شش ساعت برای استانبول گردی زمان دارید!

به گزارش مجله توسعه دهنده، یکی از مواردی که در سفر به کشورهای دیگر با آن روبرو هستیم، نبود پرواز مستقیم و توقف در کشور سوم هست. گاهی اوقات مسافران در فرودگاه کشور ثالث ساعت های طولانی را معطل می مانند تا زمان پرواز آن فرا رسد. قطعا توقف در یک فرودگاه آن هم برای مسافری که خسته راه است و دوست دارد تا زودتر به مقصد برسد، چندان جذاب نیست. بسیاری از آژانس ها کوشش می نمایند تا پروازها را با کمترین فاصله زمانی برای مسافران رزرو نمایند تا آن ها کمتر خسته شوند. اما همواره چنین امکانی وجود ندارد و معطلی بسیاری برای مسافر دارد. تاکنون فکر کردید برای چند ساعت معطلی چه برنامه ای می توانید داشته باشید؟! یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید تا هم سرگرم باشید و هم از ساعات بیکاری خود بیشترین لذت را ببرید، گشت و گذار در شهری است که در آن به زمین نشستید. احتیاجی نیست تا حتما چند روز در آن شهر اقامت داشته باشید تا بتوانید از مکان های دیدنی آن بازدید کنید. چند ساعت نیز کافیست تا با بخشی از جاذبه های دیدنی یک شهر آشنا شوید. ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران بوده که احتیاج به ویزا ندارد و از فرودگاه آن پروازهای مستقیمی به مقاصد مختلفی در جهان از جمله کشورهای اروپایی، آمریکایی، آفریقایی و آسیای میانه انجام می شوند. شما می توانید کشور ترکیه را به عنوان کشور سوم انتخاب نموده و یک گشت و گذار 6 ساعته فوق العاده را در میان جاذبه های گردشگری استانبول تجربه نمایید. در سفر به استانبول با ما همراه شوید تا شما را هرچه بیشتر با جاهای دیدنی استانبول آشنا کنیم.

شش ساعت برای استانبول گردی زمان دارید!

از سفر با تور استانبول لذت ببرید.

ورود به استانبول

همانطور که اشاره کردیم، کشور ترکیه پروازهای مستقیم بسیاری به نقاط مختلف جهان دارد. از این رو می توان ترکیه را به عنوان کشور سوم برای رسیدن به مقصد انتخاب کرد. پیشنهاد ما برای این کار شهر زیبای استانبول و فرودگاه آتاتورک است. در هنگام خرید بلیط دقت داشته باشید که دو پرواز شما از هم حداقل 6 ساعت فاصله داشته باشند. با توجه به اینکه شما قصد دارید تا در استانبول به گشت و گذار پرداخته و ساعات خوبی را بگذرانید، دیگر احتیاج نیست کمترین فاصله زمانی را انتخاب کنید. بلکه هرچه زمان بیشتری داشته باشید، برای شما بهتر خواهد بود. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که ساعت های بین پرواز شما و معطلی شما در فرودگاه باید در طول روز باشد. هنگامیکه هواپیمای شما در ترکیه به زمین نشست، بلافاصله به بخش کنترل پاسپورت بروید و زمان خود را از دست ندهید. برای اینکه کارتان سریع تر راه بیفتد، بهتر است وارد بخش اتباع ترکیه ای شوید، زیرا معمولا بخش اتباع غیر ترکیه ای شلوغ است و معطلی بسیاری دارد. در سفر به استانبول دقت داشته باشید که پاسپورت شما حداقل 7 ماه اعتبار داشته باشد. نگران چمدان های خود نیز نباشید، چون آن ها در مقصد اصلی به شما تحویل داده می شوند. پس از طی این مرحله به صرافی واقع در فرودگاه رفته و حدود 100 تا 150 دلار عوض کنید و به همراه خود داشته باشید.

زمانیکه از فرودگاه خارج می شوید، دو راه دارید

1-سوار تاکسی های اطراف فرودگاه شوید و به بخش توریستی شهر بروید. رفتن به این منطقه حدود نیم ساعت طول می کشد و اگر ترافیک باشد، حدود یک ساعت در راه خواهید بود.

2-دومین راه استفاده از مترو است که می توانید با یاری دریافت از تابلوهای راهنما متروی فوردگاه را به راحتی پیدا کنید. ایستگاه متروی فرودگاه دقیقا بیرون سالن فروگاه و در مقابل آن واقع شده است. بلیط سوار شدن به مترو را نیز که می توانید از دستگاه های موجود در اطراف تهیه نمایید. پس از اینکه سوار متروی فروگاه شدید، در ایبستگاه آکسارای پیاده شوید. پس از خروج از ایستگاه تابلوهای راهنما را دنبال کنید تا به ایستگاه تراموا برسید. برای رسیدن به این ایستگاه باید حدود 5 دقیقه پیاده روی کنید. سپس، بلیط دیگری خریداری نموده و سوار تراموا شوید و در ایستگاه سلطان احمد پیاده شوید. تا اینجای سفر به استانبول شما یک ساعت در راه خواهید بود.

مسجد سلطان احمد و ایاصوفیه

شما در قلب شهر توریستی استانبول قرار دارید و بسیاری از جاهای دیدنی استانبول در اطراف شما هستند. پس به راحتی می توانید در زمان کمی از آن ها بازدید نمایید. مسجد سلطان احمد و ایاصوفیه از جمله شاهکارهای معماری اسلامی در زمان عثمانی هستند که در اولین نگاه توجه شما را به خود جلب می نمایند. مسجد سلطان احمد و ستون های باستانی استانبول از جمله جاذبه های گردشگری استانبول هستند که پیشنهاد می کنیم حتما از آن ها بازدید نمایید. بازدید از این بناها چیزی حدود نیم ساعت طول می کشد.

موزه توپقاپی

برای رفتن به موزه توپقاپی به زمان بیشتری احتیاج دارید. پس اگر توقف شما در این مورد از جاهای دیدنی استانبول بیش از 8 ساعت طول می کشد، می توانید از سلطان احمد با 10 دقیقه پیاده روی در خلاف جهت فرودگاه به آنجا برسید. فقط کافیست راستا ریل های تراموا را دنبال کنید. البته می توانید از تراموا نیز استفاده نموده و در ایستگاه گلخانه پیاده شوید. از ایستگاه گلخانه تا موزه توپقاپی حدود 5 دقیقه راه است. تماشای موزه توپقاپی حدود 2 ساعت زمان می برد، پس حواستان به وقت باشد. مراسم سنتی سلام یکی از مراسم های جذابی بوده که گاهی اوقات توسط یک دسته موزیک در این موزه برگزار می گردد. شاید خوش شانس باشید و بتوانید این مراسم را نیز در یکی از جاذبه های گردشگری استانبول تماشا کنید.

پیاده روی در سواحل استانبول

اگر زمان کافی برای بازدید از موزه توپقاپی را ندارید، پیشنهاد می کنیم راستا تراموا را ادامه دهید تا به دریا برسید. وقتی رو به دریا ایستاده اید، در سمت چپ خود یک پل را می بینید که ماهیگیران محلی بر روی آن ایستاده اند. در مقابل پل مسجد بزرگی دیده می گردد که به مسجد جدید یا یئنی جامع معروف است. پیشنهاد می کنیم بازدید از این مورد از جاهای دیدنی استانبول را از دست ندهید. پس از آن می توانید به بازار ادویه استانبول رفته و از آن نیز دیدن نمایید.

خوردنی های استانبول

تا اینجا تعدادی از جاذبه های گردشگری استانبول و راه های رسیدن به آن را به شما معرفی کردیم. در بخشی از این سفر کوتاه راستاهایی را به صورت پیاده طی کردید. اگر اهل خوردن غذاهای محلی هستید، پیشنهاد می کنیم در راستا پیاده روی خود به اطرافتان بیشتر توجه کنید. آنگاه رستوران ها و غذاخوری های زیادی را می بینید که از نظر قیمت نیز در سطح خوب و مناسبی قرار دارند. کباب ترکی یا همان دونر کباب یکی از خوشمزه ترین غذاهای ترکی است که توصیه می کنیم آن را از دست ندهید. آماده شدن این غذا زمان زیادی طول نمی کشد و شما می توانید در طول راستا خود آن را نوش جان نمایید. در طول راه دستفروش هایی را می بینید که هندوانه های خنک را به صورت برش خورده عرضه می نمایند. بلال و بالیک ایاری یا همان نون و ماهی نیز از جمله خوردنی های دیگری بوده که در سفر به استانبول می توانید از طعم آن ها لذت ببرید.

سوغاتی های استانبول

شاید دوست داشته باشید از استانبول چیزی خریداری کنید و با خود به کشور مقصد یا کشور خودتان ببرید. پیشنهاد ما شیرینی های خوشمزه و بی نظیر این شهر است. لکوم یا همان باسلق یکی از بهترین شیرینی های ترکی است که می توانید در یک بسته بندی مناسب پیچیده و با خود به داخل هواپیما ببرید. باقلواهای استانبولی نیز در همه جهان شهرت دارند. می توانید مقداری باقلوا خریده و آن را همانجا بخورید. اگر قصد دارید تا از سفر به استانبول باقلوا یا شیرینی دیگری را به همراه خود به خانه بیاورید، دقت داشته باشید که شیرینی فاسدشدنی نباشد. باقلوای سرشیر دار یکی از انواع شیرینی های فاسدشدنی است که اگر دوست داشته باشید می توانید همانجا نوش جان کنید.

بازگشت به فرودگاه

دقت داشته باشید که گشت و گذار در میان جاهای دیدنی استانبول حواستان را پرت نکند و شما از پرواز جا نیندازد. هرجای استانبول که هستید، به ساعت نگاه کنید و اگر 2 ساعت تا پرواز زمان دارید، یک تاکسی گرفته و به فرودگاه برگردید. پس از بازگشت به فرودگاه، ابتدا باقی مانده پول خود را تبدیل به دلار کنید. با توجه به اینکه در مبدا کارت پرواز خود را دریافت نموده اید، احتیاجی به دریافت کارت ندارید. پس مستقیما به قسمت کنترل پاسپورت بروید. در اینجا توجه داشته باشید که حتما از گیت مخصوص اتباع غیر ترکیه ای استفاده نمایید وگرنه دوباره باید در صف بایستید! خب، سفر 6 ساعته شما به سرانجام رسید. همانطور که مشاهده کردید، فقط با چند ساعت توقف در استانبول این فرصت را داشتید که از مهمترین جاذبه های گردشگری استانبول بازدید نموده و خوراکی های محلی آن را امتحان کنید. خرید سوغاتی بخش جذابی از سفر محسوب می گردد که آن را نیز در این سفر کوتاه تجربه کردید. امیدواریم ساعات خوشی را گذرانده باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 645

به "شش ساعت برای استانبول گردی زمان دارید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شش ساعت برای استانبول گردی زمان دارید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید