فناوری نو دوربین گوگل ترنسلیت، سفر را آسان تر می نماید

به گزارش مجله توسعه دهنده، گوگل ترنسلیت در به روزرسانی خود، عملکرد ترجمه سریع با دوربین را باهدف آسان کردن سفر ارتقا داده است. در برنامه تازه، امکان ترجمه 88 زبان به بیش از 100 زبان وجود دارد.

فناوری نو دوربین گوگل ترنسلیت، سفر را آسان تر می نماید

اگر از هواداران برنامه موبایل گوگل ترنسلیت هستید، از شنیدن این خبر شادمان می شوید که عملکرد ترجمه سریع با دوربین باهدف آسان کردن سفر ارتقا یافته است، به خصوص که حتی وقتی تلفن همراه به وای فای وصل نیست یا هنگام استفاده از داده های سلولی گوگل ترنسلیت، کاربر می تواند در منطقه ها ناآشنا گشتی بزند و با زبان های مختلف با دیگران ارتباط برقرار کند.

کاربران بااستفاده از عملکرد ترجمه سریع با دوربین می توانند جهان را به زبان خودشان ببینند، فقط کافی است که لنز دوربین تلفن خود را روی متن خارجی علائم، منوها و... بگیرند. این ویژگی برای اولین بار در سال 2015 به گوگل ترنسلیت اضافه شد و امکان ترجمه 28 زبان به زبان انگلیسی را فراهم کرد. با به روزرسانی نو، اکنون امکان ترجمه 88 زبان به بیش از 100 زبان وجود دارد و از زبان هایی نظیر عربی، هندی، مالایی، تایلندی و ویتنامی و بعلاوه بیش از 10 زبان آفریقایی مانند آفریکانس، سوتو، ایگبو و سومالی پشتیبانی می نماید.

فناوری نو دوربین گوگل ترنسلیت می تواند به طور اتوماتیک نوع زبان به کاررفته روی کالا یا وسیله موردنظری را که دوربین به سمت آن گرفته شده است، تشخیص دهد؛ این فناوری به خصوص در سفر به منطقه های که به چند زبان صحبت می نمایند، می تواند بسیار مفید باشد. از سایر به روزرسانی های این برنامه می توان به اضافه شدن ترجمه ماشینی عصبی گوگل (GNMT) اشاره نمود که ترجمه دقیق تر و طبیعی تری ارائه می نماید و بروز اشتباه در بعضی زوج های زبانی خاص را کاهش می دهد. فناوری به روز شده گوگل ترنسلیت، طراحی نوی دارد و استفاده از آن با دقت بیشتر همراه است. مشکل لرزش صفحه تلفن رفع شده و در نتیجه متن، پایدارتر و فهمیدن آن آسان تر شده است.

به روزرسانی گوگل ترنسلیت اکنون سه ویژگی ترجمه دوربین دارد که در بخش پایین برنامه موجود است، از جمله ترجمه فوری (Instant) که هنگام گرفتن دوربین روی متن خارجی، آن را ترجمه می نماید. اسکن (Scan) که به کاربر اجازه می دهد، عکس بگیرد و سپس انگشت خود را روی بخشی از متن که می خواهد ترجمه گردد، قرار دهد. ایمپورت (Import) که کاربر با آن می تواند متن روی عکس های Camera Roll (آلبومی در قسمت Photos که عکس های شما در آن ذخیره می گردد) را ترجمه کند. برای استفاده از قابلیت ترجمه سریع با دوربین، اپلیکیشن گوگل ترنسلیت را دانلود کنید.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2116

به "فناوری نو دوربین گوگل ترنسلیت، سفر را آسان تر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری نو دوربین گوگل ترنسلیت، سفر را آسان تر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید