هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به دز سوم، بی عدالتی در توزیع واکسن پاندمی را طولانی تر می نماید

به گزارش مجله توسعه دهنده، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد، برنامه دزهای تقویت کننده واکسن به دلیل بی عدالتی در توزیع واکسن به جای سرانجام دادن به همه گیری کرونا احتمالا پاندمی را طولانی تر می نماید.

هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به دز سوم، بی عدالتی در توزیع واکسن پاندمی را طولانی تر می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان،تدروس آدهانوم گبریسوس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز چهارشنبه هشدار داد، برنامه دزهای تقویت نماینده واکسن به جای سرانجام دادن به همه گیری کووید19، در نتیجه توزیع نابرابر واکسن ها بین کشورهای ثروتمند و فقیر، پاندمی کووید 19 را احتمالاً طولانی تر می نماید.

وی در یک نشست خبری تاکید نمود:برنامه های گسترده و غیرهدفمند تزریق دز تقویتی واکسن در کشورهای ثروتمند به احتمال فروان به جای سرانجام دادن به همه گیری، آن را طولانی تر خواهد نمود. با اختصاص واکسن های بیشتر به جمعیت کشورهایی که قبلا واکسینه شده اند سایر کشورها از واکسیناسیون محروم شده و در نتیجه ویروس فرصت انتقال و جهش های بیشتری پیدا می نماید.

WHO قبلاً از کشورها خواسته بود تا به هدف واکسیناسیون 40 درصد از جمعیت خود تا سرانجام سال برسند، اما فقط نیمی از کشورهای عضو توانسته اند این برنامه را اجرا نمایند و شکست در عملیاتی کردن این هدف عمدتاً نتیجه نابرابری جهانی در توزیع واکسن بوده است.

به توصیه کارشناسان، برنامه تزریق دز تقویت نماینده واکسن باید مبتنی بر شواهد پیش رود تا گروه های جمعیتی که بیش از هر گروه دیگری در خطر هستند، دز سوم را دریافت نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2063

به "هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به دز سوم، بی عدالتی در توزیع واکسن پاندمی را طولانی تر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به دز سوم، بی عدالتی در توزیع واکسن پاندمی را طولانی تر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید