خبرنگاران 210 کیلومتر از رودخانه های اصفهان برای کنترل سیل ساماندهی شد

به گزارش مجله توسعه دهنده، اصفهان- خبرنگاران- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تا به امروز ساماندهی 210 کیلومتر از رودخانه های این استان برای کنترل و پیشگیری از سیل انجام شد و 600 کیلومتر دیگر هم در دست اجراست.

خبرنگاران 210 کیلومتر از رودخانه های اصفهان برای کنترل سیل ساماندهی شد

جهت دریافت خدمات ویلای مدرن کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

منصور شیشه فروش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: با درس آموزی از سیل فروردین سال گذشته ستادهای مدیریت بحران در تمامی شهرستان ها تشکیل و اقداماتی در این راستا صورت پذیرفت.

وی توضیح داد: انجام مطالعات پهنه بندی سیلاب در حوضه های آبریز کارون، دز، دق سرخ، زاینده رود و در مناطق سمیرم با هدف مشخص پهنه های سیل خیز با دوره بازگشت 100 و 200 ساله بمنظور مشخص اولویت ها در آزادسازی و مشخص کاربری ها صورت گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: از سه هزار کیلومتر رودخانه های استان 19 هزار کیلومتر آن مطالعات مشخص محدوده بستر و حریم رودخانه با دوره بازگشت سیلاب های 25 ساله تهیه شد و 700 کیلومتر آن در دست مطالعه است.

شیشه فروش اظهارداشت: ابلاغ ممنوعیت برداشت مصالح از رودخانه های اصلی استان و شناسایی 190 مورد سازه های تقاطعی با سطح مقطع نامناسب(پل ها) و اعلام به ادارات ذیربط جهت اصلاح و برطرف خطر اجرا شده است.

وی گفت: ساماندهی و دیوارسازی و تثبیت بستر و لایروبی 140 کیلومتر از رودخانه زاینده رود، نشانه گذاری و نصب تابلوهای هشدار سیل در350 کیلومتر از رودخانه های پرخطر استان، حفاظت مستمر از محدوده های حریم و بستر تصرفات از دیگر اقدامات اجرا شده برای جلوگیری ازتخریب احتمالی سیل پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد: جلوگیری از تخریب پوشش گیاهی در مراتع و منابع طبیعی بالا دست حوضه های آبریز با استقرار 70 تیم گشت و نظارت از منابع طبیعی اجرا شده است.

به گفته وی رودخانه های فصلی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، گلپایگان، مبارکه، شهرضا، چادگان و دهاقان لایروبی و آزادسازی شده است.

شیشه فروش تقویت تیم های امدادی در پایگاه های امدادی در پایگاه های جمعیت هلال احمر، راهدارخانه ها و ستادهای سیل در 108 شهر ونیز 900 روستا به موضوع دهیاری ها، اجرای طرح های راهنمایی و جمع آوری آب های سطحی در 40 شهر و بازسازی و تقویت سیل بندها در 54 شهر و 170 روستا از دیگر اقدامات اجرا شده در راستای کنترل و پیشگیری از سیل برشمرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: اطلاع رسانی مستمر از شرایط بارش ها و مخاطرات جوی و اعلام به موقع هشدارها و اخطاریه های هواشناسی و همچنین اطلاع رسانی به ساکنان در معرض خطر سیل اجرا شده است.

در اصفهان در طول سال های 1330 تا 1383، 213 مورد سیل با شدت های متفاوت در نواحی مختلف این استان اتفاق افتاده است، جمع آوری آمار سیل های استان در یک دوره 40 ساله و خسارت های ناشی از این سیلاب ها نشان می دهد به طور کلی علت بسیاری از سیلاب ها در نواحی مرکزی ایران از جمله استان اصفهان، بارندگی با شدت زیاد است.

استان اصفهان 24 شهرستان و افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 922

به "خبرنگاران 210 کیلومتر از رودخانه های اصفهان برای کنترل سیل ساماندهی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 210 کیلومتر از رودخانه های اصفهان برای کنترل سیل ساماندهی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید