مقاله محققان ایرانی در میان برترین مقالات نانو تکنولوژی دنیا

به گزارش مجله توسعه دهنده، محققان پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی پیروز شدند با اصلاح و بهبود یک روش تشخیصی جدید با بهره گیری از نانو تکنولوژی، مقاله آن را در یکی از مجلات گروه نشریه نیچر منتشر نمایند. این مقاله جزو مقالات یک درصد برتر حوزه موضوعی نانو تکنولوژی شده است.

مقاله محققان ایرانی در میان برترین مقالات نانو تکنولوژی دنیا

به گزارش خبرنگاران، دکتر کیوان مجیدزاده، رییس پژوهشکده و نویسنده مسئول این مقاله با اعلام این خبر گفت: نانو تکنولوژی پنجره بزرگی را برای تشخیص سریع و زودهنگام بیماری ها به روی محققان باز نموده است.

وی با بیان این که این مقاله به روشی در بهینه سازی تکنیک جدید تشخیص بیماری ها از جمله سرطان با بهره گیری از یک نانو کامپوزیت بر پایه گرافن/ نانو ذرات نقره / پلی آنیلین اشاره دارد، اضافه نمود: نانو کامپوزیت جدید فراوری شده، قادر است عملنمودهای تشخیصی را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشیده و حساسیت، دقت و سرعت پاسخ دهی را افزایش دهد.

دکتر مرتضی نقیب، عضو هیئت علمی دپارتمان پژوهشی فناوری های بین رشته ای پژوهشکده سرطان معتمد، نیز با اشاره به اینکه این طراحی و دستاورد حاصل کار پژوهشی محققان این دپارتمان بوده است، گفت: دو مقاله در مجله یک درصد برتر Biosensors and Bioelectronics در این مورد توسط محققان این دپارتمان به چاپ رسیده است که در آن چگونگی امکان تشخیص دو بیومارکر مهم سرطان پستان در مدت زمان کم و با هزینه پایین و دقت بالا (در حد دو سلول) ذکر شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، وی اضافه نمود: مقاله مذکور جزو 100 مقاله اول دانلود شده (Most Downloaded) توسط محققان جهان در سال 2019 و همچنین جزو لیست برتر مقالات و highly suited نهاده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1174

به "مقاله محققان ایرانی در میان برترین مقالات نانو تکنولوژی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله محققان ایرانی در میان برترین مقالات نانو تکنولوژی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید