راهکارهای ساده برای مراقبت از پوست

به گزارش مجله توسعه دهنده، پوست، یکی از گرانبهاترین دارایی های انسان میباشد که در صورت آسیب رسیدن به آن به هیچ وجه نمیتوان آن را جبران کرد. بلکه میتوان ربا رعایت نکات مراقبتی، این آسیب ها را به حداقل رساند و یا کامل از بین برد. شرکت های آرایشی و بهداشتی در پی این موضوع، محصولات بسیار و گوناگونی را فراوری نموده اند وای همه آنها قابل اعتماد نیستند. در این مقاله از دسته سلامت و زیبایی در مجله اینترنتی خبرنگاران به نکاتی در خصوص مراقبت از پوست میپردازیم.

راهکارهای ساده برای مراقبت از پوست

بیشتر بخوانید:نکات طلایی مراقبت از پوست و مو

مراقبت از پوست بدن به سبک ورزشکاران

عرق کردن یکی از راه های سم زدایی پوست است؛ اما اگر مدت زمان زیادی روی پوست بنشیند، باکتری ها آغاز به تکثیر می نمایند. اگر نمی توانید بلافاصله دوش بگیرید، پس از ورزش بدن خود را با یک حوله مرطوب تمیز کنید و لباس های مرطوب خود را با لباس خشک تعویض کنید تا از عوارض پوستی ناشی از آن جلوگیری کنید. در ورزش هایی که اصطکاک لباس و بدن در آن زیاد است باید از شامپوهای بدن حاوی نرم نماینده و خنک نماینده پوست استفاده گردد تا از ایجاد سوختگی، تاول و قرمزی پوست جلوگیری به عمل آید.

بیشتر بخوانید:راه و روش های شگفت انگیز مراقبت از پوست خشک در طول روز

شامپو بدن را از قلم نیاندازید

اولین فایده شامپو بدن برای پوست، بهبود تنفس پوست و ایجاد حس خنکی و شادابی است که مسلماً پس از یک جلسه تمرین سخت، به شدت به آن احتیاج خواهید داشت. البته بهتر است از شامپو بدن ورزشی بهره ببرید، چراکه این نوع شامپو، با فرمولاسیون خاص خود، مانع از انتشار بوی عرق شده، PH پوست را تنظیم می نماید و مقاومت و سلامت پوست را در برابر تمرین های سخت و سنگین افزایش می دهد.

از شامپو بدن حاوی ویتامین B5 بهره ببرید

بعضی شامپو بدن های ورزشی، ویتامین B5 دارند. ویتامین B5 موجود در این شامپوها، به بازسازی بافت های پوست یاری می نماید، رطوبت را خوب نگه می دارد، خواص تسکینی دارد و احساس سوزش ناشی از پوست دهیدراته را کاهش می دهد. اگر شما هم ورزشکار هستید، مخصوصاً اگر به طور مداوم در فضای باز ورزش می کنید، بهتر است از همین نوع شامپوهای بدن بهره ببرید.

لطفاً دست نزنید!

هرگز با دستان عرق نموده پوست بدن و صورت خود را لمس نکنید؛ زیرا در طول تمرین روزنه های پوست به دلیل افزایش دمای بدن باز می شوند و از این طریق باکتری و آلودگی های مختلفی به پوست منتقل می گردد. از قلم نیاندازید زیراندازها یا تشک ها را قبل از تماس یا دراز کشیدن روی آن ها، حتماً به خوبی تمیز و خشک کنید.

بیشتر بخوانید:چطور تمامی قسمت های پوست را روشن و شفاف کنیم؟

خطر در کمین انگشتان پا!

قارچ های تک سلولی برای انسان و سایر موجودات بیماری زا هستند. اگر پوستتان دچار قرمزی، خارش و پوست ریزی شد، احتمالاً باید به وجود قارچ ها روی پوستتان شک کنید. محیط موردعلاقه قارچ های پوستی، انگشت های پا هستند و عامل مساعدنماینده ایجاد و افزایش این بیماری واگیردار، محیط گرم و مرطوب است. پوشیدن جوراب های نخی، خشک نگه داشتن پا و استفاده نکردن از حوله مشترک از روش های مؤثر پیشگیری بشمار می آید. بعلاوه استفاده از کفش های روباز، با تهویه مناسب و بعلاوه شستن روزانه پاها و تعویض روزانه جوراب ها مانع بروز بیماری های قارچی ورزشکاران می گردد.

منبع: اُکالا
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2005

به "راهکارهای ساده برای مراقبت از پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای ساده برای مراقبت از پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید