رژه نظامی مورد نظر ترامپ تا 2019 به تعویق افتاد

به گزارش مجله توسعه دهنده، براساس بیانیه پنتاگون، رژه نظامی ای که قرار بود به درخواست رئیس جمهوری آمریکا در 10 نوامبر امسال میلادی برگزار گردد، تا 2019 به تعویق افتاده است.

رژه نظامی مورد نظر ترامپ تا 2019 به تعویق افتاد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری ای.بی.سی، یکی از مقام های آمریکایی اوایل روز پنجشنبه گفت که هزینه این رژه به 92 میلیون دلار نسبت به هزینه های اولیه افزایش یافته که 14 میلیون دلار تخمین زده گردیده بود.

در بیانیه پنجشنبه شب پنتاگون آمده است: وزارت دفاع آمریکا و کاخ سفید تصمیم گرفتند تا برای بزرگداشت کهنه سربازان ارتش آمریکا و سالگرد جنگ اول جهانی این رژه را برگزار نمایند و این برنامه قرار بود در تاریخ 10 نوامبر امسال میلادی برگزار گردد اما حالا برنامه تغییر نموده و تصمیم بر آن گردیده تا این برنامه 2019 برگزار گردد.

این مقام آمریکایی همچنین تاکید نموده که هزینه مربوط به این رژه می تواند در تصمیم نهایی که توسط جیمز ماتیس، وزیر دفاع گرفته می گردد، حتی تغییر هم کند. هنوز ماتیس برنامه های نهایی برای برگزاری این رژه را امضا ننموده است.

این مقام مسئول همچنین گفت، انتظار می رود که پنتاگون برای برگزاری این برنامه حدود 50 میلیون دلار و وزارت امنیت کشور نیز 42 میلیون دلار دیگر بپردازند.

این تخمین مالی، شش برابر بیشتر از هزینه رزمایش مشترک میان آمریکا و کره جنوبی است که ترامپ آن را پس از آنکه بسیار پرهزینه و تحریک آمیز خواند، به حالت تعلیق در آورد.

ماه گذشته میلادی، شبکه خبری ای.بی.سی گزارش داد که حدود 5000 تا 7000 نیروی ارتش در این رژه شرکت خواهند داشت.

همچنین قریب به 3000 تن از پرسنل شامل نیروهای غیرنظامی و نظامی ارتش آمریکا نیز یک هفته پیش از برگزاری، عملیات پشتیبانی را انجام خواهند داد. برخی از این افراد شامل نیروهای امنیتی هستند.

جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته بود که در این رژه هیچ تانکی در خیابان ها حضور نخواهند داشت.

ترامپ نخستین بار ایده این رژه را زمانی مطرح نمود که در مراسم رژه جشن های روز ملی فرانسه در تابستان گذشته میلادی حضور داشت و در فوریه 2018، از پنتاگون خواست تا چنین رژه ای را در آمریکا برگزار کند.

روز 10 نوامبر، یک روز پیش از روز کهنه سربازان آمریکایی، است که با صدمین سالگرد انتها جنگ نخست جهانی تلاقی زمانی دارد.

منبع: isna.ir
انتشار: 15 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 130

به "رژه نظامی مورد نظر ترامپ تا 2019 به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژه نظامی مورد نظر ترامپ تا 2019 به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید