کشف یکی از قدیمی ترین آثار جنس طلا در آلمان

به گزارش مجله توسعه دهنده، باستان شناسان در آلمان قبر 3800 ساله یک زن حدودا 20 ساله را کشف نموده اند.

کشف یکی از قدیمی ترین آثار جنس طلا در آلمان

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

باستان شناسان در مقبره این زن فقط یک اثر تاریخی را کشف نموده اند: یک شی ء مارپیچ از جنس طلا که احتمالا به اسم وسیله ای برای تزئین مو استفاده می شده است.

کارشناسان این اثر را به اسم قدیمی ترین اثر تاریخی از جنس طلا در جنوب غربی آلمان شناسایی نموده اند. این اثر تاریخی که بخش اعظمی از آن از جنس طلا است 20 درصد نقره و کمتر از 2 درصد مس و مقادیر ناچیزی پلاتین و قلع را شامل می گردد. به گفته کارشناسان، کشف فلزهای ارزشمند متعلق به این دوره از تاریخ در جنوب آلمان بسیار نادر است.

باستان شناسان هیچ شواهدی از جراحت و یا بیماری در بقایای این زن کشف ننموده اند بنابراین علت مرگ او معین نیست. با این حال کشف این اثر تاریخی در قبر این احتمال را به وجود می آورد که این زن به طبقه بالایی در جامعه تعلق داشته است.

با یاری معین قدمت رادیوکربنی، زمان مرگ این زن بین 1850 پیش از میلاد تا 1700 پیش از میلاد تخمین زده شده است. در آن موقع هنوز سیستم نوشتاری در جنوب غربی آلمان رواج پیدا ننموده بود در نتیجه هیچ نوشته ای که شامل اطلاعاتی درباره هویت این زن باشد کشف نشده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1851

به "کشف یکی از قدیمی ترین آثار جنس طلا در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یکی از قدیمی ترین آثار جنس طلا در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید