا ضعیف تر از سری RTX 40 انویدیا خواهند بود

به گزارش مجله توسعه دهنده، اینطور که به نظر می رسد، گرافیک های مورد انتظار شرکت AMD یعنی سری RX 7000 نمی توانند در بخش هایی نظیر رهیگری پرتو و رستریزشن (فرایندی که طی آن تصاویر از حالت گرافیک برداری به گرافیک شطرنجی و پیکسلی تبدیل می شوند) با گرافیک های سری RTX 40 انویدیا رقابت نمایند.

گرافیک های سری RX 7000 شرکت AMD احتمالا ضعیف تر از سری RTX 40 انویدیا خواهند بود

کارت گرافیک های سری RTX 40 انویدیا که با معمارفی Ada Lovelace، چند روز قبل رونمایی شده اند، اگرچه از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند اما عملکرد آن ها با توجه به آمار منتشر شده از سوی انویدیا و بعلاوه خبرها و شایعات گوناگون بسیار خوب است. انویدیا با عرضه این کارت ها، سری RX 7000 شرکت AMD را هدف قرار داده که احتمالا باید در ماه دسامبر سال جاری به بازار عرضه شوند اما قیمت بالای سری RTX 40 باعث شده توجه کاربران بیشتر به سمت نماینده های AMD جلب گردد.

متأسفانه در رابطه با عملکرد کارت های سری RX 7000 اطلاعات خیلی زیادی در اختیار نداریم و باید تا روز سوم نوامبر (12 بهمن) منتظر بمانیم تا این کارت ها رسما رونمایی شوند. بعلاوه به نظر می رسد در این تاریخ فقط دو پرچم دار از این سری رونمایی می شوند که گفته می گردد برای خرید آن ها باید حداقل یک ماه بعد از رونمایی منتظر بمانیم. هیچ یک از این دو پرچم دار هم قادر نیستند RTX 4090، قدرتمندترین کارت فعلی انویدیا را در رهیگری پرتو و رستریزشن شکست دهند.

سوا از دو مدل پرچم دار، سایر گرافیک های سری RX 7000 که مبتنی بر معماری RDNA 3 هستند، به احتمال زیاد در مدل های مختلفی در سال 2023 راهی بازار می شوند. اما مشکل اینجاست که عدم عرضه کارت های بیشتر از این سری علی رغم قیمت احتمالا مناسبی که خواهند داشت شاید باعث بگردد که کاربران به سراغ کارت های موجود انویدیا یعنی RTX 4080 (دو مدل 12 و 16 گیگابایتی) بروند. کارت هایی که در ماه نوامبر در دسترس قرار می گیرند.

البته برای هواداران AMD شاید یک روزنه امید وجود داشته باشد. یک افشاگر معروف با نام Greymon55 اخیرا مدعی شده که کارت های تازه AMD شاید در همان ماه نوامبر برای خرید در دسترس قرار بگیرند. البته منظور این افشاگر همان دو مدلی هستند که در روز سوم نوامبر (12 بهمن) رونمایی می شوند. با این حال هنوز در این رابطه خبری قطعی در اختیار نداریم و باید منتظر باشیم ببینیم AMD چه اطلاعاتی را پیرامون این موضوع منتشر می نماید.

در حال حاضر RTX 4090 به عنوان قدرتمندترین کارت گرافیک انویدیا توانسته لقب سریع ترین کارت گرافیک را به خود اختصاص دهد. قدرتمندترین کارت AMD که RX 7900 XT نام خواهد داشت به احتمال زیاد قادر نخواهد بود این گرافیک قدرتمند را در زمینه هایی که گفته شد شکست دهد این در حالی است که گفته می گردد فرکانس بوست آن شاید به 4.0 گیگاهرتز هم افزایش پیدا کند. البته این شاید خیلی مسأله بدی هم برای AMD نباشد چرا که این شرکت می تواند کارت های خود را به عنوان نمونه هایی با مصرف بهینه تر از نماینده های تازه انویدیا راهی بازار کند.

از آن جایی که AMD قیمت مناسب تری را هم برای کارت های خود در نظر می گیرد، شاید در نهایت بتواند به خاطر مصرف بهینه تر سری RX 7000، کاربران را از پرداخت بیش از 1000 دلار برای خرید کارت های تازه انویدیا منصرف کند. حال باید دید تفاوت قیمت کارت های این دو شرکت با هم چقدر خواهد بود و آیا می تواند عاملی برای ترغیب کاربران باشد یا خیر.

منبع: NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 مهر 1401 بروزرسانی: 22 مهر 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2265

به "گرافیک های سری RX 7000 شرکت AMD احتمالا ضعیف تر از سری RTX 40 انویدیا خواهند بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرافیک های سری RX 7000 شرکت AMD احتمالا ضعیف تر از سری RTX 40 انویدیا خواهند بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید