عراق، احتمال تعویق انتخابات پارلمانی، در نشست ائتلاف حکیم چه گذشت؟

به گزارش مجله توسعه دهنده، منابع خبری در عراق به نقل از یک نماینده مجلس از احتمال به تعویق افتادن انتخابات مجلسی خبر دادند.

عراق، احتمال تعویق انتخابات پارلمانی، در نشست ائتلاف حکیم چه گذشت؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، ریاض محمد عضو کمیسیون بحران مجلس عراق امروز ، احتمال به تاخیر افتادن انتخابات مجلسی زودهنگام به سبب شیوع کرونا را بعید ندانست.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه نمود : در صورتی که شدت شیوع و گسترش کرونا افزایش یافته و امکان کنترل این بیماری وجود نداشته باشد، این احتمال وجود دارد که انتخابات به تاخیر بیفتند و زمان دیگری برای برگزاری آن معین گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ریاض محمد در عین حال گفت با شرایط کنونی کرونا، انتخابات در موعد مقرر (دهم اکتبر آینده) برگزار خواهد شد.

در نشست ائتلاف عراقیون به ریاست حکیم چه گذشت؟

خبر دیگر اینکه سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و ائتلاف عراقیون در نشست مشترکی با حضور اعضای هیئت رئیسه و هیئت سیاسی ائتلاف عراقیون ضمن آنالیز دستورکار جلسه، به تبادل نظر درباره تحولات سیاسی، چالش های پیش روی عراق و فرصت های پرداختند.

بر اساس گزارش دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی، حکیم در این نشست، ضمن اطلاع از طرح های پیشنهادی اعضای دو هیئت ائتلاف عراقیون درباره بودجه عمومی کشور بر اهمیت به نتیجه رساندن بودجه کشور با هدف اجرای پروژه ها و طرح های نهادهای دولتی، و اهمیت عدالت در توزیع بودجه و کاهش هزینه های غیرضروری و تنوع بخشیدن به منابع درآمدی آن تاکید نمود.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با تاکید بر اینکه طرف های امنیتی و نظامی در عراق مسئول جلوگیری از هرگونه حمله به هیئت های دیپلماتیک هستند، گفت که حمله به هیئت های دیپلماتیک، سیاه نمایی وجهه و صندلی عراق و به خطر انداختن جان شهفرایندان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات زودهنگام اشاره و بر اهمیت قطعی کردن اصلاح قانون دادگاه فدرال عراق به عنوان یکی از مهم ترین پایه های نظام سیاسی عراق با توجه به بعد قانونی که به فرایند انتخابات می دهد و تایید نتایج، تاکید نمود.

حکیم همچنین ضمن تاکید بر اهمیت توافق بر شیوه ای برای انحلال مجلس به منظور برگزاری انتخابات زودهنگام، ضرورت وجود ائتلاف های فراقومیتی در این مرحله را عنوان و از تعامل مثبت سایر فراکسیون ها و نیروهای سیاسی در برخورد با این پروژه ابراز خرسندی کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1642

به "عراق، احتمال تعویق انتخابات پارلمانی، در نشست ائتلاف حکیم چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، احتمال تعویق انتخابات پارلمانی، در نشست ائتلاف حکیم چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید