رودخانه ای در عمق دریا به جریان افتاده است!، عکس

به گزارش مجله توسعه دهنده، درست در زیر غار سنوته آنجلیتا در شبه جزیره یوکاتان، مکزیک، یک رودخانه زیرزمینی باورنکردنی نهفته است، این پدیده طبیعی فوق العاده زیبا به لطف وجود سولفید هیدروژن به وجود آمده است.

رودخانه ای در عمق دریا به جریان افتاده است!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، در شبه جزیره یوکاتان مکزیک و درست در زیر غار سنوته آنجلیتا یکی از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی در حال رخ دادن است؛ رودخانه ای که زیر آب جریان دارد!

بیشتر بخوانید:

صحنه ترسناک به جا مانده از جهنمی که 2 هزار سال پیش به پا شد / عکس

شاسی بلند نو چری با حال و هوای بنز که شاید به ایران بیاید / عکس

در نگاه اول شاید به نظر برسد که رودخانه ای در اعماق آب در جریان است اما واقعیت این است که این رودخانه ای به نوعی یک خطای دید است؛ 30 متر ابتدایی آب های زیر غار نام برده شده با آب شیرین پر شده اند اما از آنجا به بعد پدیده ای شگفت انگیز در حال رخ دادن است که به علت تغییر چگالی آب است.

پس از غواصی در 30 متر ابتدایی لایه ای از هیدروژن و سولفید نمایان می گردد که به علت غلظت بالای نمک موجود در آب این منطقه است؛ پدیده ای که از آن به عنوان هالوکلاین یاد می گردد.

هالوکلاین پدیده ای است که معمولا ر داخل غارهای اقیانوسی رخ می دهد، چاکه آب های شیرین بر روی آب های نمکی با غلظت بالای داخل غارها قرار می گیرد و درست درهمین جا خطای دید رخ می دهد و گویا رودخانه ای در داخل اقیانوس در جریان است.

رودخانه ای که در اقیانوس جزیره یوکاتان در مکزیک ایجاد شده است، 2 متر عمق دارد و به علت ترکیب هیدروژن و سولفید به قدری سنگین است که می تواند جدای از جریان آب به حرکت خود ادامه دهد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 اسفند 1401 بروزرسانی: 9 اسفند 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2328

به "رودخانه ای در عمق دریا به جریان افتاده است!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رودخانه ای در عمق دریا به جریان افتاده است!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید