بازسازی و بهسازی فضای اطراف آرامگاه ابن یمین فرومدی در میامی

به گزارش مجله توسعه دهنده، سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میامی از بازسازی و بهسازی فضای اطراف آرامگاه ابن یمین فرومدی اطلاع داد.

بازسازی و بهسازی فضای اطراف آرامگاه ابن یمین فرومدی در میامی

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، سید محمد صادق رضویان روز یکشنبه 26 مرداد 1399 با اعلام این خبر اضافه کرد: بازسازی و بهسازی محوطه و مبارزه با آفات فضای سبز مقبره ابن یمین فرومدی انجام شد.

او گفت: احیا و باز زنده سازی فضای سبز مقبره ابن یمین در راستای حفاظت گیاهان غرس شده در مجموعه با انجام چند مورد حدس به منظور شناسایی و آنالیز شرایط خاک و مشاهده آفت کرم ریشه خوار انجام شد.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میامی با اشاره به اینکه در مرحله اول، سموم در باغچه های مجموعه تزریق شد، اضافه کرد: برای حفاظت هر چه بیشتر از این آرامگاه و باز زنده سازی فضای سبز، مرحله دوم بهسازی و دفع آفات نیز در ماه های آینده با آنالیز و مشاوره مجدد انجام می گردد.

آرامگاه ابن یمین فرومدی در انتهای روستای فرومد قرار گرفته است. معماری ساختمان شش گوش است و زوایای زیبایی بنا را در بر گرفته است. سنگ قبر دارای شش ضلع کوچک است که روی آن نوشته شده است: آرامگاه امیر فخرالدین محمد ابن یمین الدین متخلص به ابن یمین، شاعری، دانشمند بوده است. دوران زندگی را با کمال مناعت و وارستگی به سرانجام رسانده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1226

به "بازسازی و بهسازی فضای اطراف آرامگاه ابن یمین فرومدی در میامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و بهسازی فضای اطراف آرامگاه ابن یمین فرومدی در میامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید