سرمایه گذاری10 میلیاردی استانداری لرستان در منطقه گردشگری مخملکوه

به گزارش مجله توسعه دهنده، به گزارش خبرنگاران، محمد اصلانی ظهر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی جهانگردی با اشاره به اینکه در هر جامعه ای برای تحقق توسعه پایدار راهی جز شناخت پتانسیل ها و کوشش برای تدوین برنامه عملیاتی کردن آنها وجود ندارد، گفت: در ایران و مخصوصا لرستان صنعت توریسم و توسعه گردشگری می تواند به عنوان یک زیرساخت اصلی در زمینه توسعه پایدار ایفای نقش کند.

سرمایه گذاری10 میلیاردی استانداری لرستان در منطقه گردشگری مخملکوه

اگر علاقمند به سفر با بهترین ارزانترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

نتوانسته ایم استان را معرفی کنیم

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت های گردشگری اضافه نمود: باید پذیریم که نتوانسته ایم زیرساخت های جامع و مدون برای استان تدوین نموده و لرستان را معرفی کنیم.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه هنوز یک سایت جامع و قابل اعتنا به زبان های مختلف برای معرفی استان تهیه ننموده ایم، توضیح داد: معتقدیم اعتبار زیادی برای توسعه گردشگری استان احتیاج است.

اصلانی با اشاره به اینکه قول می دهیم تا 100 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع دولتی برای تامین زیرساخت های گردشگری منطقه مخملکوه بدهیم، گفت: این اعتبار برای تامین آب، برق، گاز، راه و سکوهای مور احتیاج برای اسکان افراد هزینه می گردد.

وی اضافه نمود: باید یک هلدینگ جامع گردشگری ایجاد نموده و سرمایه های خرد را تحت پوشش این هلدینگ جمع آوری نموده تا بتوان یک دهکده تفریحی توریستی در منطقه مخملکوه ایجاد کرد.

ضرورت ایجاد شرکت مادر تخصصی گردشگری غرب کشور در لرستان

معاون امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه سنعت توریسم احتیاجمند به یک مجموعه صد درصد تخصصی دارد، ادامه داد: ایجاد یک شرکت مادر تخصصی گردشگری برای غرب کشور و به مرکزیت لرستان یک موضوع مهم است که باید در دستور کار باشد.

اصلانی با اشاره به اینکه در صورت تشکیل این شرکت تخصصی از هیچگونه حمایتی برای توسعه فعالیت های این شرکت فروگذار نمی کنیم، گفت: طبق مطالعات سند چشم انداز توسعه استان کوتاه ترین و کم هزینه ترین راه توسعه استان توجه عمیق به صنعت توریسم است.

وی با بیان اینکه احتیاج است که جلسات اداره کل میراث فرهنگی به صورت یک اتاق فکر و هر 15 روز یک بار تشکیل گردد، توضیح داد: در جلسات این اتاق فکر چند طرح مهم و اساسی احصاء شده و برای تصویب در کارگروه گردشگری مطرح گردد.

بانک ملت هتل شاپور خواست را با قیمت کارشناسی می فروشد

معاون امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به شرایط هتل شاپور خواست خرم آباد گفت: با بانک ملت مذاکره نموده ایم و مدیران بانک را متقاعد نموده ایم که این هتل را با قیمت کارشناسی و قابل اعتنا بفروشد.

اصلانی با بیان اینکه کار سختی نیست که چند سرمایه گذار با یکدیگر شریک شده و این هتل را خریداری و مدیریت نمایند، توضیح داد: با تنها هزار و 200 تخت در هتل ها و مهمانپذیرهای لرستان نمی توان صنعت توریسم را توسعه داد.

وی با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی های انجام شده هر سرمایه گذاری که بخواهد هتل چهار ستاره یا بیشتر در استان احداث کند از پرداخت همه عوارض، هزینه مجوز ها و پروانه ساخت معاف می گردد، اضافه نمود: تسهیلات حوزه گردشگری نیز از دیگر مشوق هایی است که برای سرمایه گذاران این حوزه در نظر گرفته ایم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 823

به "سرمایه گذاری10 میلیاردی استانداری لرستان در منطقه گردشگری مخملکوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری10 میلیاردی استانداری لرستان در منطقه گردشگری مخملکوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید