طراحی سایت: سئو چیست و seo مخفف چیست؟ مهمترین موارد برای بهینه سازی سایت

به گزارش مجله توسعه دهنده، همه کسب وکارها باید در پی راه های جدیدی باشند تا کسب و کارشان در دید مشتریانشان قرار داشته باشد، یکی از این راه ها نمایش سایت آن بیزینس در گوگل می باشد. بطور مثال زمانیکه مشتری در گوگل سرچ میکند خرید گوشی موبایل مهم است که سایت مرتبط با کسب و کار شما در گوگل و در نتایج اول قرار داشته باشد. اما چگونه می توان سایت خودمان را در گوگل جز نتایج اول قرار دهیم؟

طراحی سایت: سئو چیست و seo مخفف چیست؟ مهمترین موارد برای بهینه سازی سایت

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

بااستفاده از می توان این فرصت را داشته باشید تا مشتریان تازه را بدون دردسر، جذب کسب و کار خود کنید.

سئو چیست؟ تعریف سئو به زبان ساده

سئو فرایند بهینه سازی وب سایت برای دریافت رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ می باشد. انجام بهینه سازی سایت (seo) می تواند رتبه سایت شما را در لیست های ارگانیک که به عنوان بخش بدون دستمزد موتورهای جستجو نیز شناخته می گردد، ارتقا دهد.

بهینه سازی موتور جستجو برای وب سایت ها حیاتی است و این کار با استفاده از کلمات کلیدی خاص که می تواند باعث ایجاد ترافیک بیشتر در وب سایت شما گردد، آغاز می گردد. برای اینکار باید از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود بهره ببرید که این کلمات به وسیله مخاطبان شما در گوگل سرچ می شوند تا در نهایت هنگامی که کاربران این کلمات کلیدی را در موتورهای جستجو تایپ می نمایند، شانس یافتن وب سایت شما افزایش بیاید.

سئو (SEO) مخفف چیست؟

کلمه انگلیسی SEO مخفف Search Engine Optimization است که در فارسی به آن، سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو گفته می گردد.

مهم ترین موارد برای بهینه سازی سایت

وقتی نوبت به کسب رتبه بالاتر در گوگل می رسد، بسیاری از صاحبان وب سایت می خواهند تمام فاکتورهای رتبه بندی را دنبال نمایند؛ اما اگر به شما بگوییم که فقط باید روی چند مورد از این عوامل تمرکز کنید چه؟ برای یاری به شما، مهم ترین عوامل رتبه بندی با استفاده از سئو را که باید در وب سایت خود تضمین کنید، لیست نموده ایم.

1. فراوری محتوا با کیفیت بالا

حتما تا به حال به جمله محتوا پادشاه است بر خورده اید. ایجاد محتوای بالقوه پرسود به این معنی است که موضوع باید چیزی باشد که بیشتر مردم مایل اند از آن بخوانند یا از آن بیاموزند، بنابراین گوگل آن را در نتایج صفحه موتور جستجوی خود (SERPs) رتبه بندی می نماید. گوگل به کیفیت محتوای شما توجه ویژه ای می نماید. هر چقدر هم وب سایت خود را از هر لحاظی بهینه نموده باشید، اگر محتوای با کیفیت و ارزشمندی نداشته باشید، اصلا نباید انتظار رتبه های بالا را داشته باشید.

البته به یاد داشته باشید در فراوری محتوای با کیفیت؛ ساختار و سازماندهی مناسب، طول محتوای مناسب، بک لینک از وب سایت های معتبر، هدف جستجو و بهینه سازی کلمات کلیدی در نظر گرفته می گردد و اگر شما در این زمینه تخصص لازم را ندارید می توانید به وسیله سایت codoseo.net اقدام به ثبت خود نمایید.

2. افزایش سرعت بارگذاری وب سایت

در میان 200 فاکتور مختلف رتبه بندی گوگل، یکی دیگر از عواملی که باید روی آن تمرکز کنید سرعت صفحه شماست. به این علت که از ماه مه 2021 گوگل سرعت بارگذاری وب سایت را بخشی از Core Web Vitals خود قرار داده است. الگوریتم گوگل زمان بارگذاری یک صفحه را هنگام مشخص رتبه بندی در نظر می گیرد. این بدان معنی است که اگر وب سایت شما به کندی بارگذاری می گردد، به اندازه سایر سایت هایی که صفحات بارگذاری سریع دارند رتبه بالایی نخواهید داشت. این نه تنها به این معنی است که بازدیدنمایندگان بیشتری از سایت شما دور می شوند، بلکه برای کسانی که آن را می خوانند نیز خسته نماینده است زیرا سرعت پایینی را تجربه می نمایند.

طبق مطالعه ای که به وسیله Website Builder Experts انجام شد، از هر چهار بازدیدنماینده، یک نفر وب سایتی را که بارگذاری آن بیش از 4 ثانیه طول می کشد، رها می نماید. یعنی اگر می خواهید بازدیدنمایندگان بالقوه را حفظ کنید، زمان بارگذاری اولیه کاملا حیاتی است. 5 روش برای بهبود سرعت وب سایت برای بهینه سازی سئو به توضیح زیر است:

  • بهبود زمان جوابگویی سرور
  • بهینه سازی تصاویر
  • ذخیره مرورگر را فعال کنید
  • به حداقل رساندن درخواست های HTTP
  • کوچک و ترکیب کردن فایل ها

البته به شما پیشنهاد می دهیم اگر خودتان قادر به انجام افزایش سرعت سایت نیستند حتما از استفاده نمایید.

3. بهینه سازی وب سایت برای دستگاه های تلفن همراه

از دیگر نکاتی که برای بهینه سازی سایت باید به آن توجه کرد این است که آیا سایت شما برای موبایل بهینه سازی شده است یا خیر؟

از زمانی که گوگل در سال 2019 ابتدا به موبایل تبدیل شد، بسیار مهم است که وب سایت شما جوابگوی احتیاج کاربران موبایل باشد. Mobile-first به این معنی است که گوگل اکنون از نسخه موبایل وب سایت شما برای لیست بندی و رتبه بندی استفاده می نماید. پیش از این، گوگل از دسکتاپ شما به عنوان نسخه اصلی برای نمایه سازی استفاده می کرد؛ اما با وجود 7/3 میلیارد کاربر اینترنت موبایل در دنیا، جای تعجب نیست که گوگل این تغییر را انجام داده است. می توانید با انتخاب یک تم وردپرس که جوابگوی تلفن همراه است آغاز کنید، یا می توانید از پلاگین های مختلف بهره ببرید تا سایت وردپرسی خود را موبایل پسند کنید.

4. از استراتژی های وبلاگ نویسی و بازاریابی محتوا بهره ببرید

پست های وبلاگ باید به طور منظم به روز شوند تا مزیت رقابتی در رتبه بندی موتورهای جستجو حفظ گردد. وبلاگ ها دیگر فقط برای اخبار نیستند. آنها بعلاوه به عنوان یک استراتژی بازاریابی آنلاین به علت تعداد افرادی که مطالب را می خوانند و اندازه ترافیکی که وبلاگ ها جذب می نمایند، استفاده می شوند.

برترین نتایج سئو در بهینه سازی سایت با شرکت کدسئو

سئو برای هر وب سایتی که می خواهد تجارت خود را توسعه دهد یک ضرورت است. هرچه رتبه سایت شما در جستجوهای گوگل و غیره بهتر باشد، بازدیدنمایندگان بیشتری در روز خواهید داشت، این گونه شانس شما برای تبدیل افزایش می یابد؛ به عبارت دیگر:

رتبه بالاتر = افزایش پتانسیل فروش!

هیچ راه فوری برای بهبود رتبه شما به صورت یک شبِ وجود ندارد. قیاسی که می توان در اینجا بیان نمود، این است که کار بر روی رتبه بندی جستجوی وب سایت شما مانند رفتن به باشگاه است. اگر یک روز بریم، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که صبح روز بعد با شکم 6 تکه از خواب بیدار شویم. این ثبات در یک دوره زمانی مداوم به وجود می آید که هم شما و هم وب سایتتان را به شکلی مناسب در می آورد. بزرگترین نکته ما برای هر کسب و کاری این است که وقت خود را صرف کار و سرمایه گذاری روی سئو سایت خود کنید. زمانی که نوبت به ایجاد عایدی بیشتر برای کسب و کار شما می گردد، خواهید دید سرمایه گذاری که روی سئو سایت خود داشته اید نسبت به عایدیی که خواهید داشت، ناچیز بوده است.

شرکت کد سئو codoseo.net با در نظر گرفتن تمام موارد با برترین قیمت در حال خدمات رسانی به سایت ها و شرکت های بزرگی است، شما نیز می توانید برای سفارش بهینه سازی سئو سایت خود با کدسئو تماس بگیرید.

منبع: شبکه چی
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2132

به "طراحی سایت: سئو چیست و seo مخفف چیست؟ مهمترین موارد برای بهینه سازی سایت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: سئو چیست و seo مخفف چیست؟ مهمترین موارد برای بهینه سازی سایت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید