اولین رندر گوشی وان پلاس نورد 2 به بیرون درز کرد

به گزارش مجله توسعه دهنده، حدود دو هفته قبل خبری منتشر شد که در آن شاهد افشای مشخصات فنی گوشی وان پلاس نورد 2 بودیم اما این بار رندر این گوشی هم منتشر شد تا بتوانیم نمایی از شکل ظاهری نماینده بعدی شرکت چینی را مشاهده کنیم.

اولین رندر گوشی وان پلاس نورد 2 به بیرون درز کرد

گوشی های سری وان پلاس نورد در دسته گوشی های میان رده و مالی شرکت وان پلاس قرار می گیرند که از سال 2020 به سبد محصولات شرکت چینی اضافه شدند. پیش از این وان پلاس عمدتا به فراوری گوشی های پرچم دار مشغول بود اما بعد از مدتی تصمیم گرفت به فراوری میان رده و گوشی های مالی هم روی بیاورد که نتیجه آن، چندین گوشی از سری وان پلاس نورد بود.

در بین گوشی های این شرکت فقط وان پلاس نورد است که به اسم یک میان رده، برترین به شمار میرود. سایر گوشی های این سری در دسته گوشی های مالی قرار می گیرند و آن قدرها قدرتمند نیستند. بنابراین نمی شد هیچ یک از آن ها را جانشینی برای نورد اوریجینال بدانیم. اما این طور که به نظر می رسد، در سال 2021 قرار است جانشین آن را تحت اسم وان پلاس نورد 2 ببینیم. محصولی که پیش از این مشخصات فنی و امروز هم به لطف وب سایت 91Mobiles توانستیم به تصویری از آن دسترسی داشته باشیم.

آنچه در ادامه مشاهده می کنید تصویر رسمی نیست بلکه رندری است که با توجه به ماکت، شایعه ها و خبرهای موجود پیرامون وان پلاس نورد 2 منتشر شده. بنابراین محصول نهایی ممکن است تا حدودی از لحاظ ظاهری متفاوت باشد. اما بعید به نظر می رسد این تصویر با آنچه که قرار است طی ماه ها یا هفته های آینده به اسم محصول نهایی ببینیم خیلی تفاوت داشته باشد. شما عزیزان بعلاوه می توانید ویدیویی منتشر شده از رندر این محصول را هم در زیر مشاهده کنید.

با این حال چه این تصویر واقعی باشند چه نزدیک به واقعیت، تنها چیزی است که در رابطه با شکل ظاهری وان پلاس نورد 2 در اختیار داریم. با نگاهی به پنل پشتی این گوشی می بینیم که وان پلاس هم مثل سامسونگ تصمیم گرفته ماژول دوربین گوشی های میان رده خود را با الهام از پرچم داران همان سال طراحی کند. در نتیجه ماژول وان پلاس نورد 2 را شاهد هستیم که تا حد زیادی به نمونه به کار رفته در پرچم داران سری وان پلاس 9 شباهت دارد. بعلاوه ماژولی مشابه همین را در گوشی نورد N200 هم شاهد بودیم.

درون این ماژول دو دوربین با سنسورهای عظیم دیده می شوند که به صورت عمودی تعبیه شده اند. یک سنسور در کنار یک فلش LED هم در بخش پایینی این ماژول قرار گرفته اند تا مجموعه دوربین های این گوشی با همین سه سنسور و یک فلش به سرانجام برسد. البته این در رابطه با دوربین های پنل پشتی است چرا که روی نمایشگر هم یک دوربین سلفی را به صورت حفره ای در سمت چپ شاهد هستیم.

حاشیه دور نمایشگر تا حد چشمگیری کاهش پیدا نموده که ظاهری بسیار زیبا و مدرن به گوشی داده است. روی فریم سمت راست گوشی شاهد تعبیه کلید پاور و همان کلید معروف alert slider هستیم که کاربران وان پلاس به بودن آن بسیار عادت نموده اند. کلیدهای کنترل صدا هم در سمت چپ فریم قرار گرفته اند تا یک سمت فریم شلوغ نگردد.

علاوه بر این ها، رندر منتشر شده نشان می دهد گوشی وان پلاس نورد 2 از سه دوربین روی پنل پشتی خود بهره می برد. با توجه به اطلاعات منتشر شده در خبرهای قبلی، به نظر می رسد سنسور اصلی بکار رفته در آن 50 مگاپیکسلی بوده و یک سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی هم آن را همراهی کند. در کنار این دو، یک سنسور 2 مگاپیکسلی هم حضور خواهد داشت حال نمی دانیم دقیقا چه وظیفه ای را بر عهده خواهد گرفت. روی پنل جلویی هم شاهد دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هستیم تا بدین ترتیب مجموعه دوربین های قابل عکاسی گوشی به 3 برسد (در صورتی که سنسور 2 مگاپیکسلی برای سنجش عمق باشد).

به اسم قلب تپنده، وان پلاس نورد 2 از پردازنده مدیاتک Dimensity 1200 بهره می برد که پردازنده بسیار توانمندی است و می توان با یاری آن به انجام فعالیت های سنگین نظیر گیمینگ با کیفیت بالا پرداخت (چیزی بین اسنپدراگون 865 و اسنپدراگون 870). به تازگی این گوشی را با این پردازنده به همراه 8 گیگابایت حافظه رم در بنچمارک هم دیده بودیم اما نورد اوریجینال در یک مدل با 12 گیگابایت حافظه رم هم راهی بازار شده بود. حال باید دید آیا همین مقدار از حافظه رم برای نورد 2 هم در نظر گرفته می گردد تا این گوشی رسما یک قاتل پرچم دار لقب گیرد یا خیر.

سایر مشخصات مربوط به این گوشی از این قرار است؛ پشتیبانی از جک 3.5 میلی متری هدفون، نمایشگر 6.43 اینچی AMOLED با نرخ تازه سازی 90 هرتز، باتری 4500 میلی آمپر ساعتی به همراه شارژر 30/65 واتی و اندروید 11. در رابطه با تاریخ رونمایی دقیق این گوشی خبری در اختیار نداریم اما گفته می گردد اواخر سال جاری این اتفاق خواهد افتاد.

منبع: Android Authority ,GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1821

به "اولین رندر گوشی وان پلاس نورد 2 به بیرون درز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین رندر گوشی وان پلاس نورد 2 به بیرون درز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید