تور ارمنستان ارزان: رئیس جمهور نو ارمنستان مشخص شد، واکنش پوتین

به گزارش مجله توسعه دهنده، ایرنا نوشت: مجلس ارمنستان واهاگن خاچاطوریان شهردار سابق ایروان را به مقام رئیس جمهور ارمنستان معین کرد و رئیس جمهوری روسیه با ارسال پیامی، انتخاب خاچاطوریان را به این مقام تبریک گفت.

تور ارمنستان ارزان: رئیس جمهور نو ارمنستان مشخص شد، واکنش پوتین

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه در پیامی به واهاگن خاچاطوریان، ضمن تبریک انتخاب وی به این مقام، نوشت: اطمینان دارم اقدامات شما در این مقام به توسعه روابط اتحادی میان روسیه و ارمنستان یاری می نماید.

وی ابراز امیدواری کرد که اقدامات خاچاطوریان در مقام رئیس جمهوری ارمنستان،سبب پیشبرد فرآیندهای همگرایی و همکاری در منطقه اوراسیا به نفع دو ملت برادر و تحکیم امنیت و ثبات منطقه ای گردد.

مجلس ارمنستان امروز در کوشش دوم توانست واهاگن خاچاطوریان را که در سالهای دهه 1990 میلادی شهردار ایروان بود و از طرف حزب حاکم ارمنستان به عنوان نامزد مقام رئیس جمهور معرفی شده بود را برای این مقام مشخص کند.

واهاگن خاچاطوریان از ماه اوت سال گذشته در دولت سوم نیکول پاشینیان سمت وزارت صنایع فناوری پیشرفته ارمنستان را برعهده داشت. وی پیش تر از تاریخ 4 دسامبر 1992 تا تاریخ 22 فوریه 1996 سمت شهرداری ایروان را عهده دار بود.

آرمن سرکیسیان رئیس جمهوری سابق ارمنستان دو ماه پیش از این مقام کناره گیری کرد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2093

به "تور ارمنستان ارزان: رئیس جمهور نو ارمنستان مشخص شد، واکنش پوتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: رئیس جمهور نو ارمنستان مشخص شد، واکنش پوتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید