خبر خوش برای استقلال: احتمال بخشش آقایی و تخفیف به اللهیار

به گزارش مجله توسعه دهنده، این طور که از جلسه کمیته اخلاق با این بازیکنان خبر می رسد، مطرح شدن چند نکته در این جلسه، شانس تخفیف در محرومیت این دو بازیکن را افزایش داده است.

خبر خوش برای استقلال: احتمال بخشش آقایی و تخفیف به اللهیار

به گزارش خبرنگاران / بهناز میرمطهریان / شادی گل زننده سجاد آقایی و اللهیار صیادمنش در بازی ذوب آهن – استقلال باعث شد کمیته اخلاق دو بازیکن استقلال را به یک ماه محرومیت محکوم کند. این حکم عجولانه و سنگین اما خیلی زود اعتراض شدید باشگاه استقلال و برخی اهالی فوتبال را در پی داشت. استقلالی ها معتقد بودند که این شوخی در فیلم منتشر گردیده اصلاً واضح نیست و مطرح شدن آن شیطنتی بوده که از سوی دشمنان استقلال شکل گرفته است. همین اعتراض ها روز سه شنبه دو بازیکن جوان استقلال را به همراه مدیران باشگاه به کمیته اخلاق کشاند تا درباره اتفاقات اتفاق افتاده، توضیحاتی ارائه دهند. با توجه به این توضیحات و روندی که جلسه روز سه شنبه پشت سر گذاشته، خبرهایی از کمیته اخلاق مبنی بر تغییر در حکم این دو بازیکن به گوش می رسد.

از زمانی که فیلم شادی گل سجاد آقایی و اللهیار صیادمنش در فضای مجازی منتشر شد تا وقتی که کمیته اخلاق حکم محرومیت یک ماهه این دو بازیکن را صادر کرد، مدت زمان زیادی طول نکشید. همین موضوع بود که بعد از اعلام حکم سنگین این دو بازیکن، استقلالی ها نسبت به حکم صادر گردیده اعتراض داشتند. علاوه بر مدیران استقلالی ها اما این حکم آنقدر ابهام برانگیز بود که کمیته اخلاق در فاصله چند روز مورد هجوم سیلی از انتقادها نهاده شد.

رییس کمیته اخلاق در میان انبوه پرونده هایی که برای رسیدگی پیش رو دارد، چطور فرصت نموده فیلم شوخی این دو بازیکن را ببیند و به این سرعت درباره اش تصمیم بگیرد؟، چرا وقتی فیلم شادی گل بازیکنان استقلال به اندازه کافی واضح نیست، انقدر قاطع درباره اش حکم صادر می گردد؟، چرا باید هر دو بازیکن به یک اندازه محروم شوند؟ همه این ها از ابهاماتی بود که از سوی اهالی فوتبال مطرح می شد و کمیته اخلاق را بیش از پیش تحت فشار قرار می داد.

همین موضوع هم در نهایت باعث شد کمیته اخلاق بعد از صدور حکم، تازه به این نتیجه برسد که باید توضیحات این دو بازیکن را هم بشنود و بعد درباره شان حکمی صادر کند! به همین دلیل روز سه شنبه، اللهیار صیادمنش و سجاد آقایی به همراه مدیران باشگاه استقلال در جلسه کمیته اخلاق حاضر شدند و در حضور تعدادی از اعضای این کمیته توضیحات لازم را ارائه دادند.

بعد از این جلسه باشگاه استقلال به آقایی و صیادمنش تأکید نموده که تا اطلاع ثانوی هیچ مصاحبه ای با رسانه ها انجام ندهند تا کوشش ها برای کاهش محرومیت آن ها نتیجه دهد.

این طور که از جلسه کمیته اخلاق با این بازیکنان خبر می رسد، مطرح شدن چند نکته در این جلسه، شانس تخفیف در محرومیت این دو بازیکن را افزایش داده است. اول اینکه صحنه شادی گل این دو بازیکن به طور واضح از تلویزیون پخش نگردیده است و دیگر اینکه هم سجاد آقایی و هم اللهیار صیادمنش، هر دو کم سن و سال هستند و بی تجربه. مدیران باشگاه استقلال با تأکید بر این نکات درخواست کاهش محرومیت و تخفیف در حکم آن ها را مطرح نموده اند.

علاوه بر این نکته دیگری که مورد اعتراض باشگاه بود، میزان محرومیت برابر برای هر دو بازیکن است. آن ها معتقد بودند بازیکنی که با او شوخی گردیده، در واقع تقصیری نداشته و مستحق محرومیت یک ماهه نبوده است. سجاد آقایی همین نکات را در توضیحاتی که برای کمیته اخلاق نوشته، ذکر نموده و همین موضوع احتمال بخشیده شدن او را افزایش داده است.

البته شنیده ها حاکی از آن است که حکم اللهیار صیادمنش هم این طور باقی نمی ماند و با توجه به توضیحاتی که در جلسه روز سه شنبه به صورت مکتوب به کمیته اخلاق ارائه گردیده، احتمال تخفیف در محرومیت این بازیکن هم قوت گرفته است.

با همه مشکلاتی که استقلال در فصل نقل و انتقالات داشته و انتقاداتی که نسبت به یارگیری این تیم مطرح می شد اما شاگردان شفر فوتبال با کیفیتی را در بازی های خود ارائه داده اند و هواداران را تا حدودی به رقم زدن فصلی متفاوت امیدوار نموده اند. محرومیت دو بازیکن جوان این تیم برای مدت یک ماه اما می تواند فشار زیادی بر این تیم وارد کند و بار دیگر استقلال را وارد بحران کند.

به خصوص که استقلال رقابت دشوار و سنگینی مقابل السد قطر را هم در چارچوب رقابت های مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در پیش دارد و برای راهیابی به نیمه نهایی به همه بازیکنان خود احتیاج دارد. استقلال نماینده ایران در آسیاست و بعید نیست این موضوع هم بر تخفیف کمیته اخلاق برای صیادمنش و آقایی تأثیر بگذارد.

اخلاق مداری رییس کمیته اخلاق!

پاسخگویی، اصلی است که در کمیته اخلاق به شدت نادیده گرفته می گردد. در شرایطی که انتظار می رود کمیته اخلاق با توجه نامش، حداقل در حوزه فوتبال الگوی اخلاق باشد اما رییس این کمیته در پاسخگویی به رسانه ها زننده ترین برخورد ممکن را دارد. او نه تنها درباره فعالیت های خود و کمیته اش پاسخگو نیست بلکه به محض اینکه متوجه می گردد شخصی که با او تماس گرفته خبرنگار است، تماس تلفنی اش به زننده ترین شکل ممکن قطع می نماید.

بهانه همیشگی مرتضی تورک هم جلسه است که ظاهراً هیچ گاه تمامی ندارد. حال آنکه چه در زمان صدور حکم پرابهام و بحث برانگیز درباره محسن مسلمان و حسین کعبی و چه به هنگام صدور حکم عجولانه درباره صیادمنش و آقایی خلاء توضیحات تورک، به عنوان رییس کمیته اخلاق به شدت حس می شد.

700 - 10

منبع: iran-varzeshi.com
انتشار: 14 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 103

به "خبر خوش برای استقلال: احتمال بخشش آقایی و تخفیف به اللهیار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش برای استقلال: احتمال بخشش آقایی و تخفیف به اللهیار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید