تور ارزان اروپا: نگاه چپ روزنامه فرانسوی به اروپا!

به گزارش مجله توسعه دهنده، حذب سوسیال دموکرات در اروپا، شورش در نیجریه و ناامنی در میانمار از جمله سوژه های امروز روزنامه های دنیا اند.

تور ارزان اروپا: نگاه چپ روزنامه فرانسوی به اروپا!

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت ـ در توضیح مهمترین عناوین روزنامه های دوشنبه ـ 3 آبان ماه ـ آورده است:

آزمون بزرگ

اکونومیست، روزنامه انگلیسی نوشت: ضربه ای به پرچم شیشه ای نیجریه خورده و آن را ده ها تکه نموده است. این روی جلد هفته نامه اکونومیست است. مقاله از اوضاعی می گوید که خبر از شورش می دهد و از دزدی و راهزنی و تجزیه که نیجریه را تهدید می نماید. این بزرگ ترین کشور آفریقایی پس از گذشت پنجاه سال از جنگ داخلی در آستانه بزرگ ترین آزمون قرار گرفته است. در همان آستانه استقلال نیجریه، در یکپارچه ماندن نیجریه تردید بود. سرزمینی که خانه بیش از دویست و پنجاه قوم است. آنگاه کودتا از پس کودتا سرگرفت. کشوری با پرصداترین دموکراسی در آفریقا.

گردش به چپ اروپا

لوموند، روزنامه فرانسه، نگاهی به چپ در اروپا دارد. این روزنامه می نویسد: از سال 2015 سوسیال دموکرات به کشورهای همسایه مان راه یافت و این امید را داد که قاره ما، به چپ، گرایش خواهد داشت. همچنان که فرانسه، داشته است. سوسیالیست های جوان می کوشند از میان خاکسترهای مانده سر درآورند. همچنان که پیش تر حزب های سوسیالیستی، از مدار خارج شده اند.

کاروان قساوت

ال موندو، روزنامه اسپانیایی نوشت: سازمان ملل متحد نگران است که تجمع نیروهای میانمار در استان های شمالی، ممکن است، نشانه قساوت و حمله های سربازان به روهینگیایی ها باشد. تام اندروز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در خصوص میانمار، این را می گوید و اینکه، دنیا به انتظار بی رحمی گسترده ای در میانمار باشد. عکس خبرگزاری رویترز از حرکت کاروان نظامی، خبر از این هراس و هشدار می دهد. بیش از یک هزار و صد غیرنظامی از پناهجویان در حمله خونین سربازان میانمار کشته شده اند.

در حاشیه خبرهای امروز آمده است:

کاشفان آمریکا

ژورنال نیچر نوشت: توفان خورشیدی می گوید، وایکینگ ها هزار سال پیش در آمریکای شمالی، مستقر شده اند. چوب های مانده از بناها در نیوفاندلند نشان می دهند، وایکینگ ها چهارصد و هفتاد و یک سال، پیش از کریستف کلمب، پا به خاک آمریکای شمالی گذاشته اند. وایکینگ ها، یک هزاره، پیش از کریستف کلمب، از اقیانوس اطلس گذشته و به دنیای تازه رسیدند. نیوفاندلند در کانادا این را شهادت می دهد. داستانی که صدها سال پیش، تاریخدانان به گونه شفاهی روایت نموده اند. می گویند، وایکینگ ها به رهبری لیف اریکسون نخستین اروپایی هایی بودند، که از اقیانوس اطلس گذشته و سیاره زمین را دور زده، پا به خاک آمریکا گذاشته اند. لیف خوشبخت، پسر و اریک قرمز پا به خاک قاره آمریکا گذاشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1981

به "تور ارزان اروپا: نگاه چپ روزنامه فرانسوی به اروپا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: نگاه چپ روزنامه فرانسوی به اروپا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید