طلب 20 هزار یورویی بسکتبال از فدراسیون جهانی تسویه نشده است

به گزارش مجله توسعه دهنده، به گزارش خبرنگاران، فدراسیون بسکتبال ایران همچون دیگر کشورها و به واسطه سهمیه ای که تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2019 کسب کرد، مستحق دریافت پاداش 20 هزار یورویی از فدراسیون جهانی این رشته (فیبا) شد.

طلب 20 هزار یورویی بسکتبال از فدراسیون جهانی تسویه نشده است

سهمیه بسکتبال ایران برای جام جهانی اسفندماه سال گذشته قطعی شد. تیم ملی بسکتبال از حضور در این جام مجوز بازی های المپیک 2020 توکیو را هم به دست آورد اما هنوز پاداش ورود به جام جهانی به ایران پرداخت نشده است.

البته بخشی از پاداش 20 هزار یورویی بسکتبال ایران بابت بدهی های قبلی به فیبا کسر شده است. این بدهی ها به خاطر مواردی مانند حق عضویت و ثبت نام بازیکنان در سال های گذشته برای فدراسیون ایران ایجاد شده بود.

به گفته رامین طباطبایی به خاطر مجموع بدهی ها و در کل مبالغی که فدراسیون بسکتبال ایران باید به فیبا پرداخت می کرد، حدود 9 - 8 هزار یورو از پاداش کلی ایران کسر شده است. بخش باقی مانده هم هنوز تسویه نشده است.

رئیس فدراسیون بسکتبال در مصاحبه با خبرنگاران با یادآوری اینکه به خاطر تحریم های بانکی و مسائل حاصل از آن امکان دریافت مستقیم بخش باقی مانده پاداش وجود ندارد، گفت: برنامه اولیه ما این بود که سفر به محل برگزاری جام جهانی و هزینه بلیت هواپیما را به وسیله فیبا انجام دهیم و اینگونه از بخش باقی مانده پاداش خود استفاده کنیم اما در نهایت این امر میسر نشد.

وی تاکید نمود: فدراسیون بسکتبال ایران همچنان بابت پاداش حضور در جام جهانی از فیبا طلبکار است اما نمی توانیم آن را به صورت مستقیم دریافت کنیم. به همین دلیل این پول نزد فیبا می ماند و در موارد لزوم از حساب ایران کسر می گردد.

طباطبایی در شرح تکمیلی این موضوع گفت: تیم ها برای حضور در مسابقات مختلف باید ورودیه پرداخت نمایند یا اینکه بابت جذب بازیکنان خارجی باید مبلغی پرداخت گردد. این هزینه ها برای ایران از محل طلبی که از فیبا داریم، کسر می گردد تا اینگونه حساب مان تسویه گردد.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید نمود: اگر هم حضور در مسابقاتی در سطح آسیا در برنامه بود، فیبا می تواند ورودیه آن را برای ایران از محل طلبمان به فیبا آسیا پرداخت کند. در کل اینکه پاداش صعود به جام جهانی خیلی زیاد نبود. بخشی از آن هم که به خاطر بدهی ها کسر شده است. برای بخش باقی مانده هم چاره ای جز این نداریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 531

به "طلب 20 هزار یورویی بسکتبال از فدراسیون جهانی تسویه نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلب 20 هزار یورویی بسکتبال از فدراسیون جهانی تسویه نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید