دراکولا ها به انسان های سفید پوست جذب و آسیب بیشتری به آن ها می زنند، تاول سوغات دراکولای کوچک برای انسان ها

به گزارش مجله توسعه دهنده، کارشناس حشرات دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دراکولا ها معمولا بیشتر به پوست های روشن و سفید جذب می شوند و آسیب بیشتری به آن ها م یزنند.

دراکولا ها به انسان های سفید پوست جذب و آسیب بیشتری به آن ها می زنند، تاول سوغات دراکولای کوچک برای انسان ها

علیرضا نادری گفت: دراکولا به طور عمومی به حشراتی گفته می گردد که از خون تغذیه می نمایند و آثار تاول را از خود بر جای می گذارند، در شمال کشور به سوسک هایی از خانواده Staphylinidae دراکولا گفته می گردد که نوع Paederus آن مایع شیمیایی در بدن آن ها وجود دارد به نام ماده شیمیایی Pederine که با برخورد با پوست انسان بافت پوست را می خورد، جمع می نماید و سپس تبدیل به تاول می گردد.

وی اضافه نمود: این نوع مایع شیمیایی به علت تغذیه دراکولا از پسماند گیاهی و اجساد جانوری است، اگر این تاول ها را بترکانید مایع ترشح شده مجدد تبدیل به تاول تازه می گردد.

کارشناس حشرات دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دراکولا ها معمولا بیشتر به پوست های روشن و سفید جذب می شوند و آسیب بیشتری به آن ها می زنند، اگر دراکولا روی پوست نشست به هیچ عنوان نباید آن را لهه کرد، به علت اینکه در صورت له شدن، مایع درون بدن آن، باعث ایجاد تاول بر روی سطح پوست می گردد.

به گفته نادری ، این نوع دراکولا در همه نقاط کشور ازجمله تهران، خوزستان و ... وجود دارد، اما بیشتر در منطقه ها جنگلی استان های شمالی یافت می شوند که از اواخر بهار تا اواخر تابستان رویت می شوند، این نوع حشرات شب ها به نور جذب می شوند و به دور نور پرواز می نمایند، بنابراین اگر درون چادر مسافرتی یا منازل چراغ روشن گردد باید حتما درب آن بسته باشد تا از گزند دراکولا ها در امان باشند.

وی در خاتمه گفت : دانشمندان در حال آزمایشاتی برای استفاده از ترشحات دراکولا برای درمان سلول های سرطانی هستند.

خبرنگاران اجتماعی محیط زیست

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2228

به "دراکولا ها به انسان های سفید پوست جذب و آسیب بیشتری به آن ها می زنند، تاول سوغات دراکولای کوچک برای انسان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دراکولا ها به انسان های سفید پوست جذب و آسیب بیشتری به آن ها می زنند، تاول سوغات دراکولای کوچک برای انسان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید