قسمت چهارم بازی های گرسنگی به بازار می آید ، روایت روزهای سیاه

به گزارش مجله توسعه دهنده، سوزان کالینز در حال نوشتن کتابی تازه از مجموعه بازی های گرسنگی است که ماجراهایش 64 سال پیش از سه گانه ویرانشهری می گذرد و هالیوود برای ساختن فیلمی بر اساس آن اعلام آمادگی نموده است.

قسمت چهارم بازی های گرسنگی به بازار می آید ، روایت روزهای سیاه

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، چهارمین کتاب پس از سه گانه بسیار پرفروش و پیروز بازی های گرسنگی فعلا بودن عنوان است و تقریبا یک سال دیگر یعنی ماه می 2020 (10 سال پس از کتاب سوم) به بازار می آید. ماجراهای این کتاب در جهانی خیالی پانم می گذرد و قرار است بر داستان یک شورش ناکام موسوم به روزهای سیاه متمرکز گردد. سه کتاب اول این مجموعه به ترتیب بازی های گرسنگی، اشتعال و زاغ مقلد نام داشتند.

نخستین کتاب خانم کالینز اواخر تابستان 2008 منتشر شد و 200 هزار نسخه در چاپ اول در مجموع 28 میلیون نسخه فقط در بازار داخلی ایالات متحده آمریکا فروخت. هر چند فروش دو کتاب بعدی در چاپ اول به ترتیب 350 هزار و 1.2 میلیون نسخه بود اما فروش نهایی آنها حتی به مرز 20 میلیون نسخه هم نرسید. شمارگان بازی های گرسنگی، اشتعال و زاغ مقلد در مجموع از 65 میلیون نسخه در جهان گذشته است.

پیروزیت این سه کتاب زمینه را برای فراوری نسخه های سینمایی فراهم کرد و در شرکت لاینزگیت چهار فیلم بر اساس بازی های گرسنگی فراوری و روانه پرده سینما شد. بازیگر اصلی این چهار فیلم جنیفر لارنس در نقش کنتیس اوردین بود و فروش این مجموعه در جهان به حدود سه میلیارد دلار رسید. زاغ مقلد در پاییز سال های 2014 و 2015 در دو قسمت به نمایش عمومی درآمد و البته پرفروش ترین فیلم در بازار جهانی اشتعال بود.

سال 2017 یک پارک موضوعی با نام بازی های گرسنگی در شهر دبی افتتاح شد و لاینزگیت میخواهد تابستان سال جاری پارکی مشابه در چین با فناوری سه بعدی افتتاح کند. کتاب های این مجموعه در 56 منطقه و کشور به 51 کشور ترجمه شده اند و کالینز هم یک کتاب خودزندگینامه تصویری با نام سال جنگل منتشر نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 353

به "قسمت چهارم بازی های گرسنگی به بازار می آید ، روایت روزهای سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قسمت چهارم بازی های گرسنگی به بازار می آید ، روایت روزهای سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید