شهردار تبریز: هوای پاک، مهم ترین موهبت زندگی است

به گزارش مجله توسعه دهنده، خبرنگاران/آذربایجان شرقی شهردار تبریز با اشاره به 29 دی ماه، روز جهانی هوای پاک، گفت: هوای پاک، مهم ترین موهبت زندگی است.

شهردار تبریز: هوای پاک، مهم ترین موهبت زندگی است

به گزارش خبرنگاران، صادق نجفی، در پیامی به مناسبت 29 دی روز جهانی هوای پاک، بر لزوم اجرای برنامه های تاثیرگذار کشوری و همچمنین مشارکت شهروندان تاکید کرد.

وی در این پیام، با گرامیداشت روز جهانی هوای پاک، اظهار کرد: هوای پاک، مهم ترین عنصر حیاتی زندگی و موهبت الهی است که در اختیار انسان قرار داده شده، عنصری که مخدوش شدن آن، با نارسایی های اساسی در عموم شاخض های توسعه پایدار همراه است.

وی، در ادامه، به زمینه های تحقق هوای پاک در مجمموعه مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت منسجم پسماندها، به عنوان دو رکن عمده در حوزه شهرداری ها در ارتقای شاخص های زیست محیطی شهرها، بدون همراهی و مشارکت مداوم شهروندان، نمی توانند تاثیرگذاری عملی داشته باشند.

شهردار تبریز بیان نمود: ناوگان حمل و نقل عمومی هر قدر مجهز باشد، بدون نقش شهروندان، تاثیری در کاهش آلاینده ها نخواهد داشت؛ همچنین علی رغم حرکت های تحول آفرینی که در سه سال اخیر، در حوزه گسترده و حساس مدیریت پسماندها پیگیری شده، این موضوع مهم شهروندی نیازمند نهادینه شدن اصول تفکیک از مبدا است.

وی یادآور شد: اجرای جنگل کاری های ائل داغی به وسعت 30 هکتار، آرپادرسی به مساحت 150هکتار، خاوران به وسعت 35 هکتار و عباس میرزا به وسعت 100 هکتار، کمبودهای حوزه فضای سبز را تا حدود زیادی مرتفع کرده است.

وی اضافه نمود: در دو سال آینده با اضافه شدن 200 هکتار درختکاری به محدوده 450 هکتاری مجموعه گردشگری عون بن علی و پارک طبیعت، شاهد تحولی چشمگیر در توسعه برنامه های فضای سبز این کوه زیبا و تاریخی خواهیم بود.

نجفی با اشاره به ارائه لایحه ی بودجه سال 96 شهرداری تبریز به شورا گفت: اجرای تمهیدات کارساز و عملیاتی در حوزه قطار شهری، توسعه ناوگان اتوبوس رانی و تاکسیرانی و زیرساخت های اساسی ناوگان حمل و نقل در کنار حرکت های جدید علمی در حوزه تفکیک، بازیافت و هدایت اصولی پسماندها، با حمایت شورای اسلامی شهر تبریز، به تداوم زیبایی و طراوت شهر تبریز منجر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 932

به "شهردار تبریز: هوای پاک، مهم ترین موهبت زندگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار تبریز: هوای پاک، مهم ترین موهبت زندگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید