شیائومی پد 6؛ شرکت چینی برای رقابت با گلکسی تب S8 اولترا 4 تبلت می سازد

به گزارش مجله توسعه دهنده، اینطور که به نظر می رسد، شیائومی می خواهد برای رقابت با گلکسی تب S8 اولترا از چهار تبلت سری پد 6 شامل یک مدل بسیار قدرتمند رونمایی کند.

شیائومی پد 6؛ شرکت چینی برای رقابت با گلکسی تب S8 اولترا 4 تبلت می سازد

شیائومی تقریبا پارسال بود که از تبلت های سری پد 5 خود رونمایی کرد. تبلت هایی که در دو مدل استاندارد و پرو راهی بازار شدند و به لطف قیمت مناسب و قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری فراوان توانستند نظر مثبت بسیاری از کاربران خیلی زود به خود جلب نمایند.

این تبلت ها اگرچه راهی تمام بازارها نشدند اما شیائومی می توانست با این کار، فروش بسیار بالایی را تجربه کند. با این حال هرچه که بود این اتفاق رخ نداد و نتوانستیم به یکی از ارزان ترین تبلت های موجود در بازار دسترسی پیدا کنیم.

شیائومی اما اکنون در حال کار روی مدل جدیدتر یعنی سری پد 6 است با این امید که بتواند با گلکسی تب S8 اولترا که در حال حاضر قدرتمندترین تبلت سامسونگ و دنیای اندروید به شمار میرود رقابت کند. این تبلت ها در چهار مدل قرار است راهی بازار شوند و از آن جایی که شیائومی می خواهد با هدف رقابت با نماینده های سامسونگ از آن ها رونمایی کند، این انتظار می رود که وارد بازار جهانی هم بشوند.

طبق اطلاعاتی که افشاگر معروف حوزه فناوری یعنی Digital Chat Station منتشر نموده، ظاهرا شیائومی روی چهار تبلت مشغول کار است که شامل مدل 10.4، 12.6، 14 و 11 اینچی می شوند. حدس اینکه مدل 4 اینچی قرار است رقیب جدی گلکسی تب S8 اولترا باشد اصلا کار سختی نیست چون نماینده سامسونگ هم تقریبا همین مقدار را دارد.

مدل 11 اینچی هم به احتمال زیاد باید مدل استاندارد از این سری باشد. چون شیائومی پد 5 هم دقیقا همین مقدار را دارد. مدل 12.6 اینچی اما می تواند شیائومی پد 6 پرو باشد. یعنی مدلی بین استاندارد و اولترا/پلاس (باید دید شیائومی چه سیاستی را در نام گذاری این محصولات در پیش می گیرد). طبق اطلاعات قبلی که در رابطه با این سری در اختیار داشتیم، قرار بود شرکت چینی از تراشه های اسنپدراگون 870 و 888 در این محصولات استفاده کند. یعنی استفاده از 870 در مدل استاندارد که در مقایسه با نسل قبل با اسنپدراگون 860، پیشرفت خوبی به شمار میرود و بعلاوه استفاده از 888 در مدل پرو در حالی که مدل سال گذشته با 870 در دسترس قرار گرفته بود.

تبلت 14 اینچی اما کلا در یک لیگ مجزا واقع شده است. این محصول که قرار است رقیبی جدی برای گلکسی تب S8 اولترا باشد، به احتمال بسیار فراوان از اسنپدراگون 8 نسل 1 یا حتی مدل جدیدتر یعنی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به عنوان قلب تپنده بهره خواهد برد. هنوز در رابطه با این موضوع مطمئن نیستیم اما در بدترین حالت ممکن شیائومی شاید تصمیم عجیبی بگیرد و ناگهان این محصول را با تراشه اسنپدراگون 888 راهی بازار کند.

مدل 10.4 اینچی هم به احتمال بسیار زیاد، یک محصول مالی یا در برترین حالت، میان رده خواهد برد. شایعات حاکی از آن هستند که این محصول شاید از برند ردمی باشد و با نام ردمی پد 5G راهی بازار گردد. هنوز نمی دانیم آیا این خبرها درست هستند یا خیر اما اگر قرار به عرضه سه تبلت قدرتمند باشد، عرضه یک مدل میان رده هم کاملا با منطق جور در می آید.

شرکت چینی اگرچه در بخش بالارده، سودای جلو زدن از سامسونگ را در سر دارد اما در بخش پایین رده باید با رقبای قدری چون ریلمی و اوپو رقابت کند. احتمالا هم این همان تبلتی خواهد بود که پردازنده ساخت مدیاتک را به عنوان قلب تپنده در اختیار خواهد داشت. حال باید دید چه پیش می آید.

منبع: NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2216

به "شیائومی پد 6؛ شرکت چینی برای رقابت با گلکسی تب S8 اولترا 4 تبلت می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی پد 6؛ شرکت چینی برای رقابت با گلکسی تب S8 اولترا 4 تبلت می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید