محصول دانشگاه زابل در میان 30 طرح فناورانه نمایشگاه فن بازار نهاده شد

به گزارش مجله توسعه دهنده، محصول دانش بنیان دانشگاه زابل در میان 30 طرح فناورانه و محصول برگزیده در بیستمین نمایشگاه دستاورد های پژوهش، فناوری و فن بازار نهاده شد.

محصول دانشگاه زابل در میان 30 طرح فناورانه نمایشگاه فن بازار نهاده شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران؛ با توجه به رویکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حمایت از فعالیت های پژوهشی و طرح های فناورانه برای خودکفایی و قطع وابستگی و ممانعت از خروج ارز و سرمایه از کشور، هر ساله نمایشگاهی با عنوان نمایشگاه دستاورد های پژوهش، فناوری و فن بازار در آذر ماه برگزار می شود که در آن دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری، مراکز رشد، شرکت های دانش بنیان و ... بتوانند آخرین طرح های فناورانه و محصولات دانش بنیان خود را در معرض نمایش قرار دهند و به وسیله تعامل رو در رو بین سرمایه گذاران و شرکت های آماده جذب سرمایه، امکان تجاری سازی و فراوری انبوه محصولات و طرح های فناورانه مهیا بشود.

بر این اساس، دانشگاه زابل با عرضه آخرین محصول دانش بنیان خود در غرفه ویژه رونمایی از محصولات و طرح های فناورانه نمایشگاه، در بیستمین نمایشگاه دستاورد های پژوهش، فناوری و فن بازار که از تاریخ 26 لغایت 29 آذرماه برگزار گشت شرکت نمود. در این نمایشگاه که با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، افتتاح شد؛ از میان مجموع طرح ها و محصولات فناورانه عرضه شده، 30 دستاورد پژوهش و فناوری منتخب به عنوان محصول و طرح فناورانه برگزیده انتخاب و معرفی گردید و محصول دانش بنیان باعنوان کیت استخراج DNA از خون فراوری شده توسط شرکت زیست فناوری زند وابسته به مرکز رشد واحد های فناور دانشگاه زابل توانست در میان این 30 طرح فناورانه برگزیده قرار گیرد.

گفتنی است کیت استخراج DNA از خون در سال 1398 توسط شرکت زیست فناوری زند، به مدیر عاملی دکتر حسین کمال الدینی عضو هیأت علمی دانشکده علوم دانشگاه زابل طراحی، ساخته و پیروز به کسب مجوز دانش بنیانی در سطح صنعتی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شده که از ویژگی های این محصول که به فراوری انبوه در مقیاس صنعتی رسیده می توان به کیفیت و کمیت قابل رقابت با نمونه مشابه خارجی، قیمت مناسب، سهولت استفاده، و حمل ونقل آسان اشاره نمود.

مصرف این کیت ها مخاطب عام داشته و در حوزه ژنتیک پایه، مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی وزارت علوم، بهداشت و علوم پزشکی، کشاورزی، گیاهپزشکی، علوم دام، دام پزشکی، و آزمایش های تشخیص طبی کاربرد دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 789

به "محصول دانشگاه زابل در میان 30 طرح فناورانه نمایشگاه فن بازار نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصول دانشگاه زابل در میان 30 طرح فناورانه نمایشگاه فن بازار نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید