انیمیشن خر شرک ساخته می گردد

به گزارش مجله توسعه دهنده، انیمیشن شرک در شروع قرن بیست و یکم نقطه تحولی در تاریخ انیمیشن سینمایی بود. این محصول متفاوت کمپانی دریم ورکس بر خلاف تمام استانداردها و قواعد شناخته شده در دنیای انیمیشن که عمدتاً کمپانی بزرگ دیزنی معین نموده بود، عمل کرد و به پیروزیت دست یافت. در شرک دیگر خبری از شاهزاده سوار بر اسب سفید و شاهدخت بیچاره محتاج یاری نبود؛ بلکه تمام این کلیشه ها را به بازی گرفته بود تا دقیقاً پیامی عکس هر آنچه دیزنی تا به حال به مخاطبانش مخابره نموده بود، به دنیا برساند و پیروز شد که این کار را بکند. طبیعی بود که بعد از این محبوبیت شرک تبدیل به یک فرنچایز سینمایی بگردد. بدین ترتیب، چند دنباله و اسپین آف (با تمرکز بر شخصیت گربه چکمه پوش با صداپیشگی آنتونیو باندراس که در قسمت دوم شرک تازه به مخاطبانش معرفی گردید)ساخته شد. آخرین فیلم مجموعه شرک، گربه چکمه پوش: آخرین آرزو (Puss in Boots: The Last Wish) بود که سال 2022 اکران شد. اما از آخرین باری که فیلمی با موضوع شخصیت خود شرک ساخته شد، بیش از ده سال می گذرد. در تمام این سال ها شایعاتی دال بر ساخت قسمت پنجم شرک بر سر زبان ها بود که چندی پیش خبرش تأیید شد و حالا در آخرین اخبار مربوط به این مجموعه محبوب، انیمیشن خر شرک هم ساخته می گردد؛ شخصیت محبوبی که حقیقتاً لایق یک قصه مستقل بود، حتی شاید خیلی بیشتر از گربه چکمه پوش.

انیمیشن خر شرک ساخته می گردد

در خاتمه تیتراژ خاتمهی گربه چکمه پوش: آخرین آرزو هم شواهدی بود که نشان می داد یک قسمت پنجمی در راه است. حالا ادی مورفی تأیید می نماید که به زودی هواداران این مجموعه شرک 5 را به احتمال زیادی در سال 2025 بر پرده نقره ای خواهند دید. بله، همچنان سینما برای تحریک و ترغیب مخاطبانش به نوستالژی چنگ می اندازد. با این حال، شاید درباره شرک اوضاع کمی فرق دارد و این گذشته گرایی نتیجه ای مثبت و پیروز داشته باشد. اما مورفی فقط با شرک 5 به دنیا شرک بازنمی گردد. این بازیگر اعلام نموده است که دریم ورکس در حال فراوری اسپین آفی است با موضوع شخصیت خر که مورفی صداپیشه اش بود؛ نقشی که مورفی حالا نزدیک به بیست و پنج سال می گردد که به جایش صحبت نموده است. دریم ورکس در نوامبر اعلام نمود که احتمالاً شرک 5 را سال 2025 روانه سینماها خواهد نمود، اگرچه این پروژه نزدیک به ده سال است که دائم در مرحله پیش فراوری قرار می گیرد و متوقف می گردد.

شرک برای همواره (Shrek Forever After) سال 2010 اکران شد؛ از آن موقع تا به حال شایعاتی دال بر اینکه مجموعه شرک در ادامه کاملاً بازراه اندازی خواهد شد، بر سر زبان ها بودهاست. اما از آنجا که هواداران عاشق مایک مایرز (صداپیشه شرک) و ادی مورفی در نقش خر هستند، بازراه اندازی واقعاً با عقل جور در نمی آید. پیروزیت فراوان گربه چکمه پوش: آخرین آرزو هم دور ماندن از مجموعه شخصیت ها و خط داستانی قسمت اصلی شرک را سخت می نماید. مورفی که در حال حاضر دارد فیلم نوش از نتفلکیس پلیس بورلی هیلز: اکسل اف (Beverly Hills Cop: Axel F) تبلیغ می نماید (این فیلم خودش دنباله ای از مجموعه قدیمی پلیس بورلی هیلز است) در گفت وگو با کلایدر گفته است: من ضبط شرک را شروع نموده ام. فکر می کنم سال 2025 بیرون بیاید، و بعدش هم یک فیلم با موضوع شخصیت دانکی خواهیم ساخت.

مجموعه شرک سال 2001 بر اساس کتاب مصور شرک! اثر ویلیام استیگ شروع شد و امروز چهار فیلم بلند سینمایی دارد و دو اسپین آف گربه چکمه پوش و چندین فیلم کوتاه و ویژه تعطیلات که برای تلویزیون و شبکه نمایش خانگی ساخته شدند. فرنچایز شرک بیش از یک میلیارد دلار در باکس آفیس فروش داشته، به علاوه صدها میلیون حاصل از عایدی جانبی و بازاریابی. با بازگشت پاندای کونگ فو کار (Kung Fu Panda) به سالن های سینما در اوایل سال 2024، کاملاً تعیین شد که دریم ورکس در احیای برخی از فراوریاتش جدی بوده و طبیعی بود که یک قسمت نو از مجموعه شرک هم بالاخره ساخته گردد.

انیمیشن خر شرک هم پروژه ای بود که ادی مورفی در گذشته به آن اشاراتی نموده بود اما شایعات درباره ساخت آن خیلی کمتر و بی اساس تر از شایعات درباره ساخت شرک 5 بود. اگر انیمیشن خر شرک ساخته گردد، این دومین شخصیت از این مجموعه (بعد از گربه چکمه پوش باندراس) خواهد بود که یک فیلم اسپین آف بر اساس آن ساخته می گردد. گربه چکمه پوش باندراس اولین بار سال 2004 با شرک 2 به ما معرفی گردید و به سرعت به محبوبیت دست یافت. محبوبیت بیش از مقدار این شخصیت بود که باعث شد دریم ورکس تصمیم بگیرد دو بار دیگر در فیلم های شرک او را به پرده نقره ای بیاورد. بعد از آن، اولین اسپین آف را بر اساس این شخصیت ساخت و در ادامه، یک سریال انیمیشنی. عجیب است که دریم ورکس تا به حال تصمیم قطعی برای ساخت اسپین آفی برای شخصیت خر نداشته است. این شخصیت بدون شک یکی از برترین سایدکیک های انیمیشن های تمام دوران محسوب می گردد و واقعاً شایسته یک فیلم جداگانه بود. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا به حق واقعی اش می رسد و آیا کمپانی دریم ورکس می تواند یک بار دیگر با یک اسپین آف به پیروزیت دست یابد یا خیر.

منبع: comicbook

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 تیر 1403 بروزرسانی: 5 تیر 1403 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2426

به "انیمیشن خر شرک ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انیمیشن خر شرک ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید