هشدار آمریکا به حکومت افغانستان، احتمال قطع یاری های بین المللی

به گزارش مجله توسعه دهنده، به گزارش خبرنگاران، محمد شفیق همدم مشاور سابق نیروهای ناتو در افغانستان با انتشار مطلبی در صفحه خود در فیسبوک اظهار داشت: وزارت خارجه آمریکا به آقای غنی و آقای عبدالله رسماً اعلام داشت که دنیا دیگر یکه تازی و بحران سیاسی در کابل را قبول ندارد و نمی تواند مثل سابق با افغانستان یاری و همکاری کند.

هشدار آمریکا به حکومت افغانستان، احتمال قطع یاری های بین المللی

به نوشته همدم، بعد از قطع یاری یک میلیارد دلاری اینک وزارت خارجه به نمایندگی از جامعه جهانی نیز هشدار کاهش و قطع یاری ها را داده است. دلیل این هشدار را وزارت خارجه نبود حکومت فراگیر و عدم مکانیزم جوابگوی رهبران افغانستان عنوان نموده است.

بعد از فاش شدن تجزیه وزارت اقتصادیه توسط اشرف غنی و انتقال صلاحیت های این وزارت به ارگ ریاست جمهوری، آمریکا فکر می نماید که نظام افغانستان به سوی دیکتاتوری رفته و این اقدام باعث کاهش جوابگوی و فساد بیشتر در امور اقتصادی افغانستان می شود. وزارت خارجه آمریکا، ناظرین و متخصصین حکومت داری این اقدام را بی نهایت نگران نماینده می خوانند. ضمناً بن بست ایجاد حکومت همه شمول و برطرف بحران میان ارگ و سپیدار (محل استقرار عبدالله عبدالله) آمریکا را خشمگین ساخته است.

در بیانیه توییتری این وزارت خانه آمده است که یاری های بین المللی مستلزم همکاری با یک دولت فراگیر است و همه ما باید رهبران افغانستان را برای جوابگویی در خصوص توافقنامه نحوه حکومت مسئول قرار دهیم.

به نوشته همدم، از این بیانیه چنین به نظر می رسد که ایالات متحده از جامعه جهانی از برخورد حکومت به شدت ناراضی هستند و ممکن است کشورهای دیگر نیز یاری هایشان را به افغانستان محدود نمایند.

قابل ذکر است که فشار کاهش این یاری ها بر مردم وارد می شود، نه بر ارگ و سپیدار و بهای این شرایط را فقط ملت مظلوم می پردازد. و اینک مقامات حکومتی یا حامیان ارگ و سپیدار به دفاع پرداخته به نماینده از تمام مردم مظلوم به جای حل بحران به آمریکا هشدار خواهند داد که مردم در غم یاری های خارجی نیست ریاضت می نمایند و باید این یاری ها قطع شود. اما به نظر من در چنین شرایطی از دست دادن همکاری متحدین جهانی افغانستان یک فاجعه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1020

به "هشدار آمریکا به حکومت افغانستان، احتمال قطع یاری های بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آمریکا به حکومت افغانستان، احتمال قطع یاری های بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید