فعالیت دانشگاه آزاد در آلمان، روسیه و ایتالیا شروع شد

به گزارش مجله توسعه دهنده، به گزارش خبرنگاران، حمید میرزاده ظهر امروز در مراسم شروع سال تحصیلی دانشگاه آزاد و تقدیر از دانشجویان برتر این دانشگاه در واحد تهران-شمال دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد بر اساس گزارش پایگاه بین المللی ESI دارای رتبه 162 فراوری علم دنیا است در حالی که رتبه این دانشگاه در سال 92 در این پایگاه بین المللی 750 بود.

فعالیت دانشگاه آزاد در آلمان، روسیه و ایتالیا شروع شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

وی با بیان اینکه یک میلیون و 636 دانشجو در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند، اضافه نمود: 37 درصد کل دانشجویان کشور در این دانشگاه تحصیل می نمایند.

رئیس دانشگاه آزاد اعلام کرد: بیش از 32 هزار عضو هیئت علمی تمام وقت در این دانشگاه فعالیت می نمایند که پرونده جذب 4 هزار عضو هیئت علمی جدید قطعی شده و پرونده 3500 عضو هیئت علمی دیگر نیز در حال آنالیز است.

میرزاده تاکید نمود: طی 3 سال گذشته در این دانشگاه 11 هزار عضو هیئت علمی جدید جذب شده که برنامه داریم میزان جذب اعضای هیئت علمی خود را به 20 هزار نفر افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در گذشته حدود 45 تا 50 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد تقاضای مهمانی و یا انتقالی داشتند، اعلام کرد: با اجرای طرح بومی گزینی اکنون تعداد درخواست های مهمانی و انتقالی این دانشگاه به 17 هزار نفر کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه آزاد اظهارداشت: در حال حاضر 60 درصد اساتید این دانشگاه استادیار به بالا هستند. همچنین 36 هزار نفر از اساتید دانشگاه های دولتی و غیر دولتی در دانشگاه آزاد تدریس می نمایند.

وی در مورد واحد علوم پزشکی این دانشگاه نیز گفت: واحدهای علوم پزشکی این دانشگاه 1551 عضو هیئت علمی دارند و اکنون تعداد واحدهای دارای دکترای حرفه ای این دانشگاه نیز از 20 واحد به 24 واحد رسیده است.

وی مطرح کرد: مراکز پژوهشی این دانشگاه در مهر 92 تنها 30 مرکز بود که اکنون به 83 مرکز رسیده است.

رئیس دانشگاه آزاد تاکید نمود: میزان اعتبارات برون دانشگاهی این دانشگاه از 31 میلیارد تومان به 61 میلیارد تومان افزایش یافته است.

میرزاده اضافه نمود: در دوره ریاست دکتر جاسبی، این دانشگاه با پایگاه های علمی بین المللی ارتباط داشت اما در دوره دو ساله بعد از مسئولیت دکتر جاسبی ارتباط دانشگاه با این پایگاه ها قطع شد و مجدداً توانسته ایم با پایگاه های علمی بین المللی ارتباط برقرار کنیم.

وی اظهارداشت: دفاتر بین الملل این دانشگاه راه اندازی شده است و از مهرماه سال جاری دفاتر آلمان، روسیه و ایتالیای این دانشگاه فعالیت های آموزشی خود را شروع نموده اند.

وی اضافه نمود: نمایندگان مجلس فارغ از گرایش های سیاسی از برنامه های این دانشگاه حمایت نموده اند و 242 نفر از نمایندگان برنامه ای از طرح توسعه تحصیلات تکمیلی این دانشگاه حمایت نموده اند.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه 74 درصد دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور در دانشگاه آزاد تحصیل می نمایند، گفت: شهریه این دانشجویان از سوی بنیاد شهید پرداخت می گردد که اکنون نیمی از شهریه این دانشجویان به دانشگاه پرداخت شده و نیمی دیگر باقی مانده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 636

به "فعالیت دانشگاه آزاد در آلمان، روسیه و ایتالیا شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت دانشگاه آزاد در آلمان، روسیه و ایتالیا شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید