مرزهای اروپا تابستان باز می گردد

به گزارش مجله توسعه دهنده، کمیسیون اروپا طرحی را برای بازگشایی تدریجی مرزها در داخل این اتحادیه طی تعطیلات تابستانی ارائه نموده است.

مرزهای اروپا تابستان باز می گردد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش نشریه هاندلزبلات آلمان، کمیسیون اروپا در کوشش است با شروع فصل گردشگری در درون مرزهای اروپایی، محدودیت های اعمال شده به دلیل شیوع کرونا را کاهش دهد.

براساس طرحی که کمیسیون اروپا ارائه نموده محدودیت های مرزی بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تابستان به صورت تدریجی برداشته می گردد.

مقامات بروکسل می گویند از آنجا که کشورها با اقدامات خود توانسته اند شیوع ویروس کرونا را تحت کنترل درآورده و رفته رفته به حال عادی بازگردند، شرایط مرزی نیز می تواند تغییر کند. این اقدام با هدف رونق دادن به صنعت گردشگری داخلی در حوزه اتحادیه اروپا انجام می گیرد.

با این حال در این طرح تاکید شده است که برداشتن محدودیت ها به صورت مشروط و تدریجی بوده و الزامات مشخص شده باید از سوی تمامی افراد مراعات گردد.

قاره سبز از جمله مناطقی است که به شدت تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است. آمار مبتلایان در میان کشورهای اروپایی به فراتر از یک میلیون نفر رسیده و نزدیک به 150 هزار نفر از شهروندان اروپایی هم جان خود را از دست داده اند. اسپانیا و ایتالیا در این میان بیشترین تلفات را متحمل شدند ضمن اینکه فرانسه و انگلستان هم آمار تلفات بالایی داشتند. آلمان با وجود تعداد مبتلایان زیاد اما مرگ و میر کمتری را ثبت کرد. دیگر کشورهای اروپایی نیز شرایط نامناسبی را متحمل شدند.

بدنبال بروز این بحران کشورهای اروپایی علاوه بر اعمال محدودیت های شدید رفت و آمد و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، اقدام به بستن مرزهای مشترک با همسایگان کردند که این اقدام بازارهای داخلی و اقتصاد آنها را در معرض رکود قرار داده است.

در سه ماهه نخست سال 2020میلادی کشورهای اروپایی به ویژه اعضای اتحادیه اروپا متحمل فشارهای مالی سنگینی شدند. در بعضی از این کشورها بیشتر از دو ماه شرایط قرنطینه ای شدیدی به اجرا در آمد که کشورها را به حالت تعطیل درآورده بود. اکنون چند روزی است که اندکی از میزان محدودیت ها کاسته شده است.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1100

به "مرزهای اروپا تابستان باز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرزهای اروپا تابستان باز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید