چرا باید به دکتر زنان مراجعه کنیم؟

به گزارش مجله توسعه دهنده، مراجعه به پزشک برای بعضی افراد کار سختی است و از دکتر رفتن چندان خوششان نمی آید، متاسفانه وقتی صحبت از دکتر زنان می گردد، برای اغلب خانم ها مراجعه دوره ای به دکتر زنان یک کار ناراحت کننده است و هیچ تمایلی به انجام این کار ندارند.

چرا باید به دکتر زنان مراجعه کنیم؟

هر خانمی چه خوشش بیاید و چه نه، واجب است به صورت مستمر به پزشک زنان مراجعه کند و از سلامت دستگاه فراوری مثل خود اطمینان حاصل کند. بعضی خانم های مجرد یا افرادیکه فعالیت جنسی منظم ندارند تصور می نمایند لازم نیست به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایند. این تصور اشتباهی است که سلامت بسیاری را تهدید می نماید و می تواند صدمات جبران ناپذیری به آن ها وارد کند. در این مطلب به آنالیز این موضوع می پردازیم که دکتر زنان چه خدماتی به خانم ها ارائه می دهد و یک راه چاره جدید برای دسترسی 24 ساعت به دکتر زنان را به شما معرفی می کنیم، پس همراه ما باشید.

چرا خانم ها باید مراجعه به دکتر زنان را جدی بگیرند؟

اولین دلیل مراجه به پزشک زنان بارداری و فرزند آوری است اما این تنها دلیلی که به این تخصص ها احتیاج داریم نیست، بی نظمی در عادات های ماهانه، ترشحات غیر طبیعی واژن و مسائل ادراری هم می تواند باعث گردد به دکتر زنان مراجعه کنید.

ویزیت های دوره ای منظم هم یکی دیگر از مواردی است که ضروری است به سبب آن دکتر زنان را دیدار کنید. تست های سلامتی که در این مراجعه ها گرفته می گردد احتمال بیماری های فاقد علامت مثل سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و با غربالگری موارد مشکوک شناسایی شده، پیش از آنکه به یک مرحله حاد برسند درمان می شوند.

دکتر زنان در چه مواردی می تواند به خانم ها یاری کند؟

بخش های تخصصی که پزشک زنان می تواند به خانم ها یاری کند شامل موارد زیر می گردد:

معاینه های دوره ای پستان

سرطان پستان یکی از شایع ترین سرطان هایی است که خانم ها با آن دست به گریبان هستند، خوشبختانه اگر این بیماری به موقع تشخیص داده گردد به راحتی قابل درمان است. یکی از مهم ترین کارهایی که پزشک زنان برای خانم ها انجام می دهد معاینه دقیق پستان ها است که اگر مورد مشکوکی مشاهده گردد به سرعت آنالیز شده و اقدامات لازم برای درمان در اسرع وقت انجام گردد.

آنالیز دختران در سن بلوغ

اولین برخورد دخترها با دنیای زنانه در سن بلوغ صورت می گیرد، آنجا که هویت زنانه خود را کشف می نمایند و با تغییرات فیزیکی و عاطفی مختلفی روبرو می شوند.

این تنها بخشی از ماجرا است، دختران باید در دوران بلوغ به صورت مستمر به پزشک متخصص مراجعه نمایند تا هر گونه مشکل مثل دردهای دوران قاعدگی، بی نظمی های قاعدگی و عفونت های احتمالی شناسایی گردد و در صورت وجود مشکل برطرف شوند تا به ناباروری یا مسائل جدی منجر نشوند.

شناسایی عفونت های دستگاه تناسلی

عفونت های دستگاه تناسلی باید جدی گرفته گردد چراکه ممکن است باعث چسبندگی و عفونت ناحیه لگنی شوند. گاهی عفونت ها هیچ علامت مشخصی ندارند و اگر شناسایی نشوند تا مراحل حاد و پیشرفته متوجه وجود آن ها نخواهید شد. این موضوع می تواند طول مدت درمان را طولانی نموده و حتی مسائل غیر قابل جبرانی برای فرد به همراه داشته باشند.

آنالیز های پس از دوران یائسگی

بعضی خانم ها پس از یائسگی مراجعه به متخصص را ترک می نمایند و تصورشان بر این است که دیگر احتیاجی به معاینه دستگاه تناسلی ندارند. پس از قطع دوران قاعدگی دستگاه تناسلی ممکن است بیشتر با بعضی بیماری ها مثل مسائل رحم و تخمدان روبرو شوند.

عدم توجه به علائم و مراجعه نکردن به پزشک می تواند سبب بروز سرطان گردد به همین دلیل ضروری است مراجعه دوره ای به متخصص زنان حتی پس از اتمام دوره قاعدگی هم جدی گرفته گردد.

دکتر ساینا جدیدترین راه چاره دسترسی 24 ساعته به دکتر زنان چیست؟

مراجعه دوره ای به دکتر زنان چه برای خانم های خانه دار که هر روز کارهای زیادی را باید مدیریت نمایند و چه برای خانم های شاغل که حداقل 8 ساعت در محل کار حضور دارند بسیار سخت است. مخصوصا وقتی دوست ندارید دیگران متوجه شوند به چه پزشکی مراجعه کردید یا چه مشکل جسمی ای دارید.

مشاوره آنلاین وبسایت دکتر ساینا راه چارهی است که چند سال اخیر به یاری خانم ها آمده تا راحت تر سلامت خود را تامین نمایند و در مورد تمام مسائلی که برای آن ها مطرح است با یک متخصص مشورت نمایند.

برای استفاده از مهارت این متخصصان کافی است به وسیله چت یا تماس تلفنی با متخصص ارتباط برقرار کنید و ضمن مطرح کردن شرایط خود خدمات درمانی مورد احتیاج را دریافت کنید.

پیشرفت تکنولوژی این امکان را فراهم آورده تا نتایج آزمایش، مدارک پزشکی و هر تصویر دلخواه خود را برای پزشک خود ارسال کنید و بدون دغدغه راه چاره مناسب خود را دریافت کنید.

دکتر در طول مدت مشاوره فعالانه به موارد مطرح شده از سوی شما توجه می نماید و ضمن شناسایی مشکل راه چاره آن را ارائه می دهد.

چطور از خدمات مشاوره آنلاین پزشک زنان دکتر ساینا استفاده کنم؟

دکتر ساینا یک مرکز مشاوره آنلاین تخصصی است که ارتباط شما را با چندین پزشک متخصص که همگی دارای مدرک نظام پزشکی هستند و با ممیزی کمیته پزشکی انتخاب شده اند فراهم نموده است.

رزومه هر پزشک به شکل جامع در اختیار شما قرار می گیرد و حتی می توانید با مطالعه نظر سایر کاربران در مورد توانمندی پزشک ها مشاور خود را راحت تر انتخاب کنید.

به این ترتیب در هر ساعت شبانه روز و در هر موقعیت مکانی که راحت باشید می توانید با پزشک خود در ارتباط باشید و خدمات مورد احتیاج را دریافت کنید.

تا این لحظه بیش از یک میلیون جلسه مشاوره تلفنی و آنلاین در این سامانه صورت گرفته است که نشانه اعتماد کاربران به دکتر ساینا است.

اگر به هردلیل از خدمات مشاوره خود راضی نباشید می توانید وجه خود را دریافت کنید. دیگر هیچ بهانه ای برای بی توجهی شما به سلامت جسمی تان وجود ندارد، با مشاوره آنلاین زنان و زایمان دکتر ساینا می توانید ضمن صرفه جویی در هزینه و وقت خود شرایط سلامت جسمی تان را آنالیز کنید. اگر به هر دلیلی برای شما سخت است که در مورد بیماری دستگاه تناسلی تان با یک پزشک صحبت کنید، کارشناسان دکتر ساینا مسئولانه مستمع شما هستند و تا برطرف مشکل در کنار شما خواهند بود.

منبع: فرارو
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1336

به "چرا باید به دکتر زنان مراجعه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید به دکتر زنان مراجعه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید