با تعدادی از مشهورترین جاذبه های زیر زمینی اروپا آشنا شویم

به گزارش مجله توسعه دهنده، سابقه سکونت بشر در اروپا به چیزی حدود هزاران سال قبل می رسد. در هر دوره از تاریخ، امپراتوری های جدید روی کار آمده اند و سازه های مختلفی را بر جای گذاشته اند. در اروپا جاذبه های دیدنی و شگفت انگیز بسیار زیادی وجود دارند که برخی از آنها در زیر زمین قرار گرفته اند و برای بازدید از آنها باید سفری به زیر زمین داشته باشید. با ما در مقاله مشهورترین جاذبه های زیر زمینی اروپا همراه باشید تا شما را با تعدادی از دیدنی ترین جاذبه های زیر زمینی اروپا آشنا کنیم.

با تعدادی از مشهورترین جاذبه های زیر زمینی اروپا آشنا شویم

فهرست مطالب

بنای آجری در بروکسلغار پیش از تاریخ در اسپانیاسردابه و دخمه های شگفت انگیز در رمقصر غرق شده استانبولشهر زیرزمینی پیلسنپناهگاه های بارسلونمعدن نمک در آلمانکوچه های تاریخی ادینبوروشهر زیرزمینی فرانسه

بنای آجری در بروکسل

قصر قدیمی بروکسل یکی از زیباترین قصرها در اروپا بوده و قدمت آن به قرون وسطی می رسد. بخش های زیادی از این مورد از مشهورترین جاذبه های زیر زمینی اروپا در سال 1731 در یک آتش سوزی تخریب شد اما بعدها بر روی بقایای آن سازه های جدیدی احداث شدند و بقیه قسمت های باقیمانده نیز بارها مورد بازسازی و بازسازی قرار گرفتند. این بنای تاریخی امروزه شامل مجموعه ای از انبار و سردابه های قصر قدیمی است. آشپزخانه قدیمی کاخ و خیابان قرون وسطایی نیز از دیگر بخش هایی بشمار می آیند که در صورت بازدید از این بنای آجری می توانید از آنها دیدن نمایید.

غار پیش از تاریخ در اسپانیا

این غار زیر زمینی در شمال اسپانیا قرار گرفته و یکی از 18 غار پارینه سنگی بشمار می آید. کشف غار در سال 1800 میلادی اجرا شده و در آن هنرهای سنگی با قدمت 11 هزار ساله وجود دارند. همچنین، استخوان های حیوانات مختلف در این غار پیدا می شوند که بیشتر آنها چندین هزار سال قدمت دارند. بر روی دیوارهای این غار، تصاویر و نقاشی های مختلفی وجود دارند که قسمت هایی از آنها در یک موزه زیرزمینی در همین محدوده مورد بازسازی قرار گرفته اند.

سردابه و دخمه های شگفت انگیز در رم

از دیدنی ترین جاذبه های زیر زمینی اروپا می توانیم به دخمه و سردابه های موجود در رم اشاره کنیم که پذیرای گردشگران زیادی هستند. این تونل های دفن و گورستان های زیرزمینی از بی مثال ترین تونل ها بشمار می آیند و نشان دهنده این موضوع هستند که در جوامع مسیحی و یهودی قرن اول میلادی، اعمال خاصی مرتبط با دفن وجود داشتند. نکته ای که در مورد این دخمه های چند کیلومتری و طولانی وجود دارد، این است که تنها بخشی از آنها برای بازدید عموم مردم آزاد هستند.

قصر غرق شده استانبول

یکی از جاذبه های دیدنی، قصر غرق شده یا همان بازیلیکا سیسترن استانبول بوده که زمان ساختش به سال 532 میلادی می رسد. این قصر غرق شده صدها ستون بزرگ داشته و چیزی حدود 17.5 میلیون گالن برای ذخیره آب ظرفیت دارد. این آب انبار قدیمی بسیار زیبا بوده و در دوره امپراتوری روم شرقی ساخته شد.

شهر زیرزمینی پیلسن

شهر پیلسن که یک شهر زیرزمینی بشمار می آید، شامل چندین گذرگاه، تونل و چشمه هست. در زمانهای گذشته، از این مجموعه به عنوان یک یخچال بزرگ استفاده می کردند تا با این کار مواد غذایی خود را حفظ نمایند. این شهر زیرزمینی برای گردشگران یک مکان جالب بوده و آنها می توانند در این تونل زیر زمینی بازسازی شده به گشت و گذار مشغول شوند.

پناهگاه های بارسلون

این تونل های زیرزمینی متروکه زمانی به عنوان پناهگاه کاربرد داشتند و امروزه تبدیل به یکی از جاذبه هایی شده اند که هرساله میزبان گردشگران هستند. یکی از پناهگاه های زیرزمینی در اسپانیا، Refugi 307 بوده که عنوان بزرگترین پناهگاه بارسلون را به خود اختصاص داد. در جریان حملات هوایی جنگ داخلی اسپانیا که در سال 1930 اتفاق افتادند، این بخش از جان بیش از 2000 نفر محافظت کرد.

معدن نمک در آلمان

در برهه ای از تاریخ، نمک ارزش بسیار بالایی داشت و مانند طلا با اهمیت بود. در آلمان یک معدن نمک وجود دارد که چیزی بیش از پنج قرن از قدمتش می گذرد. شما می توانید با تورهای گردشگری همراه شوید و به اعماق 650 متری در زیر زمین بروید. افرادی که به عنوان راهنما در این تورها حضور دارند نیز شما را همراهی خواهند کرد و اطلاعاتی را در رابطه با تاریخچه و اهمیت استخراج نمک در اختیارتان قرار خواهند داد. همچنین، این امکان برای شما وجود دارد که هنگام بازدید از معدن و گشت و گذار در غارهای نمکی، سوار واگن های قدیمی شوید و به تفریح بپردازید.

کوچه های تاریخی ادینبورو

ادینبورو نام خیابانی است که در زیر زمین قرار گرفته است. این خیابان روزگاری محل زندگی افرادی بود که جز فقیرترین ساکنان شهر بشمار می آمدند. این امکان برای شما وجود دارد که هم در طول شب و هم در طول روز از این کوچه ها بازدید کنید. فقط کافی است که در تور گردشگری مربوطه ثبت نام نمایید. در تورهای بازدید شما می توانید از مسیرهای سنگفرش شده و محوطه های مختلف عبور کنید و به داستان هایی که راهنمای تور در مورد زندگی روزمره در این کوچه ها و خیابان تعریف می کند نیز گوش دهید.

شهر زیرزمینی فرانسه

در فرانسه نیز یک شهر زیرزمینی وجود دارد که روزگاری یک معدن سنگ آهک بود. بنابر دلایلی، این شهر بیش از یک قرن ناپدید شد و بعدها درست قبل از جنگ جهانی اول کشف شد. در دوران جنگ، اتاق ها و تالارهای این شهر برای استراحت توسط سربازان مورد استفاده قرار می گرفتند. شما می توانید بر روی دیوار اتاق ها و تالارها نقاشی های مختلفی از سربازان فرانسوی، انگلیسی و آمریکایی را مشاهده کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1772

به "با تعدادی از مشهورترین جاذبه های زیر زمینی اروپا آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تعدادی از مشهورترین جاذبه های زیر زمینی اروپا آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید