روسیه برای خروج از پیمان آسمان های باز آماده شده است

به گزارش مجله توسعه دهنده، کنستانتین گاوریلوف رئیس هیات روسیه در مذاکرات امنیت نظامی و کنترل تسلیحات در وین از آماده شدن مسکو برای خروج از پیمان آسمان های باز اطلاع داد.

روسیه برای خروج از پیمان آسمان های باز آماده شده است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

از وزارت خارجه روسیه، گاوریلوف در نشست کمیسیون مشورتی پیمان آسمان های باز در وین گفت: طرح قانونی خروج روسیه از پیمان آسمان های باز در روزهای آینده به رئیس جمهوری روسیه ارائه خواهد شد.

مقام روس یادآوری کرد: این سند سپس برای آنالیز به مجلس دومای روسیه و شورای فدراسیون فرستاده خواهد شد.

گاوریلوف از اینکه متحدان آمریکا در ناتو و نیز اوکراین و گرجستان تعهدات خود را در پیمان آسمان های باز بطور کامل انجام ندادند ابراز نگرانی کرد.

معاهده آسمان های باز، توافقنامه ای بین 34 کشور دنیا است که سال 2002میلادی به امضا رسید و به اجازه پرواز هواپیماهای تجسسی بر فراز مناطق کشورهای عضو این معاهده ارتباط می یابد. این پیمان، یکی از عظیم ترین کوشش های بین المللی برای هرچه شفاف تر کردن فعالیت های نظامی است.

رئیس هیات روسیه در مذاکرات امنیت نظامی و کنترل تسلیحات در وین با اشاره به ایرادهایی که کشورهای از انجام تعهدات بعضی کشورها بیان کرد، گفت: به این ایرادهای مطرح شده توجهی نشد.

به گفته گاوریلوف، شرایط هم اکنون بسوی بی اعتبار شدن و از بین رفتن پیمان آسمان های باز پیش می رود.

آمریکا سال گذشته از پیمان آسمان های باز خارج شد.

پیشتر رئیس هیات روسیه در مذاکرات امنیت نظامی و کنترل تسلیحات در وین در خصوص ارائه اطلاعات کشورهای عضو پیمان آسمان های باز به آمریکا هشدار داد.

گاوریلوف به شبکه تلویزیونی روسیه 24 گفت: روسیه تدابیر سختی در خصوص کشورهای به جامانده در پیمان آسمان های باز در صورت ارائه اطلاعات ازسوی این کشورها به آمریکا خواهد گرفت.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1728

به "روسیه برای خروج از پیمان آسمان های باز آماده شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه برای خروج از پیمان آسمان های باز آماده شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید