سومین شماره فصلنامه پژوهش گردشگری منتشر شد

به گزارش مجله توسعه دهنده، خبرنگاران: شماره سوم فصلنامه پژوهش گردشگری ویژه نامه جنگل های هیرکانی توسط دبیر خانه نشریات پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری چاپ و منتشر شد.

سومین شماره فصلنامه پژوهش گردشگری منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، این شماره از فصلنامه پژوهش گردشگری شامل مقالات؛ ثبت دنیای هیرکانی، ارزش های منحصر به فرد جنگل های هیرکانی، جدیدترین میراث دنیای ثبت شده ایران در یونسکو، جنگل های هیرکانی؛ فرصت ها و چالش ها، گیاهان دارویی شرقی ترین نقطه جنگل های هیرکانی (خراسان شمالی)، جانوران در پندار و پنداشته های ساکنان حوزه هیرکانی (مطالعه موردی ارتفاعات جنوبی رامسر) و… است.

در مقاله ثبت دنیای هیرکانی به قلم علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمده است:جنگل های هیرکانی با قدمت بین 25 تا 50 میلیون سال (دوره پالئوژن) یکی از ارزشمندترین جنگل های دنیا به شمار می آید و از آن به عنوان موزه طبیعی یاد می گردد. تنوع اقلیمی و به دنبال آن تنوع گونه های مختلف گیاهی و جانوری و نیز تنوع اکوسیستمی موجب شده جنگل های هیرکانی در نوع خود یکی از بینظیرترین و منحصر به فردترین نمونه ها در سطح کره خاکی باشد؛ لذا حفاظت از آن ها به عنوان گنجینه ای ملی بر همگان واجب است. ثبت این جنگل ها در لیست میراث دنیای یونسکو مزایا و فواید بسیاری برای جوامع محلی و منطقه ای و برای کشور ایران در پی خواهد داشت؛ چرا که وقتی یک اثر در فهرست دنیای این سازمان ثبت می گردد همه اعضای کنوانسیون 1970 متعهد هستند در مراقبت و حفاظت از آن مشارکت نمایند.

منبع: صدای میراث
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 773

به "سومین شماره فصلنامه پژوهش گردشگری منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین شماره فصلنامه پژوهش گردشگری منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید