نبود زمین دولتی مهم ترین چالش پیش روی ساخت مسکن های حمایتی در قیدار

به گزارش مجله توسعه دهنده، خبرنگاران/زنجان رئیس اداره راه و شهرسازی خدابنده گفت: نبود زمین دولتی مهم ترین چالش پیش روی ساخت مسکن های حمایتی در قیدار است.

نبود زمین دولتی مهم ترین چالش پیش روی ساخت مسکن های حمایتی در قیدار

جمال خلجی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به کلنگ زنی طرح اقدام ملی مسکن در خدابنده با حضور کننده ویژه رئیس جمهور، اظهار کرد: زمین تهیه شده برای ساخت مسکن در شهر قیدار حدود 25 هکتار است که با عنایت به اوقافی بودن اراضی این شهر با تعامل ادارات اوقاف، راه و شهرسازی، شهرداری و مالکان جهت تامین زمین طرح ملی مسکن ملی تهیه شده است.

وی شرح داد: متاسفانه در شهر قیدار زمین دولتی برای اجرای طرح های مسکن حمایتی وجود ندارد، به همین دلیل با انباشت متقاضیان مسکن به ویژه مسکن های حمایتی در این شهر نسبت به شهرهای دیگر روبرو هستیم.

این مسئول با یادآوری اینکه اغلب افرادی که در مسکن ملی ثبت نام می کنند از افشار ضعیف جامعه هستند و تمکن مالی این متقاضیان کم است، متذکر شد: با توجه به این موضوع درخواست می شود در خصوص مبلغ و سود تسهیلات مسکن در شهر قیدار بازنگری شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی خدابنده با اشاره به اینکه سایت در نظر گرفته شده برای احداث مسکن در قیدار ظرفیت تولید 1800 واحد مسکن در دو بخش دولتی و خصوصی را دارد که بخشی از آن برای احداث مسکن ملی در قیدار در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در طرح ملی مسکن 850 واحد در خدابنده ساخته می شود.

وی با اشاره به اینکه سایت کلنگ زنی شده از اولین طرح های مسکن حمایتی قابل توجه در شهر قیدار است، یادآورشد: از آنجایی که زمین دولتی در اختیار اداره راه و شهرسازی نیست این اداره در احداث این قبیل پروژه ها در قیدار با مشکل روبرو است که امیدواریم برای تامین زمین برای ادامه نهضت ملی مسکن در شهر قیدار چاره ای اساسی اندیشیده شود تا متقاضیانی که بعد از این واجد شرایط هستند مانند سایر شهرهای کشور تسهیلات و مسکن های حمایتی بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2021

به "نبود زمین دولتی مهم ترین چالش پیش روی ساخت مسکن های حمایتی در قیدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبود زمین دولتی مهم ترین چالش پیش روی ساخت مسکن های حمایتی در قیدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید