معرفی سریال A Small Light از سرویس آنلاین دیزنی پلاس

به گزارش مجله توسعه دهنده، در چند سال گذشته، تعداد فیلم های بیوگرافی ساخته شده به طور قابل توجهی افزایش داشته است. تنها در امسال میلادی، فیلم بیوگرافی اوپنهایمر (Oppenheimer) ساخته کریستوفر نولان درباره پدر بمب اتم، فیلم ایر (Air) ساخته بن افلک درباره همکاری معروف مایکل جردن و نایک و فیلم بلک بری (Blackberry) ساخته متیو جانسون پخش می شوند.

معرفی سریال A Small Light از سرویس آنلاین دیزنی پلاس

همین نیز نشان می دهد که علاقه ای در بین مخاطبان برای تماشا فیلم های بیوگرافی وجود دارد اما باید گفت که منابع داستانی برای بازگو کردن چنین داستان هایی محدود هستند. همین نیز سبب شده تا بعضی به بازگو کردن داستان های معروف از زوایای متفاوت و نو روی بیاورند، با این هدف که صرفا یک بازسازی تکراری از داستانی آشنا نباشند و دیدگاهی تازه نسبت به این داستان آشنا را روایت نمایند.

کمپانی دیزنی و نشنال جئوگرافیک نیز همچون دیگر شرکت ها از محبوبیت آثار بیوگرافی مطلع هستند و حالا در یک همکاری مشترک قصد دارند با سریال یک نور کوچک (A Small Light) یکی از مشهورترین و دلخراش ترین داستان های تاریخ مدرن را برای مخاطبان بازگو نمایند. داستان ان فرانک در تار و پو فرهنگ مدرن نفوذ نموده و برای نزدیک به صد سال است که در اشکال مختلف بازگو شده است. با این حال، این سریال تازه قرار است داستان را از دیدگاه میپ جیز روایت کند، زنی که کوشش کرد تا خانواده فرانک را از دست رژیم نازی پناه بدهد. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با این مینی سریال تازه آشنا شوید.

عوامل سازنده سریال A Small Light

همچون بسیاری از سریال ها، کار ساخت بخش های مختلف سریال یک نور کوچک نیز به وسیله فیلمسازان مختلفی صورت گرفته است. تونی فیلان سه قسمت را کارگردانی نموده و این در حالی است که لزلی هوپ سکان کارگردانی دو قسمت و سوزانا فوگل نیز قسمت های دیگر را برعهده داشتند. فیلم نامه این فیلم را نیز تیمی قوی از نویسندگان شامل تونی فیلان، ویلیام هارپر، بن اسلر و جوآن ریتر قلم زده اند.

داستان سریال A Small Light

همانطور که قبلا اشاره شد، سریال یک نور کوچک داستان نمادین خانواده فرانک را از دیدگاه زنی روایت می نماید که به آن ها پناه داده است. خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای این سریال به توضیح زیر است:

بر اساس یک داستان واقعی و الهام بخش؛ میپ جیز جوان، بی خیال و صاحب نظر بود، آن هم در زمانی که افکار و نظرات می توانست شما را به کشتن بدهد. زمانی که آتو فرانک از این زن یاری می خواهد تا خانواده اش را از نازی ها در زمان جنگ جهانی دوم پنهان کند، این زن بدون هیچ تردیدی موافقت می کند. برای دو سال بعد، او و همسر جسور و فداکارش به نام جان به همراه چندین فرد دیگر، مراقب خانواده های فرانک، ون پلز و فافر بودند که از نازی ها پنهان شده بودند.

کاملا واضح است که این داستان قرار است بعضی رویدادهای واقعی و وحشتناک را بازگو کند که احتمالا می تواند بعضی از بیننده ها را ناراحت کند. با این حال، همین لحظات فوق العاده قدرتمند هستنند که باعث می شوند این سریال مجذوب کننده و تأثیرگذار باشد.

بازیگران سریال A Small Light

انتخاب بازیگران برای یک فیلم بیوگرافی می تواند کار بسیار دشواری باشد چراکه نه تنها بازیگران باید کنش و احساسات شخصیت را با اصالت زیاد منتقل نمایند بلکه باید به فردی تبدیل شوند که بیننده ها وی را به خوبی می شناسند. به نظر می رسد که تیم انتخاب بازیگری سریال یک نور کوچک کار بسیار خوبی انجام داده و بازیگران قدرتمند و شایسته ای را انتخاب نموده است.

بل پاولی در نقش میپ جیز، جو کول در نقش جان و بیلی بولت در نقش ان فرانک از جمله بازیگرانی هستند که در سریال یک نور کوچک نقش های اصلی را بازی می نمایند. در کنار آن ها لیو شرایبر در نقش آتو فرانک، اشلی بروک در نقش مارگو فرانک، اندی نایمن در نقش هرمان ون پلز، نوآ تیلور در نقش دکتر ففر، لیزا سادووی در نقش خانم استاپلمن و سباستین آرمستو در نقش مکس استاپلمن نقش آفرینی می نمایند.

از جمله دیگر بازیگرانی که در مینی سریال یک نور کوچک حضور دارند می توان به دنیل دونسکوی در نقش کارل یوزف سیلبرباوئر، رودی گودمن در نقش پیتر ون پلز، کارولین کتز در نقش خانم ون پلز، امیرا کاسار در نقش ادیث فرانک، نوآ لگات در نقش یانگ کاس و میکولاس میکسکا در نقش بیبی اشاره نمود.

تاریخ پخش سریال A Small Light

دو قسمت ابتدایی مینی سریال یک نور کوچک در تاریخ 1 ماه مه سال 2023 میلادی (دوشنبه 11 اردیبهشت 1402) روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس پخش شده است. باقی قسمت های این سریال نیز به صورت هفتگی پخش می شوند.

منبع: فوت و فن / collider.com
انتشار: 24 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1402 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2357

به "معرفی سریال A Small Light از سرویس آنلاین دیزنی پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی سریال A Small Light از سرویس آنلاین دیزنی پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید