خبر خوش معاون شهرسازی شهرداری برای تهرانی ها ، گودهای رهاشده تهران کاهش یافتند

به گزارش مجله توسعه دهنده، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از کاهش تعداد گودهای رها شده در شهر تهران طی 15 ماه گذشته اطلاع داد.

خبر خوش معاون شهرسازی شهرداری برای تهرانی ها ، گودهای رهاشده تهران کاهش یافتند

به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا صارمی در مورد عوامل بوجود آمدن معضل گودهای رها شده در شهر تهران، گفت: افزایش تقاضای احداث زیرزمین برای ساختمان ها به منظور تامین کاربری های مورد احتیاج، طی سال های گذشته، موجب شد که عملیات گودبرداری برای ساخت و ساز، فراتر از پی کنی معمول، صورت گیرد و یا در بعضی پروژه ها، مالکان و کارفرمایان به علت مواجهه با مسائل مالی یا حقوقی، پروژه را در مرحله گودبرداری متوقف نموده اند و این موضوع، از سال ها پیش، معضلی به نام گودهای رها شده در شهر ایجاد نموده است.

او با اشاره به خطراتی که این گودها به علت ناپایداری و عدم ایمن سازی می تواند برای شهروندان داشته باشند، گفت: مدیریت شهری در این دوره با توجه به اهمیت موضوع، ساماندهی گودهای پرخطر را در دستور کار خود قرار داد. از اقدامات مهم و موثری که در این حوزه انجام شد، اصلاحیه مصوبه ارتقاء ایمنی تخریب و گودبرداری های ساختمانی شهر تهران بود که سال گذشته به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید و برای اجرا ابلاغ شد.

حمیدرضا صارمی توضیح داد: با تشکیل کارگروه اجرایی مصوبه مذکور، تکالیف هریک از معاونت ها و سازمان های شهرداری تهران در حوزه ساماندهی گودهای رها شده، به صورت شفاف معین و مسئولیت شناسایی و اولویت بندی گودهای ناایمن بر اساس مقدار خطرآفرینی آن ها و شناسایی مالکان آنها، به معاونت شهرسازی و معماری محول شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در تشریح اقدامات اجرا شده به منظور معین تکلیف شهر از گودهای رها شده و خطر آفرین، گفت: براساس اطلاعات جمع آوری شده از منطقه ها 22 گانه، معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، تعیین شد که تا سال 1399، تعداد 299 گود در شهر تهران شناسایی شده که طی همکاری با دانشگاه تربیت مدرس به عنوان مشاور تخصصی، بازدیدهای تخصصی از کلیه گودها انجام و پس از انجام آنالیز ها تا شهریور ماه 1400، تعداد 251 گود رهاشده در سطح شهر تهران شناسایی شد.

صارمی ادامه داد: پس ازشناسایی گودها و پیگیری های لازم به وسیله معاونت شهرسازی و شهرداری های منطقه ها 22 گانه، تعدادی از گودها برطرف خطر و بعضی پروژه هایی که به دلایل قابل حل و فصل، متوقف شده بودند، مجددا فعال شدند؛ بنابراین طی مراحل بعدی تعداد این گودها تا دی ماه 1400 به 204 و تا دی ماه سال جاری به 193 گود کاهش پیدا کرد.

او با بیان اینکه به منظور ساماندهی و معین تکلیف 193 گود موجود، شیوه نامه ای تدوین شده است، گفت: هر کدام از گودها، براساس تعیینات موجود، شامل عمق گود، مدت رهاشدن عملیات ساختمانی، مساحت گود، شرایط پروانه ساختمانی، فاصله دیواره گود تا گذر و ساختمان های مجاور، شرایط پایدارسازی گود، شرایط گزارش مهندس ناظر و شرایط مالکیت یا مشارکت شهرداری در پروژه آنالیز و اولویت بندی شدند.

معاون شهردار تهران درخصوص نتایج پایش های اجرا شده بر روی گودهای رهاشده، گفت: در این آنالیز ها، 34 پروژه در اولویت اقدام قرار گرفتند، بعلاوه تعیین شد که در 37 پروژه، شهرداری مشارکت دارد یا متعلق به شهرداری است.

صارمی اضافه کرد: منطقه 22 با 29 و منطقه 1 با 27 گود دارای بیشترین و منطقه ها 9 و 10 با 1 پروژه دارای کمترین گود رهاشده در سطح شهر تهران هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1401 بروزرسانی: 13 بهمن 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2317

به "خبر خوش معاون شهرسازی شهرداری برای تهرانی ها ، گودهای رهاشده تهران کاهش یافتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش معاون شهرسازی شهرداری برای تهرانی ها ، گودهای رهاشده تهران کاهش یافتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید