چرا فرانسه عملیات مشترک نظامی با اقتصادی را تعلیق کرد؟

به گزارش مجله توسعه دهنده، دولت فرانسه اعلام نموده که عملیات نظامی مشترک با نیروهای اقتصادی را پس از آن تعلیق می نماید که دومین کودتا در 9 ماه اخیر در این کشور آفریقایی به وقوع پیوسته و منتظر تضمین هایی است که غیرنظامیان بتوانند به صندلی اصلی قدرت خود در این کشور بازگرداند.

چرا فرانسه عملیات مشترک نظامی با اقتصادی را تعلیق کرد؟

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

این تصمیم از سوی دولت پاریس پس از آن گرفته شده که رئیس ارتش مالی، رئیس جمهوری و نخست وزیر دولت انتقالی مدنی این کشور اخیرا سرنگون کرد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز این کودتا را یک کودتای غیر قابل قبول دانسته است.

اقدام انجام شده از سوی ارتش مالی باعث نگرانی های دیپلماتیک و باعث شده تا کشورهای جامعه مالی غرب آفریقا موسوم به اکوواس و اتحادیه آفریقا فعالیت هایشان را در کشور مالی تعلیق نمایند.

نیروهای مسلح فرانسه نیز گفتند، الزامات و خطوط قرمز از سوی اکوواس و اتحادیه آفریقا برای شفاف سازی چهارچوب کاری به منظور انتقال سیاسی در مالی در نظر گرفته شده است.

وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه ای گفت، در حالی که ما منتظر یک تضمین از سوی مالی هستیم، فرانسه تصمیم گرفته است تا به عنوان اقدامی موقت عملیات نظامی خود را با نیروهای مالی و هیات های مشاوره ملی را به حالت تعلیق در بیاورد.

این وزارت خانه در ادامه بیانیه آورده است: این تصمیم ها در روزهای آینده و در پی پاسخ مورد نظر از سوی مقام های مالی بار دیگر مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

هم مالی و هم فرانسه نقش های کلیدی را در مقابله با افزایش شبه نظامی گری در منطقه ساحل ایفا می نمایند. فرانسه حدود 5100 نیرو در منطقه ساحل در اختیار دارد که شامل نیروهای از بورکینافاسو، جمهوری چاد، مالی، موریتانی و نیجر هستند.

یکی از مقام های نظامی مالی نیز که خواست نامش فاش نگردد، گفت: مقام های این کشور بابت تعلیق عملیات مشترک نیروهای فرانسه آگاه شده اند.

ماکرون اخیرا هشدار داده بود که فرانسه نیروهایش را از مالی بیرون می کشد اگر که این کشور در پی کودتا به سمت اسلام گرایی رادیکال تمایل پیدا کند.

وی ادامه داد: اسلام گرایی رادیکال در مالی باعث می گردد تا ما نیروهای خود را از این کشور آفریقایی خارج کنیم.ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1803

به "چرا فرانسه عملیات مشترک نظامی با اقتصادی را تعلیق کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا فرانسه عملیات مشترک نظامی با اقتصادی را تعلیق کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید