قضیه مامان سوری به جشنواره مونترال راه یافت

به گزارش مجله توسعه دهنده، به گزارش خبرنگاران، فیلم کوتاه قضیه مامان سوری به کارگردانی حسین هجرتی در بخش تمرکزی بر سینمای دنیا چهلمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مونترال پذیرفته شد.

قضیه مامان سوری به جشنواره مونترال راه یافت

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

جشنواره بین المللی فیلم مونترال که یکی از قدیمی ترین جشنواره ها و همچنین تنها جشنواره رقابتی مورد تأیید FIAPF در آمریکای شمالی است سال جاری از تاریخ 25 اوت تا 5 سپتامبر (4 تا 15 شهریور ماه) در شهر مونترال در حال برگزاری است.

قضیه مامان سوری که در سال 94 فراوری شده است، کوشش دارد با پرداختن به موقعیت اخلاقی خیالی که بستر اجتماعی-تاریخی آن را استارت آپ نوپایی فراهم می آورد که کارش توزیع غذای خانه پز بین مشتری های تهرانی است، به نقد سیستم و مدیا بپردازد.

این اثر ادای دینی است به عباس کیارستمی و قضیه شکل اول، شکل دوم اش که حسین هجرتی فیلم اش را وام دار آن می داند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: مامان سوری زن سالخورده تنهایی است که با پختن غذای خانگی برای چندتایی مشتری که از سایت مامان پز به او سفارش می دهند، امرار معاش می نماید. یک روز غذای مامان سوری خراب می گردد و نمره منفی مشتری ها در ارزیابی پیامکیِ سایت او را از کار بیکار می نماید. کارگردانی می خواهد با نشستن پای صحبت تعدادی از مشتری ها و به تصویر کشیدن تبعات تصمیم شان، از این قضیه فیلمی بسازد ...

عوامل ساخت این فیلم عبارتند از تهیه کننده، نویسنده و کارگردان: حسین هجرتی، مشاور کارگردان: امیر اثباتی، مدیر فیلمبرداری: ادیب سبحانی، تدوین: مریم نراقی، طراح صحنه: امیرحسین قدسی، مدیر فراوری: محمد یمینی، صدابردار: داریوش صادق پور، صداگذار: حسین مافی، اصلاح رنگ و نور: کامران سحرخیز، دستیار و برنامه ریز: امین خنکال، منشی صحنه: حمیرا نعمت الله، سرمایه گذار: Northlands International uab

قضیه مامان سوری پیش از این هم در بخش شورت فیلم کرنر فستیوال کن سال جاری حاضر بود و هم اینک هم جزو فینالیست های مسابقه فیلم کوتاه هجدهمین جشن خانه سینمای ایران است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 894

به "قضیه مامان سوری به جشنواره مونترال راه یافت" امتیاز دهید

2 کاربر به "قضیه مامان سوری به جشنواره مونترال راه یافت" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قضیه مامان سوری به جشنواره مونترال راه یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید