سبک زندگی آپارتمان نشینی موجب اصطکاک در روابط اعضای خانواده می گردد

به گزارش مجله توسعه دهنده، خبرنگاران: یک جامعه شناس گفت: سبک زندگی چه به صورت متراکم و چه به صورت آپارتمان نشینی بی قد و قواره، موجب اصطکاک در روابط اعضای خانواده ها و فاصله افتادن بین آنها و در نهایت کاهش صمیمیت می گردد.

سبک زندگی آپارتمان نشینی موجب اصطکاک در روابط اعضای خانواده می گردد

جهت دریافت خدمات شرکت بازسازی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

حسین باهر در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا سبک زندگی آپارتمان نشینی امروز که برگرفته از زندگی غربی است، می تواند بر زندگی خانواده های ایرانی که زندگی سنتی داشته اند، تاثیرگذار باشد، گفت: در عصر جدید به دلیل افزایش جمعیت، آپارتمان نشینی یک ضرورت فضایی محسوب می گردد.

وی ادامه داد: آپارتمان نشینی یکی از انواع اقتباس های معماری است و در حقیقت نوعی غرب زدگی محسوب می گردد که از این موقعیت تعارضاتی زاده شده است.

این جامعه شناس در رابطه با تاثیر سبک زندگی بر تربیت فرزندان و رواج جرم زایی گفت: مسلما زمینه های ارتکاب جرم، متفاوت بوده و هر کدام از این زمینه ها به نوعی بسترساز وقوع جرم می گردد.

وی اضافه نمود: به طور مثال به دلیل محدود بودن فضای آپارتمان ها و نیز به دلیل زیاد بودن مشغله والدین، بسیاری از آنها فرصت کافی برای فرزندان خود و همراهی با آنها ندارند و به همین دلیل فرزندان به گروه های همسالان کشانده می شوند.

باهر اضافه نمود: در بسیاری از موارد، این ارتباطات البته اگر با نظارت والدین نباشد، به سمت و سوی ارتکاب به جرم کشیده می گردد

وی اظهار داشت: یه طور کلی سبک زندگی چه به صورت متراکم و چه به صورت آپارتمان نشینی بی قد و قواره، موجب اصطکاک در روابط اعضای خانواده ها و فاصله افتادن بین آنها و در نهایت کاهش صمیمیت می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 859

به "سبک زندگی آپارتمان نشینی موجب اصطکاک در روابط اعضای خانواده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبک زندگی آپارتمان نشینی موجب اصطکاک در روابط اعضای خانواده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید