نحوه ساخت وساز در بافت تاریخی دزفول بررسی شد

به گزارش مجله توسعه دهنده، رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: به منظور حفظ سیمای تاریخی بافت کهن شهرستان دزفول نیاز است تا از عناصر معماری سنتی در ساخت وسازهای جدید استفاده شود.

نحوه ساخت وساز در بافت تاریخی دزفول بررسی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، حجت الله آریایی نژاد بابیان این مطلب گفت: بر همین اساس، جلسه هم اندیشی در خصوص سامان دهی نحوه ساخت وساز در بافت تاریخی دزفول با حضور رئیس و کارشناسان حوزه بافت و بناهای تاریخی اداره میراث فرهنگی، رئیس کانون نظام مهندسی و نمایندگان دفاتر فنی مهندسی دزفول در محل اداره میراث فرهنگی این شهرستان برگزار شد.

او ادامه داد: در این جلسه ضمن تبیین لزوم استفاده از عناصر معماری سنتی دزفول در ساخت وسازهای جدید و پایبندی به ضوابط و قوانین موجود، راهکارهای لازم در این خصوص نیز ارزیابی و بررسی شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول شرح داد: بافت کهن دزفول با وسعتی قریب به 200 هکتار، علاوه بر دارا بودن بناهای تاریخی ارزشمند، دارای مناطق فرسوده ای است که روزانه استعلام های بسیاری با موضوع تقاضای صدور مجوز ساخت وساز ارائه می شود.

او تأکید کرد: به منظور حفظ بافت کهن و ایجاد ارتباط منظری و معماری مناسب بین بناهای قدیم و جدید، ضروری است تصمیمات جدی در این زمینه اتخاذ و شرایط پایبندی به ضوابط و رعایت آن ها فراهم شود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 423

به "نحوه ساخت وساز در بافت تاریخی دزفول بررسی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه ساخت وساز در بافت تاریخی دزفول بررسی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید