روزی هیجان انگیز در کنار دریاچه های راجستان هند

به گزارش مجله توسعه دهنده، راجستان، ایالتی که در آن تاریخ و مدرنیته در هم آمیخته، آغوش خود را به روی گردشگران سراسر دنیا باز نموده است. در این ایالت رنگارنگ هند قصرها، باغ ها، موزه ها و قلعه های زیادی وجود دارد اما جذابیت دریاچه های آن با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیست. خرابه های قصرهای بزرگ، کوه های آراوالی و نمک های سفید اطراف دریاچه ها زیبایی آن ها دو چندان نموده است. در سفر بعدی خود به ایالت راجستان در هند رفتن به این دریاچه های باورنکردنی را از قلم نیاندازید. اگر می خواهید با دریاچه های راجستان هند آشنا شوید در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

روزی هیجان انگیز در کنار دریاچه های راجستان هند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

دریاچه پیچولا (Pichola)، شهر اودی پور شهر دریاچه ها

دریاچه پیچولا یکی از محبوب ترین دریاچه های راجستان است و اطراف آن را گوهرهای معماری و جاذبه های اودی پور احاطه نموده است. این دریاچه مصنوعی در سال 1362 پس از میلاد ساخته شد و دو جزیره به نام های جاگ نیواس و جاگ ماندیر دارد. بیشتر جاذبه های گردشگری اودی پور که به شهر دریاچه ها معروف است در نزدیکی این دریاچه قرار دارند.

دریاچه فاتح ساگار (Fateh Sagar)، شهر اودی پور

دریاچه فاتح ساگار در دهه 1680 در شهر اودی پور ساخته شد و مطمئنا در بین محبوب ترین دریاچه های راجستان است. در این دریاچه 3 جزیره وجود دارد که شامل رصدخانه خورشیدی اودی پورو پارک نهرو است. پارک نهرو با فواره نمادین خود محلی محبوب برای پیکنیک است. این دریاچه لاجوردی در آغوش تپه های سرسبز قرار گرفته و به همین دلیل است که به جادی پور، کشمیر دوم می گویند. در هنگام غروب آفتاب در این دریاچه قایق سواری کنید و با تماشای امواج و تغییر رنگ آسمان بهشت واقعی را تجربه کنید. این دریاچه چشم اندازی خیره نماینده از کوه های آراوالی دارد.

دریاچه Jaisamand، شهر اودی پور، دومین دریاچه بزرگ مصنوعی در هند

این دریاچه با مساحت 36 کیلومتر مربع دومین جزیره بزرگ مصنوعی در هند است. کناره های این دریاچه مقبره های خالی با حکاکی های زیبا قرار گرفته است. یک قصر زیبا در بخش شمالی دریاچه است که نمایی خیره نماینده به دریاچه داده است. اگر به حیاط این قصر بروید از آنجا چشم اندازی خیره نماینده از دریاچه را می بینید. تاریخ ساخته شدن آن به سال 1685 برمی شود وقتی که ماهارانا ساخت این پروژه به همراه یک سد را قبول کرد. امروز این دریاچه تبدیل به یکی از دریاچه های دوست داشتنی راجستان شده است.

دریاچه مان ساگار، شهر جایپور

قصر تاریخی جال محل با کوه های زیبا که در پشت آن قرار گرفته است نمایی تماشایی به دریاچه مان ساگار داده است. قایق سواری در این دریاچه مجاز نیست اما در کنار ساحل نقطه ای است که اگر به آنجا بروید چشم اندای پانارومای از منطقه را می بینید. پرندگان مهاجر زیادی مثل دم آبی زنبور خوار بر روی این دریاچه زندگی می نمایند.

دریاچه آنا ساگار، شهر اجمیر، بزرگ ترین دریاچه اجمیر

دریاچه آنا ساگار با 13کیلومتر مربع بزرگ ترین دریاچه اجمیر است و ساخت آن به سال 1135 برمی شود. با قایق می توانید به جزیره وسط دریاچه بروید، در کناره های آب آلاچیق ها و باغ هایی است که دریاچه را زیباتر نموده اند.

منبع: traveltriangle.com

منبع: الی گشت
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 605

به "روزی هیجان انگیز در کنار دریاچه های راجستان هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزی هیجان انگیز در کنار دریاچه های راجستان هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید