مقاله: آشنایی با غذاهای سنتی کشور آذربایجان

به گزارش مجله توسعه دهنده، آبگوشت هم یکی از غذاهای سنتی کشور آذربایجان است که همانند کوفته برباش در زمره غذاهای ملی آذری ها قرار می گیرد اما، اصل این غذا را باید در شهر شکی خورد و مزه کرد. شکی ها در واقع با حفظ سنن و رسوم ایرانی خود آبگوشت ها را در ظروف سفالی به اصطلاح بار می گذارند و پس از پخت و در هنگام خوردن آن، نان را در غذای خود می ریزند که به اصطلاح می گوییم که تیلیت هم درست می نمایند. آن ها در آبگوشت های خود از گوشت تازه گوسفند، نخود و سیب زمینی استفاده می نمایند و در نهایت ترکیبی که به دست می آید، آبگوشتی بسیار خوشمزه و لذیذ است.

مقاله: آشنایی با غذاهای سنتی کشور آذربایجان

دوشبارا از جمله غذاهای سنتی کشور آذربایجان است که طعم و مزه ای بسیار خوشمزه دارد. این غذا را با خمیرهایی پر از گوشت چرخ کرده و ادویه تهیه می نمایند. البته گفتنی است که در کشورهای مختلف دنیا، انواع مختلفی از دوشبارا را می پزند و ممکن است شما در سفرهایتان به دیگر مناطق دنیا و شکم گردی هایتان این غذا را با اسامی دیگری ببینید. معمولا دوشبارا را در آب گوشت می پزند.

بادام بورا غذا نیست بلکه یک شیرینی اصیل آذربایجانی است که بسیار خوشمزه است. این شیرینی را که بیشتر در شهر باکو می پزند، در شکل و قیافه های مختلف می پزند و با شکر، دارچین و تکه های آجیل خرده شده پخته و یا تزئین می شود.

این غذای خاص، در شهر قبله آذربایجان معمولا طبخ می شود و شیوه خاص و متفاوتی هم برای پخته شدن دارد. در این ترکیب که معمولا برای وعده صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد از نوعی پنیر استفاده می نمایند که طعم بسیار شور، خاص و خوشمزه ای دارد. ماهی های کوچک دریای خزر هم سرخ می شوند و در کنار این پنیرهای دودی شده، طعم بسیار خوبی را در کنار هم می سازند.

منبع مقاله: آشنایی با غذاهای سنتی کشور آذربایجان

انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1965

به "مقاله: آشنایی با غذاهای سنتی کشور آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آشنایی با غذاهای سنتی کشور آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید